Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''

13.02.2018  00:29
Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
"Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah," bodočim kupcem električnih avtomobilov sporoča Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu.
Foto: Milos Milac

Francesco Giacalone v Evropi gradi ugled rastoči družini električnih Nissanov. Skozi kampanje odgovarja na vprašanja kupcev, odganja strahove, razbija mite in popolnoma novi električni leaf skuša potisniti med povsem običajne avtomobile z eno posebnostjo - električnim pogonom. Z njim smo se pogovarjali na predstavitvi novega leafa.

Kje so podobnosti in razlike pri gradnji ugleda klasičnega avta, denimo qashqaia, in električnega leafa?

Z nissanom qashqaiem smo pred desetimi leti vstopili v nov razred, to danes velja tudi za novega leafa, s tega vidika pa je marketinški nastop podoben, promocija novega razreda. To je skupna točka obeh avtomobilov, ne glede na njun pogon. Druga točka, kjer se avtomobila zelo razlikujeta, pa je učenje in sprejetost tehnike na trgu. Električna tehnologija zahteva izobraževanje kupcev, skozi marketinško komunikacijo pa jim bomo sporočali, da je električen avto že danes, ne jutri ali pojutrišnjem, prava rešitev mobilnosti.

Katera so glavna vprašanja, na katera morate odgovoriti?

Imamo močno bazo strank, prvi leaf je bil prodan v 300 tisoč izvodih. Poleg tega pa še velik krog morebitnih kupcev, ki so preizkusili starega leafa in so pripravljeni čakati na novega. Vse odzive zbiramo v posebni bazi, analiziramo razloge za nakup in tudi razloge, zakaj kupci ne bi kupili električnega avtomobila. S pomočjo teh informacij smo tudi zasnovali nov model, ki ima na željo kupcev večji doseg med polnjenji, za 40 odstotkov, je bolj klasično oblikovan in na prvi pogled ne razkriva pogona.

Doseg med polnjenji se zdi glavna vrlina pri električnih avtih. Je tudi v praksi tako, ko se kupci odločajo za nakup?

Doseg vsekakor je pomemben, še zlasti za kupce, ki se prvič podajajo v nakup električnega avtomobila. Res pa je, da več bo električnih avtomobilov na cestah, več izkušenj bodo ljudje imeli z njimi, manj pomemben bo ta podatek.

Pa ljudje res potrebujemo 800- ali tisočkilometrski doseg s polno baterijo?

Ne, nikakor ne. Že 200- do 300-kilometrski doseg zadošča povprečnemu uporabniku. Tudi s klasično gnanimi avtomobili redko prevozimo toliko kilometrov med polnjenji. Velik doseg ni več tako pomemben tudi zaradi rastočega števila hitrih polnilnic po Evropi, ki omogočajo polnjenje 80 odstotkov baterije v le pol ure. Tako čas polnjenja ni več težava, zato se zmanjšuje pomen dosega.

Kako boste komunicirali porabo, v NEDC ali WLTP?

NEDC je star homologacijski cikel, ki je potreben , da naš avto primerjamo s tekmeci. Tako ostanemo v enakovrednem položaju. Obenem pa smo leafa kot prvi proizvajalec električnih vozil že preizkusili in homologirali po novem ciklu WLTP, ki sporoča realnejši doseg, in tudi na tem področju smo lahko samozavestni. Poleg tega bodo tudi tekmeci morali avtomobile homologirati po WLTP-ciklu še letos.

Na trgu električnih vozil sem opazil še dva strahova kupcev – velik upad vrednosti v primerjavi s klasično gnanimi avtomobili ter zmanjšanje zmogljivosti baterije po dolgoletni uporabi.

Ta dva strahova sta nekako povezana. Ko smo snovali prvega leafa, tudi sami nismo vedeli, kako se bodo baterije dolgoročno držale. Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih, pa z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah. Po vrednotenju nemškega Eurotaksa leaf po treh letih izgubi približno toliko kot klasičen avto razreda C.

Na predavanju ste govorili o nihanju cene kilovatne ure, ta se kar konkretno znižuje. Vaša napoved?

Tehnologija baterij je v zadnjem desetletju močno napredovala. Še na začetku desetletja je bila cena kilovatne ure električne energije okoli 300 dolarjev (244 evrov), do danes pa se je znižala na 150 do 170 dolarjev (med 122 in 138 evri). S povečevanjem proizvodnje baterij in nadaljnjim razvojem se bo cena v prihodnje še zniževala. Leta 2025 bomo dosegli točko preloma, saj bo cena električnega avtomobila dosegla ceno dizelskega in bencinskega. Kupec bo torej lahko izbral katerokoli tehniko, ne da bi njegova izbira vplivala na ceno.

Foto: Miloš Milač

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 15

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika...

AVTO
Novice
Novice Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda...

TRANS-LOG
Novice
Novice Junckerjev sklad. Pozor, prihaja EFSI 2.0. Kaj morate vedeti? 1

Kako donosen bo moral biti projekt in kakšne pogoje bo moral izpolnjevati, če bo želel v prihodnje prejeti podporo Junckerjevega sklada;...

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...

FINANCE
Članki
Članki Koalicijski dogovor v Nemčiji: obsežne naložbe v izobraževanje, socialo in digitalizacijo 3

To med drugim predvideva koalicijski dogovor med konservativci CDU/CSU in socialdemokrati SPD. Zdaj je usoda dogovora odvisna od 440 tisoč...

FINANCE
Članki
Članki ECB s programom QE želi spodbuditi inflacijo. Kakšna je torej evrska inflacija zdaj?

Po danes objavljenih podatkih evropskih statistikov se je evrska inflacija januarja še malo oddaljila od ravni dveh odstotkov – to je...