Prihodnost porschejev bodo krojili tudi Hrvati, Nemci lastniško vstopili v Rimac Automobili Prihodnost porschejev bodo krojili tudi Hrvati, Nemci lastniško vstopili v Rimac Automobili Porsche se je z vstopom v lastništvo Rimac Automobili poklonil hrvaškemu start-upu in le 30-letnemu ustanovitelju podjetja Mateju Rimcu, z njim vstopa v razvojno partnerstvo
Za volanom volva V60, ki v kaotični vsakdanjik prinaša tišino in spokojnost Za volanom volva V60, ki v kaotični vsakdanjik prinaša tišino in spokojnost Volvo V60 igra na drugačne strune kot tekmeci, namesto poudarjene dinamike prinaša zanesljivost, namesto športnosti tišino in udobje, varnost pa je znova njegova paradna disciplina
Vzorčni primer prenosa inovacij iz osebnih avtov v dostavnega velikana Vzorčni primer prenosa inovacij iz osebnih avtov v dostavnega velikana Mercedes-Benz je že daljnega leta 2013 zaznal rast trga dostavnikov, zato je takrat pretrgal sodelovanje s Volkswagnom, ki ju je povezovala skupna proizvodnja tehnično sorodnih modelov VW crafter in mercedes-benz sprinter. Zdaj zmogljivosti v celoti polni novi sprinter, ki je zapeljal tudi na slovenski trg.
Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave Včerajšnja aretacije je prvega moža pripeljala do odločitve, da začasno zapusti mesto predsednika uprave Audija in člana uprave Volkswagna
Brez skrbi, novi jimny ostaja pravi terenec Brez skrbi, novi jimny ostaja pravi terenec Suzukijev mini terenec jimny po 20. letih prihaja na trg v povsem novi podobi. Navdušenci nad malim terencem bodozadovoljni, da ga je moda mehkih SUV zaobšla. Novi jimny bo namreč ostal pravi terenec

(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''

13.02.2018  00:29
Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
"Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah," bodočim kupcem električnih avtomobilov sporoča Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu.
Foto: Milos Milac

Francesco Giacalone v Evropi gradi ugled rastoči družini električnih Nissanov. Skozi kampanje odgovarja na vprašanja kupcev, odganja strahove, razbija mite in popolnoma novi električni leaf skuša potisniti med povsem običajne avtomobile z eno posebnostjo - električnim pogonom. Z njim smo se pogovarjali na predstavitvi novega leafa.

Kje so podobnosti in razlike pri gradnji ugleda klasičnega avta, denimo qashqaia, in električnega leafa?

Z nissanom qashqaiem smo pred desetimi leti vstopili v nov razred, to danes velja tudi za novega leafa, s tega vidika pa je marketinški nastop podoben, promocija novega razreda. To je skupna točka obeh avtomobilov, ne glede na njun pogon. Druga točka, kjer se avtomobila zelo razlikujeta, pa je učenje in sprejetost tehnike na trgu. Električna tehnologija zahteva izobraževanje kupcev, skozi marketinško komunikacijo pa jim bomo sporočali, da je električen avto že danes, ne jutri ali pojutrišnjem, prava rešitev mobilnosti.

Katera so glavna vprašanja, na katera morate odgovoriti?

Imamo močno bazo strank, prvi leaf je bil prodan v 300 tisoč izvodih. Poleg tega pa še velik krog morebitnih kupcev, ki so preizkusili starega leafa in so pripravljeni čakati na novega. Vse odzive zbiramo v posebni bazi, analiziramo razloge za nakup in tudi razloge, zakaj kupci ne bi kupili električnega avtomobila. S pomočjo teh informacij smo tudi zasnovali nov model, ki ima na željo kupcev večji doseg med polnjenji, za 40 odstotkov, je bolj klasično oblikovan in na prvi pogled ne razkriva pogona.

Doseg med polnjenji se zdi glavna vrlina pri električnih avtih. Je tudi v praksi tako, ko se kupci odločajo za nakup?

Doseg vsekakor je pomemben, še zlasti za kupce, ki se prvič podajajo v nakup električnega avtomobila. Res pa je, da več bo električnih avtomobilov na cestah, več izkušenj bodo ljudje imeli z njimi, manj pomemben bo ta podatek.

Pa ljudje res potrebujemo 800- ali tisočkilometrski doseg s polno baterijo?

Ne, nikakor ne. Že 200- do 300-kilometrski doseg zadošča povprečnemu uporabniku. Tudi s klasično gnanimi avtomobili redko prevozimo toliko kilometrov med polnjenji. Velik doseg ni več tako pomemben tudi zaradi rastočega števila hitrih polnilnic po Evropi, ki omogočajo polnjenje 80 odstotkov baterije v le pol ure. Tako čas polnjenja ni več težava, zato se zmanjšuje pomen dosega.

Kako boste komunicirali porabo, v NEDC ali WLTP?

NEDC je star homologacijski cikel, ki je potreben , da naš avto primerjamo s tekmeci. Tako ostanemo v enakovrednem položaju. Obenem pa smo leafa kot prvi proizvajalec električnih vozil že preizkusili in homologirali po novem ciklu WLTP, ki sporoča realnejši doseg, in tudi na tem področju smo lahko samozavestni. Poleg tega bodo tudi tekmeci morali avtomobile homologirati po WLTP-ciklu še letos.

Na trgu električnih vozil sem opazil še dva strahova kupcev – velik upad vrednosti v primerjavi s klasično gnanimi avtomobili ter zmanjšanje zmogljivosti baterije po dolgoletni uporabi.

Ta dva strahova sta nekako povezana. Ko smo snovali prvega leafa, tudi sami nismo vedeli, kako se bodo baterije dolgoročno držale. Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih, pa z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah. Po vrednotenju nemškega Eurotaksa leaf po treh letih izgubi približno toliko kot klasičen avto razreda C.

Na predavanju ste govorili o nihanju cene kilovatne ure, ta se kar konkretno znižuje. Vaša napoved?

Tehnologija baterij je v zadnjem desetletju močno napredovala. Še na začetku desetletja je bila cena kilovatne ure električne energije okoli 300 dolarjev (244 evrov), do danes pa se je znižala na 150 do 170 dolarjev (med 122 in 138 evri). S povečevanjem proizvodnje baterij in nadaljnjim razvojem se bo cena v prihodnje še zniževala. Leta 2025 bomo dosegli točko preloma, saj bo cena električnega avtomobila dosegla ceno dizelskega in bencinskega. Kupec bo torej lahko izbral katerokoli tehniko, ne da bi njegova izbira vplivala na ceno.

Foto: Miloš Milač

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 16

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika...

AVTO
Novice
Novice Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda...

AVTO
PAL
PAL Prihodnost pretvarja v sedanjost

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili ter že danes prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je novi šef Deutsche Bank in kaj načrtuje

Ta teden je vodenje Deutsche Bank prevzel Christian Sewing in dal vedeti, da bo banka še naprej stopala po poti prestrukturiranja

FINANCE
Članki
Članki Kdo sta Matteo Salvini in Luigi di Maio, zmagovalna obraza italijanskih volitev 1

Matteo Salvini, prvi obraz desničarske Lige, nekdaj Severne lige, je dejal, da ima pravico, da poskusi sestaviti vlado. A največ podpore...

AVTO
Posel
Posel Sanjski izzivi ali nočne more – kaj se dogaja s Teslo 3

Nad ameriško družbo za proizvodnjo električnih avtomobilov Tesla pod vodstvom Elona Muska se v zadnjem času zgrinjajo oblaki –...