Mazdin športni terenec CX-5 živi zanimivo življenje. Leta 2012 je nadomestil večjega CX-7, se že v začetku uspel tržni umestiti kot nekaj večji (dolg je 4,55 metra) in prestižnejši od kompaktnih tekmecev ter uspel z vidika visoke prodajne cene in prodajnih količin. Povprečna CX-5 v Sloveniji stane 32 tisoč evrov. To pomeni, da je skoraj tri četrtine kupcev izbralo štirikolesni pogon, dizelski motor in bogatejše pakete opreme. Z novim modelom ne bo nič drugače, dvig cen med 700 in 1200 evrov utegne povprečje še povišati.
A trg je neizprosen, v zadnjih nekaj letih je na evropske ceste zapeljalo število novih modelov razreda C SUV. Mazdini inženirji in oblikovalci so zato ponovno poprijeli za delo in CX-5 že drugič v dobrih petih letih prenovili – tokrat bolj pošteno. Mazda jo morda predstavlja kot novo generacijo, a dejansko gre za prenovo. V podobnem obsegu kot volkswagen passat leta 2010. Novih je kar 700 delov, bočna silhueta, mere in motorji pa so z manjšimi odmiki ostali enaki.
Še sveži vtisi iz prve vožnje s CX-5 v Španiji
Vstop v potniško kabino razrije bolj urejeno, pregledno in precej bolj imenitno armaturno ploščo kot v predhodniku, tu so spremembe najbolj vidne. Še bolj pa so slišne. Mazdini inženirji so motorni prostor in steno med njim in kabino dodatno zvočno izolirali. To se sicer močno pozna pri masi, mazda CX-5 je prav na račun izolacije v povprečju težja za kar 45 kilogramov.
To sporoča dvoje: da je Mazda s to potezo priznala, da je izjemno nizko maso CX-5 in tudi drugih modelov s tehniko sky activ, dosegla tudi po kakšni bližnjici – s skromno izolacijo in, da se ta dodatek resnično čuti. Pretekli teden smo se presedli iz mazde6 CD175 v mazdo CX-5 CD175, obe zadnje generacije, in občutili bistveno razliko v hrupu. Medtem ko je dizel v šestici slišno predel že v prostem teku, se oglašal tudi pri nežnem, kaj šele odločnejšem speljevanju, je v CX-5 vladala skorajda popolna tišina.
Poudariti velja še serijski sistem G-vectoring control. Kako ga je zaznal Matej na prvi preizkusni vožnji: »Sistem GVC praktično nezaznavno izboljša trakcijo, rezultat pa je še boljša lega na cesti, boljša vodljivost in predvsem za sopotnike udobnejša vožnja. Med vožnjo se je potrdilo, da je s tem sistemom za vzdrževanje smeri potrebnih manj korekcij na volanu, kar prav tako pozitivno vpliva na počutje potnikov.«
Glede cen spremembe kažejo na popravke navzgor, od 700 do 1.200 evrov. Mazdini predstavniki pa pravijo, da zaloga bogatejše serijske opreme močno presega cenovni prirastek. To denimo dokazujejo že serijski polni LED žarometi, tempomat, sistem za preprečevanje naleta s samodejnim zaviranjem (do hitrosti 80 kilometrov na uro), sistem G-vectoring in še marsikaj.
Nova CX-5 sicer v osnovni bencinski različici G165 emotion stane 24 tisočakov. Za dizelski stroj CD150 z opremo challenge boste odšteli najmanj 28.200 evrov, za štirikolesno gnano CX-5 pa dva tisočaka več. Najdražja CX-5 stane skoraj 40 tisoč evrov, pri motorjih pa velja omeniti varčnejši bencinar G194, ta stane najmanj 37 tisočakov. Vse spremembe bodo močno dvignile prodajo, letos želi distributer prodati 240 CX-5, kar bo pomenilo petino prodaje Mazd v Sloveniji.