Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.
Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus Mazda je v Slovenijo pripeljala novo trojko, oblikovno in tehnično odličen avto za 20 tisočakov, ki se v bolje opremljenih različicah in celo s štirikolesnim pogonom odkrito spogleduje s prestižnim razredom.

(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
intervju   dodaj
električna...   dodaj
Francesco Giacalone dodaj
Nissan dodaj
 
Čas branja: 3 min
13.02.2018  00:29
Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
"Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah," bodočim kupcem električnih avtomobilov sporoča Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu.
Foto: Milos Milac

Obveščaj me o novih člankih:  

Francesco Giacalone v Evropi gradi ugled rastoči družini električnih Nissanov. Skozi kampanje odgovarja na vprašanja kupcev, odganja strahove, razbija mite in popolnoma novi električni leaf skuša potisniti med povsem običajne avtomobile z eno posebnostjo - električnim pogonom. Z njim smo se pogovarjali na predstavitvi novega leafa.

Kje so podobnosti in razlike pri gradnji ugleda klasičnega avta, denimo qashqaia, in električnega leafa?

Z nissanom qashqaiem smo pred desetimi leti vstopili v nov razred, to danes velja tudi za novega leafa, s tega vidika pa je marketinški nastop podoben, promocija novega razreda. To je skupna točka obeh avtomobilov, ne glede na njun pogon. Druga točka, kjer se avtomobila zelo razlikujeta, pa je učenje in sprejetost tehnike na trgu. Električna tehnologija zahteva izobraževanje kupcev, skozi marketinško komunikacijo pa jim bomo sporočali, da je električen avto že danes, ne jutri ali pojutrišnjem, prava rešitev mobilnosti.

Katera so glavna vprašanja, na katera morate odgovoriti?

Imamo močno bazo strank, prvi leaf je bil prodan v 300 tisoč izvodih. Poleg tega pa še velik krog morebitnih kupcev, ki so preizkusili starega leafa in so pripravljeni čakati na novega. Vse odzive zbiramo v posebni bazi, analiziramo razloge za nakup in tudi razloge, zakaj kupci ne bi kupili električnega avtomobila. S pomočjo teh informacij smo tudi zasnovali nov model, ki ima na željo kupcev večji doseg med polnjenji, za 40 odstotkov, je bolj klasično oblikovan in na prvi pogled ne razkriva pogona.

Doseg med polnjenji se zdi glavna vrlina pri električnih avtih. Je tudi v praksi tako, ko se kupci odločajo za nakup?

Doseg vsekakor je pomemben, še zlasti za kupce, ki se prvič podajajo v nakup električnega avtomobila. Res pa je, da več bo električnih avtomobilov na cestah, več izkušenj bodo ljudje imeli z njimi, manj pomemben bo ta podatek.

Pa ljudje res potrebujemo 800- ali tisočkilometrski doseg s polno baterijo?

Ne, nikakor ne. Že 200- do 300-kilometrski doseg zadošča povprečnemu uporabniku. Tudi s klasično gnanimi avtomobili redko prevozimo toliko kilometrov med polnjenji. Velik doseg ni več tako pomemben tudi zaradi rastočega števila hitrih polnilnic po Evropi, ki omogočajo polnjenje 80 odstotkov baterije v le pol ure. Tako čas polnjenja ni več težava, zato se zmanjšuje pomen dosega.

Kako boste komunicirali porabo, v NEDC ali WLTP?

NEDC je star homologacijski cikel, ki je potreben , da naš avto primerjamo s tekmeci. Tako ostanemo v enakovrednem položaju. Obenem pa smo leafa kot prvi proizvajalec električnih vozil že preizkusili in homologirali po novem ciklu WLTP, ki sporoča realnejši doseg, in tudi na tem področju smo lahko samozavestni. Poleg tega bodo tudi tekmeci morali avtomobile homologirati po WLTP-ciklu še letos.

Na trgu električnih vozil sem opazil še dva strahova kupcev – velik upad vrednosti v primerjavi s klasično gnanimi avtomobili ter zmanjšanje zmogljivosti baterije po dolgoletni uporabi.

Ta dva strahova sta nekako povezana. Ko smo snovali prvega leafa, tudi sami nismo vedeli, kako se bodo baterije dolgoročno držale. Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih, pa z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah. Po vrednotenju nemškega Eurotaksa leaf po treh letih izgubi približno toliko kot klasičen avto razreda C.

Na predavanju ste govorili o nihanju cene kilovatne ure, ta se kar konkretno znižuje. Vaša napoved?

Tehnologija baterij je v zadnjem desetletju močno napredovala. Še na začetku desetletja je bila cena kilovatne ure električne energije okoli 300 dolarjev (244 evrov), do danes pa se je znižala na 150 do 170 dolarjev (med 122 in 138 evri). S povečevanjem proizvodnje baterij in nadaljnjim razvojem se bo cena v prihodnje še zniževala. Leta 2025 bomo dosegli točko preloma, saj bo cena električnega avtomobila dosegla ceno dizelskega in bencinskega. Kupec bo torej lahko izbral katerokoli tehniko, ne da bi njegova izbira vplivala na ceno.

Foto: Miloš Milač



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 16

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika...

AVTO
Novice
Novice Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda...

AVTO
PAL
PAL Prihodnost pretvarja v sedanjost

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili ter že danes prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Če se udarijo Trump, Ši, Putin in Merklova, bo bolelo nas vse 10

Slovenija v ZDA ali na Kitajsko proda malo, sta pa to, poleg Rusije, najpomembnejša partnerja za EU-28

FINANCE
Članki
Članki Se obeta rekordni japonski borzni debi?

O IPO za mobilni telekom razmišljajo pri Softbank Group

AVTO
Posel
Posel (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred...