Avto

Brezčasni Audijev kupe za sladokusce

Za volanom novega Audija A5 in športne različice S5 smo se prepričali, da se bo kupcem od jeseni še kako smejalo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.06.2016 23:00
Čas branja: 3 min
Brezčasni Audijev kupe za sladokusce
Žarometi audija A5 so v primerjavi z A4 nameščeni nekoliko višje, s kromom obrobljena maska pa nižje, obenem je širša, kot je bila. Audi A5 tako na pogled deluje bolj napadalno, z boka še vedno atraktivno, na elegantni zadnjici pa so največja novost žarometi v tehnologij LED.

Vstopni športni klasiki audiju A5, ki temelji na modelu A4, do živega ni moglo skoraj nič. Zato so se Audijevi oblikovalci oblin novega A5 le prefinjeno dotaknili, v ospredje pri novem A5 pa postavili vse drugo: sodobno kabino, počutje voznika in potnikov, motorje, opremo, varnost in tehniko.

Audi-A5-088.1466766880.JPG.c.960px.jpg

38

tisoč evrov bo pri nas stal osnovni audi A5 z dvolitrsikim turbodizelskim motorjem.

354

konjskih moči zmore trilitrski turbobencinar v audiju S5, do stotice poskoči

v 4,7 sekunde.

Ob prvem srečanju z novim A5 v Portu tako nismo bili presenečeni, da se novinec na prvi pogled opazneje ne razlikuje od predhodnika. Da morda prav zaradi tega pritegne poglede starih in mladih, pa smo se prepričali na 400-kilometrski poti skozi dolino reke Douro do starodavne Arouce in naprej po atraktivnih cestah do atlantske obale in nazaj. Oblikovalci so svoje delo že prvič opravili z odliko, tokrat pa so ob nekoliko ostrejših linijah največje izboljšave naredili na področju aerodinamike, saj je količnik zračnega upora najboljši v razredu (0,25).

Audijev vstopni športni kupe je narejen na Audijevi modularni platformi MLB, na kateri izdelujejo že A4. Najopaznejša sprememba v primerjavi z limuzino je maska vozila, prepoznavni hišni žarometi so nameščeni nekoliko višje, s kromom obrobljena maska pa nižje, obenem je širša, kot je bila. Audi A5 tako na pogled deluje bolj napadalno, z boka še naprej atraktivno, na elegantni zadnjici pa so največja novost žarometi v tehnologij LED, za 10 litrov je večji prtljažnik, ki zdaj meri 465 litrov. Zadnji sedeži se lahko zložijo, s tem pa se občutno poveča tudi prostor za prevoz prtljage.

Audi-A5-050.1466620479.jpg

Od predhodnika lažji 60 kilogramov

Med večjimi izzivi Audijevih inženirjev je bilo zmanjšanje mase, v primerjavi s predhodnikom je novinec 60 kilogramov lažji. Medosno razdaljo so kljub temu nekoliko raztegnili, novi A5 je tudi daljši, vse to pa pomeni več prostora za potnike v potovalni kabini.

098AudiS5-001.1466620471.jpg
Največje ovacije pri kupcih bo gotovo sprožila digitalna instrumentna plošča oziroma »virtual cockpit« s premerom 12,3 palca. Nanjo se človek hitro navadi, obenem je preprosta za uporabo in omogoča pogled po želji.

Ta je v duhu najnovejših audijev, pri lastnikih prejšnje generacije in novih kupcih pa bo največje ovacije gotovo sprožila digitalna instrumentna plošča oziroma »virtual cockpit« s premerom 12,3 palca. Nanjo se človek hitro navadi, hkrati je preprosta za uporabo in omogoča pogled po želji. Nekaj nujnih informacij ponuja tudi zaslon s prikazom na vetrobranskem steklu (head-up), za koristnega na avtocestah se je znova pokazal aktivni tempomat, napredni sistem s kamero samodejno obdrži vozilo na voznem pasu, v prometnih konicah sam zavira in speljuje, na voljo pa so tudi vsi drugi dobro znani asistenčni sistemi. Sedeži so odlični, ergonomija na najvišji ravni, prav tako kakovost izdelave, na voljo je tudi usnje, kombinacije dekorativnih elementov pa avto naredijo prestižen.

101AudiS5.1466767119.JPG.n.960px.jpg
Novi audi A5 je daljši od predhodnika, to pa pomeni tudi več prostora za potnike v potovalni kabini.

Pravi A5 so nižje na ceniku

Kupce, ki bodo za približno enak denar dobili več opreme, bo od jeseni gotovo najbolj zanimalo, kaj si lahko omislijo pod motornim pokrovom. Na prvi vožnji smo se prepričali, da bo adut najšibkejšega dvolitrskega dizla bržkone le cena - okoli 38 tisoč evrov, športnemu kupeju pa se gotovo najbolje poda bencinski motor. Audi A5 coupé bo ob treh dizelskih motorjih TDI tako na voljo z dvema bencinskima agregatoma TFSI z močjo med 190 in 286 konji, vsi omenjeni motorji so obenem varčnejši in tudi zmogljivejši kot pri predhodniku. Njihova moč se bo na cesto prenašala prek šeststopenjskega ročnega ali sedemstopenjskega samodejnega menjalnika S tronic, najmočnejši A5 3.0 TDI in S5 pa bosta na voljo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom tiptronic in pogonom quat­tro. Voznik bo prek sistema Audi Drive Select kadarkoli vplival na delovanje motorja, menjalnika, volana in blažilnikov.

Pravo zadovoljstvo pa seveda prinese magični S5

Audi-A5-101.1466767222.JPG.c.960px.jpg

»Izberite katerikoli avto,« in pogled, usmerjen v športno začinjenega brata A5, je bil jasen namig, česa na portugalskih cestah nikakor ne smemo zamuditi in kaj si bo omislil vsak četrti kupec: S5. Opremljen s kopico »S«-podrobnostmi in štirimi zaključki izpušnih cevi za še bolj dinamičen videz ter diskretnim spojlerjem za lažje »krotenje« med cestnimi neravninami S5 v nosu ponuja povsem novi trilitrski prisilno polnjeni V6 TFSI s 354 konji in 500 newtonmetri navora.

Audi-A5-141.1466767277.JPG.o.960px.jpg

Dovolj, da se nam je vrednost sto kilometrov na uro pred očmi prikazala po 4,7 sekunde, po delno spolzkih cestah in hitrih odsekih pa sta se izkazala štirikolesni pogon quattro in odlične zavore. Novi S5 zna kljub dvema valjema manj od predhodnika tudi zadovoljivo pobožati ušesa, hkrati pa se lahko pelje tudi počasi in uživaško, kar je prava umetnost. »Z novim motorjem V6 smo želeli poudariti športni DNK modela S5 in predvsem poskrbeti, da se bo vozniku konec dneva smejalo,« je dejal Florian Beck, inženir, podpisan pod novim šestvaljnikom in iz naših zadovoljnih obrazov razbral, da se ni motil.

Foto: Matej Kačič in Audi

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo
Avto
AvtoMatej Kačič Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo

Prek več kot 2.000 metrov visokih prelazov v osrčju italijanskih Dolomitov smo zapeljali novi Audi Q3 ter spoznali, da bo zagotovo kos visokim ambicijam - postati eden prodajno najpomembnejših modelov prestižne nemške znamke.

FINANCE
Avto
Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel 2

Audi Q8 je avto z vseh vetrov, povezuje luksuz, robustnost in kupejevstvo. Lastnosti, ki v teoriji ne sodijo skupaj, se v praksi prav lepo dopolnjujejo. Ta hip je v Sloveniji na voljo le dizelski 50 TDI, stane pa 83.400 evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Bram Schot bo novi šef Audija
Avto
AvtoUroš Božin Bram Schot bo novi šef Audija

Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

FINANCE
Avto
Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice
Avto
AvtoMiloš Milač Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice 3

Na trg je zapeljal novi audi A6, najbolj dostopen prestižni audi nove generacije in eden najbolj priljubljenih audijev nasploh. Osnovni štirivaljni dizel 40 TDI stane 55 tisočakov. Letos bo prepričal od 50 do 60 Slovencev, prihodnje leto kar 250.

FINANCE
Avto
Po GM še Audi: 14 milijard evrov v elektromobilnost in avtonomna vozila
Avto
AvtoUroš Božin Po GM še Audi: 14 milijard evrov v elektromobilnost in avtonomna vozila 7

Do leta 2025 bo v Audijevi ponudbi približno 20 elektrificiranih modelov, polovica jih bo povsem električna. Stavijo še na digitalizacijo in samovozeča vozila.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)