Avto

Lep, prestižen in le v podrobnostih spremenjen audijev kupe

A5 v treh karoserijskih izvedenkah je po skoraj desetih letih dočakal drugo generacijo, ki sicer ni bistveno drugačna, je pa sodobnejša, varčnejša in še notranje prostornejša

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.02.2017 14:10
Čas branja: 3 min
Lep, prestižen in le v podrobnostih spremenjen audijev kupe
Druga generacija A5 je nekaj daljša, notranje prostornejša, z daljšo medosno razdaljo, posodobljenimi agregati in dopolnjenim podvozjem.

Obsežnost sprememb pri avtomobilu je v obratnem sorazmerju z njegovo tržno uspešnostjo. Ni absolutna resnica, a zvečinoma je tako. Druga generacija audija A5, ki se po tem svetu vozi v treh osnovnih karoserijskih izvedbah že skoraj deset let (ta hip in najprej kot kupe), se od prve razlikuje minimalistično in hkrati prefinjeno. Pomeni, da so v bavarskem Ingolstadtu zadovoljni s tržnim učinkom in torej ni bilo potrebe po obsežnih spremembah.

Iz prve predstavitve: brezčasni audijev kupe za sladokusce

Na slovenskem trgu je bilo vse doslej največ navdušenja nad petvratno izvedenko sportback, sledil je kupe, kabriolet je šel po kapljicah. Tako bo tudi z drugo, torej novo generacijo. Prodajni načrt utegne biti glede na dobro lansko prodajo in upanje, da bo tako tudi letos – januar se je izkazal z več kot 11-odstotno rastjo – uresničljiv, pri čemer naj bi se za avto odločilo kakšnih 80 kupcev. Da sta v censkem pogledu sportback in kupe izenačena, je morda nekoliko nenavadno, a tržno-censka logika pozna (očitno) nekaj svojih zakonitosti.

Daljši, lažji, varčnejši, prostornejši

Seznam sprememb je dolg, a dokaj težko opisljiv. Drži pa, da je druga generacija A5 malenkost daljša, z večjo medosno razdaljo, notranje prostornejša (plus 24 milimetrov za potnike na zadnji klopi kupeja), kilogramsko lahkotnejša (znova 60 kilogramov manj pri kupeju), prtljažniško prostornejša (kupe 10 litrov več ali skupaj 456 litrov, sportback kar 480 osnovnih litrov), z ugodnejšim količnikom zračnega upora (0,25 kupe, 0,27 sportback), močnejšimi in posodobljenimi agregati (tovarna navaja, da se je kljub 17-odstotnemu prirastku moči poraba zmanjšala za sploh nič skromnih 22 odstotkov), s spremenjenim podvozjem (nova prednja, dopolnjena zadnja prema) ipd. Bil bi pa neodpustljiv greh, ko ne bi času primerno posodobili multimedijske sisteme in asistenčno elektroniko.

A5, pa naj bo kupe ali sportback in morda še kabriolet, seveda še naprej diha prestiž v smislu kvalitetnih materialov, zelo dodelane ergonomije, in solidne serijske opremljenosti. Tukaj je skoraj nujno omeniti informacijsko povezljivost audijev različnih modelov in tipov, kar je, kot je bilo rečeno, naslednji korak pri doseganju avtonomnosti avtomobilov. A5 ali katerikoli audi lahko preko audija connect (povezljivost s spletom) posreduje t.i. lokalne informacije – denimo o zapori ceste ali čem drugem – v dvominutnem ciklusu drugim avtomobilom. Pogoj je, ob prej omenjenem audiju connectu, seveda še navigacija.

Pet motorjev – dva bencinska in trije dizelski

Sedaj je prenovljeni A5 na voljo s petimi motorji – dvema bencinskima TFSI in tremi dizelskimi TDI, pri čemer so v večini štirivaljniki, na voljo pa sta tudi dva šestvaljnika (dizelski in bencinski).  V pogonskem smislu je vse enako – moč gre preko treh različnih menjalnikov (6-stopenjski ročni, 7-stopenjski S-tronic in 8-stopenjski tiptronic) na prednji kolesni par ali preko znanega quattra na vsa štiri kolesa. Moči je v razponu od najmanj 140 kilovatov oziroma 190 »konjev« do silovitih 260 kilovatov ali 354 »konjev«, pri čemer ta bencinski šestvaljnik namenjajo izvedenki S5 3.0 TFSI quattro.

Ta hip so znane cene le za karoserijski dvojček kupe-sportback, medtem ko je pričakovati, da bo kabriolet dražji. V najcenejši izvedbi 2.0 TFSI (pogon spredaj, ročni menjalnik, opremski paket basis) je minimalistično drugačni A5 naprodaj za 43.900  evrov. Najcenejši dizel 2.0 TDI (pogon spredaj, ročni menjalnik, opremski paket basis) stane 44.500 evrov. Razumljivo je, da je v censkem vrhu prej opisana najmočnejša motorna izvedenka z oznako S5, ki je na voljo za 75.500 evrov. In da je mogoče tudi to ceno občutno »nadgraditi«, je komaj smiselno pisati, kajti seznam doplačljive in vabljive opreme je presunljivo dolg.

Foto: Janez Kovačič in Audi

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Audi zbral prek pet tisoč naročil za luksuzna e-avta, čeprav cena in končna oblika še nista znani
Avto
AvtoMiloš Milač Audi zbral prek pet tisoč naročil za luksuzna e-avta, čeprav cena in končna oblika še nista znani

Nemški Audi je pričel s preizkušanjem trga za novo serijo povsem električnih avtomobilov e-tron. Za nova modela e-tron quattro ine-tron sportback, športno/luksuzna SUV, je odprl knjižice z naročili in zahtevano varščino dva tisoč evrov in le na Norveškem zbral pet tisoč naročil.

FINANCE
Avto
Ko se niša začne vračati h klasiki
Avto
AvtoMiloš Milač Ko se niša začne vračati h klasiki 1

Novi audi A7 sportback je oblikovno bolj posrečen in še vedno zvest »fastback« zadku modela 100 S iz leta 1969.

FINANCE
Avto
Slovenec na visokem položaju v Audiju, miti o električnih avtih in ženevske novosti
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenec na visokem položaju v Audiju, miti o električnih avtih in ženevske novosti

V tem tednu smo vam pripravili intervju s Slovencem na visokem položaju v razvoju Audija in Sicilijancem, ki vodi trženje električnih nissanov v Evropi. Obujamo večno vprašanje: ali avto financirati z lizingom ali posojilom, poročamo z avtosalona v Washingtonu in razkrivamo prve novosti bližnjega avtosalona v Ženevi.

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji