Avto

Lepotica, ki ji oprostiš (skoraj) vse

Alfa Romeo giulia v »običajni« različici s 180 konjskim turbodizlom in opremo Super morda ne bo bestseller v svojem razredu, vendar pa vanj prinaša ogromno čustev in svežine.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.09.2017 00:05
Čas branja: 10 min

V italijanščini vse zveni lepše in malce poetično. Če »Mi sento male” ne pomeni nekaj romantičnega pa gre gotovo za hrano, si misli nepoznavalec, ker Italijani so znani kot strastni in čustveni ljudje. Vse to so skozi zgodovino znali vdahniti tudi svojim avtomobilom, v njihovih srcih pa ima prav posebno mesto Alfa Romeo.

Že drugi del imena izgovorijo nekako zasanjano, polno pričakovanj, kot bi šlo za kako Dantejevo pesem. Kako tudi ne, športno srce, vitalnost, zvok motorja, elegantne oblike in italijanski dizajn pri Alfi segajo v leto 1910, ko so na cestah vladale konjske vprege in kolesa. In kako se sliši šele giulia…nežno, lepo in polno pričakovanj.

Prav nobeno presenečenje ni, da je Alfa Romeo giulia prava lepotica, s prepoznavnim obrazom in s skoraj popolnim telesom, ki zaigra na srce in zbudi čustva. Njenim zapeljivim oblinam podležejo vsi, ljubitelji znamke ji navdušeno mahajo in pošiljajo poljubčke, ostali pa ji kot uročeni sledijo s pogledom.

Morda ob fotografiranju s pločnika ne vedo, za kateri model gre, a vsem je jasno, da gre za Alfo. Italijanskim oblikovalcem je (znova) uspel veliki met, saj so na podlagi bogatih izkušenj naredili avtomobil s prav nič zadržanimi oblinami in prefinjenimi linijami, ki ga na cesti zlahka opazite. Da, giulia je agresivna, poželjiva in posebna, tu in tam pa se pozorno oko le zapiči v kakšno tipično italijansko »šlamparijo«, kot je denimo štrleč pokrovček za gorivo.

Alfa Romeo giulia je brez dvoma eden najlepših avtomobilov ta hip. Veliko srce spredaj, ozke in elegantne luči, diskreten spojler, kratki previsi čez prednji kolesi, dolg motorni pokrov, napeti boki in kompaktni zadek ji dajejo impresivno, dinamično podobo, ki v sebi skriva ne prav majhen avtomobil. V dolžino giulia namreč meri 4,64 metra, v širino 1,86 in v višino 1,44 metra, aerodinamični količnik pa znaša le 0,25.

Giulia na pogled deluje kot skulptura v gibanju, nikjer ni kakšnega oblikovalskega pretiravanja, a kljub vsemu gre za odlično zmes preproščine in elegance.

Podobno je v prefinjeni in premišljeno zasnovani kabini, ki jo zaznamuje minimalizem. Stikal je malo, (skoraj) vse je logično, preprosto in na dosegu rok, Alfa Connect z manjšim 6,5-palčnim zaslonom in zelo skromno grafiko pa je za razliko od konkurence vdelan v armaturo – njen zgornji del ima zato lepše ukrojeno linijo.

Super kot drugi paket opreme prinaša dvopodročno klimo, tempomat, sistem za preprečevanje naleta in delno usnje na sedežih. Tu so še 17-palčna platišča, vzvratna kamera s skromno grafiko, prednji in zadnji parkirni senzorji, samodejna ročna zavora, paket Sport 1 prinaša biksenonske žaromete, aluminijaste dodatke ter usnje na volanu, pogrešali pa smo odpiranje brez pomoči ključa, HUD zaslon in aktivni tempomat.

Za vstop v ring z nemško sveto trojico so Italijani veliko postorili tudi na kvaliteti. Uporabljeni materiali so kakovostni in na otip prijetni, gradnja, stiki in končna izdelava pa na visoki ravni. Udobje je na nivoju prestižne limuzine, kar bi še poudarila dvobarvna kombinacija in usnje, v povsem črni opravi pa bolj stavi na športnost.

Sprednji sedeži so resda udobni in prijetni, vendar nerodno nastavljivi, privrženci bolj športne vožnje pa bodo grajali pomanjkanje bočnega oprijema.

Zadaj se sedi dobro, vendar prostora za odrasle kljub medosni razdalji 2,8 metra ni ravno na pretek. Prtljažnik meri 480 litrov, kar je podobno kot pri konkurenci, vendar je precej plitek, zadnja klop pa ni deljiva.

Bolj kot prtljažnik in sedeži z ročnim pomikom nas je navdušil položaj za volanom. Sedi se nizko, da zadnjica dobro čuti, kaj se dogaja na asfaltu, stopalke so odlično razporejene, s svojo obliko pa navduši tudi volanski obroč.

Ta je sestavljen iz različnih materialov ter obdan z lepimi, natančnimi šivi, za piko na i pa ima vdelan še (črn) gumb za zagon motorja. Naj se ve, da je Ferrari blizu!

A kaj ko prefinjen občutek hitro pokvari zares cenena ročica samodejnega menjalnika. Kot bi jo naročili pri Ferreru, ta pa bi jo dobavil v slavnem jajčku.

Stvar še malce poslabša pogled na merilnik vrtljajev, kjer se ob romantičnem Giri rdeče polje začne že pri 4.500 vrtljajih. Pod motornim pokrovom dobro tono in pol težke giulie je bil namreč 2,2-litrski turbodizel JTDm s 132 kilovati (180 KM), zgrajen iz aluminija, s tlakom vbrizga 2.000 barov in z variabilno geometrijo lopatic turbinskega polnilnika.

Sodoben štirivaljni stroj v kombinaciji z zelo hitrim 8-stopenjskim ZF samodejnim menjalnikom sicer kipi od navora (450 Nm pri 1.750 vrtljajih) in moči, prepriča z odzivnostjo in udobno vožnjo pri velikih hitrostih, zmogljivosti pa so izrazito športne (7,1s do sto, končna hitrost 230 km/h), vendar takšni zapeljivi atletinji, ki se kiti s pridevnikom »športno srce« ne pristaja najbolje.

Hladen in ob zagonu je dizel zoprno glasen, pozneje se sicer ustali, vendar ostaja hrupnejši kot pri konkurenci. Občutek v kabini je komaj kaj boljši, Italijani bi se pri zvočni izolaciji lahko bolje potrudili, tudi piš vetra pri višjih hitrostih je moteč, pohvalimo pa jih lahko glede porabe in sistema DNA. V povprečju takšna dizelska giulia spije 7,2 litra dizla (tovarna 5,3/3,5/4,2), sistem DNA pa vozniku daje možnost, da izbira elektronsko podporo načina vožnje: A zdaj za varčno, N za običajno in D za dinamično.

Alfin DNA je z giulio dobil malce spremenjen genski zapisl. A po novem pomeni Advanced Efficient, slabša odzivnost stopalke za plin naj bi pomagala k bolj varčni vožnji. Menjalnik tako že pri 50 km/h prestavi v 6. prestavo. N kot “natural” je primeren za običajno vožnjo, ko se bodo udobno peljali žena in otroci, hkrati pa se bo voznik (ali voznica) s pomikom stikala v D oziroma Dynamic sam lahko predal čistim športnim užitkom.

Motor postane občutno bolj odziven na stopalko za plin, volan otrdi in tako v ovinkih bolje komunicira z voznikom, podvozje pa je bolj čvrsto nastavljeno. Če se le ne bi vsi štirje smerniki tako živčno vklapljali že ob vsakem malo močnejšem pritisku na stopalko zavore.

Človek na dizelsko ropotanje skupaj pozabi takoj, ko z giulio odpelje prve kilometre. Prav vidi se ji, da so Italijani najprej zasnovali strupeno različico Quadrifoglio s 510 »konji«, nato pa podvozje, čvrstost karoserije, učinkovitost zavor, natančnost krmiljenja in vzmetenja prilagodili bolj civilnim različicam.

Giulia je brez dvoma avto za voznika, ki na poti do cilja izbere tisto z največ ovinki, saj gre kot po tračnicah.

Giulia se pelje zares fenomenalno, za italijansko interepretacijo užitka v vožnji pa ob zmogljivem dizlu in hitrem menjalniku jamčijo še zadnji pogon (prvič po letu 1992), lahkoten in neposreden volan, ki ima le 2,2 zavrtljaja med skrajnima točkama ter učinkovite zavore.

Pri Alfi so ob tem težo idealno razporedili na obe osi, kardanska gred je iz ogljikovih vlaken, vzmetenje iz aluminija, spredaj dvojna vodila in zadaj multilink pa so še dodatna garancija za odlično vozniško izkušnjo.

Ta bi bila še boljša, če bi bili za volanom nameščeni ročki za pretikanje, ki bi se odlično ujeli z giulijinim športnim karakterjem in če bi bil ESP (delno) izklopljiv. Ob slednjem ni težko našel navdušenca, ki ni zavil z očmi in kriknil »Mamma mia!« Ah ti Italijani...no, nekaj mikro poplesavanj z ritko giulia dopušča.

Prelepa Alfa Romeo giulia kljub vsemu navdušuje z videzom in voznimi lastnostmi. Za ceno 38.290 evrov oziroma 47.500 v primeru testnega je giulia avtomobil, v katerega vstopate z užitkom, veseljem in ponosom ter eden tistih avtomobilov, iz katerega greste prav s težkim srcem ven – čeprav ima svoje muhe in je daleč od popolnosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Mini prepih za maksi hedoniste
Avto
AvtoMatej Kačič Mini prepih za maksi hedoniste 1

Mini cabrio je avtomobil poln emocij in pisan na kožo vsem, ki se radi predajajo užitkom v vožnji zgoraj brez, v različici Cooper S z dvolitrskim turbomotojem pa zadovolji še adrenalina željne.

FINANCE
Avto
Nemčija z zakonom dovolila avtonomno vožnjo v prometu
Avto
AvtoMiloš Milač Nemčija z zakonom dovolila avtonomno vožnjo v prometu 14

Dopolnilo zakona o prometu in cestah, ki dovoljuje povsem avtonomno vožnjo do hitrosti 60 kilometrov na uro, je sprejela 20. junija. Audi A8 z avtopilotom AI je prvi avto, ki to omogoča.

FINANCE
Avto
Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni

Slovenska podružnica Coca-Cole z več kot sto službenimi vozili je svoje zaposlene napotila na učne ure v AMZS Center varne vožnje na Vransko. Posledica njihovega na novo pridobljenega znanja pa je bil letni prihranek pri stroških goriva za kar 14 tisoč evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Obujena ljubezen Slovencev do avtov, sanjski mercedes in električna sedanjost BMW
Avto
AvtoMiloš Milač Obujena ljubezen Slovencev do avtov, sanjski mercedes in električna sedanjost BMW

Prodaja avtomobilov v Sloveniji je zrasla na predkrizno raven, razlog je v izboljšani potrošnji in ostarelemu voznemu parku. Preizkusili smo sanjski mercedes-benz E cabriolet, novega opla crossland X, električne in hibridne BMW, se zavihteli za krmili enduro ducatija in dobrodelno tekmovali z gokarti.

FINANCE
Avto
Modni plemič, ob katerem zastane dih
Avto
AvtoMatej Kačič Modni plemič, ob katerem zastane dih 13

Audi Q2 s svojo mladostno podobo v urbani džungli postavlja nove trende, z mentaliteto prvakov osvaja predvsem ženska srca, a kaj ko gre njegova cena v razkazovanju vseh plemiških vrlin lahko tudi v nebo.

FINANCE
Transport in logistika
ARSO prižgal zeleno luč za logistični park Kuehne + Nagla na Brniku
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija ARSO prižgal zeleno luč za logistični park Kuehne + Nagla na Brniku

Prejšnji teden je Agencija RS za okolje izdala okoljevarstveno soglasje družbi Invest4SEE RE Alfa

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes