Vstopni športni klasiki audiju A5, ki temelji na modelu A4, do živega ni moglo skoraj nič. Zato so se Audijevi oblikovalci oblin novega A5 le prefinjeno dotaknili, v ospredje pri novem A5 pa postavili vse drugo: sodobno kabino, počutje voznika in potnikov, motorje, opremo, varnost in tehniko.
tisoč evrov bo pri nas stal osnovni audi A5 z dvolitrsikim turbodizelskim motorjem.
354
konjskih moči zmore trilitrski turbobencinar v audiju S5, do stotice poskoči
v 4,7 sekunde.
Ob prvem srečanju z novim A5 v Portu tako nismo bili presenečeni, da se novinec na prvi pogled opazneje ne razlikuje od predhodnika. Da morda prav zaradi tega pritegne poglede starih in mladih, pa smo se prepričali na 400-kilometrski poti skozi dolino reke Douro do starodavne Arouce in naprej po atraktivnih cestah do atlantske obale in nazaj. Oblikovalci so svoje delo že prvič opravili z odliko, tokrat pa so ob nekoliko ostrejših linijah največje izboljšave naredili na področju aerodinamike, saj je količnik zračnega upora najboljši v razredu (0,25).
Audijev vstopni športni kupe je narejen na Audijevi modularni platformi MLB, na kateri izdelujejo že A4. Najopaznejša sprememba v primerjavi z limuzino je maska vozila, prepoznavni hišni žarometi so nameščeni nekoliko višje, s kromom obrobljena maska pa nižje, obenem je širša, kot je bila. Audi A5 tako na pogled deluje bolj napadalno, z boka še naprej atraktivno, na elegantni zadnjici pa so največja novost žarometi v tehnologij LED, za 10 litrov je večji prtljažnik, ki zdaj meri 465 litrov. Zadnji sedeži se lahko zložijo, s tem pa se občutno poveča tudi prostor za prevoz prtljage.
Od predhodnika lažji 60 kilogramov
Med večjimi izzivi Audijevih inženirjev je bilo zmanjšanje mase, v primerjavi s predhodnikom je novinec 60 kilogramov lažji. Medosno razdaljo so kljub temu nekoliko raztegnili, novi A5 je tudi daljši, vse to pa pomeni več prostora za potnike v potovalni kabini.
Ta je v duhu najnovejših audijev, pri lastnikih prejšnje generacije in novih kupcih pa bo največje ovacije gotovo sprožila digitalna instrumentna plošča oziroma »virtual cockpit« s premerom 12,3 palca. Nanjo se človek hitro navadi, hkrati je preprosta za uporabo in omogoča pogled po želji. Nekaj nujnih informacij ponuja tudi zaslon s prikazom na vetrobranskem steklu (head-up), za koristnega na avtocestah se je znova pokazal aktivni tempomat, napredni sistem s kamero samodejno obdrži vozilo na voznem pasu, v prometnih konicah sam zavira in speljuje, na voljo pa so tudi vsi drugi dobro znani asistenčni sistemi. Sedeži so odlični, ergonomija na najvišji ravni, prav tako kakovost izdelave, na voljo je tudi usnje, kombinacije dekorativnih elementov pa avto naredijo prestižen.
Pravi A5 so nižje na ceniku
Kupce, ki bodo za približno enak denar dobili več opreme, bo od jeseni gotovo najbolj zanimalo, kaj si lahko omislijo pod motornim pokrovom. Na prvi vožnji smo se prepričali, da bo adut najšibkejšega dvolitrskega dizla bržkone le cena - okoli 38 tisoč evrov, športnemu kupeju pa se gotovo najbolje poda bencinski motor. Audi A5 coupé bo ob treh dizelskih motorjih TDI tako na voljo z dvema bencinskima agregatoma TFSI z močjo med 190 in 286 konji, vsi omenjeni motorji so obenem varčnejši in tudi zmogljivejši kot pri predhodniku. Njihova moč se bo na cesto prenašala prek šeststopenjskega ročnega ali sedemstopenjskega samodejnega menjalnika S tronic, najmočnejši A5 3.0 TDI in S5 pa bosta na voljo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom tiptronic in pogonom quattro. Voznik bo prek sistema Audi Drive Select kadarkoli vplival na delovanje motorja, menjalnika, volana in blažilnikov.
»Izberite katerikoli avto,« in pogled, usmerjen v športno začinjenega brata A5, je bil jasen namig, česa na portugalskih cestah nikakor ne smemo zamuditi in kaj si bo omislil vsak četrti kupec: S5. Opremljen s kopico »S«-podrobnostmi in štirimi zaključki izpušnih cevi za še bolj dinamičen videz ter diskretnim spojlerjem za lažje »krotenje« med cestnimi neravninami S5 v nosu ponuja povsem novi trilitrski prisilno polnjeni V6 TFSI s 354 konji in 500 newtonmetri navora.
Dovolj, da se nam je vrednost sto kilometrov na uro pred očmi prikazala po 4,7 sekunde, po delno spolzkih cestah in hitrih odsekih pa sta se izkazala štirikolesni pogon quattro in odlične zavore. Novi S5 zna kljub dvema valjema manj od predhodnika tudi zadovoljivo pobožati ušesa, hkrati pa se lahko pelje tudi počasi in uživaško, kar je prava umetnost. »Z novim motorjem V6 smo želeli poudariti športni DNK modela S5 in predvsem poskrbeti, da se bo vozniku konec dneva smejalo,« je dejal Florian Beck, inženir, podpisan pod novim šestvaljnikom in iz naših zadovoljnih obrazov razbral, da se ni motil.
Foto: Matej Kačič in Audi