Avto

Napačno oglaševane vrednosti porabe goriva nas letno stanejo 100 milijonov evrov

Napačno oglaševane vrednosti porabe goriva Slovence pri gorivu vsako leto stanejo dobrih 100 milijonov evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
11.12.2016 12:55
Čas branja: 2 min

Napačno oglaševane vrednosti porabe goriva Slovence pri gorivu vsako leto stanejo dobrih 100 milijonov evrov, je ugotovil Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave. 

Zaradi čedalje večjih razlik med uradnimi podatki in realno porabo goriva, na katere že nekaj let opozarjajo tako potrošniške kot okoljevarstvene organizacije, je inštitut v sodelovanju z ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo, naredil primerjalno ocenjevanje. Analizo je opravil v okviru koncesije za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Prav poraba goriva je namreč med najpomembnejšimi merili pri izbiri ustreznega avtomobila.

Ugotovili so, da je razkorak med oglaševano in dejansko porabo večji pri novejših avtomobilih in tistih z dizelskim motorjem. Skladno s tem je tudi višji strošek, ki ga mora potrošnik plačati za gorivo, pri dizelsko gnanih avtomobilih bolj izrazit kot pri bencinskih.

V povprečju vozniki vsako leto za gorivo porabijo dobrih 88 evrov več, če prevozijo 10 tisoč kilometrov oziroma 132 evrov, če prevozijo 15 tisoč kilometrov z dizelskim motorjem, medtem ko je pri bencinskem motorju dodaten strošek doseže nekaj manj kot 72 oziroma 108 evrov.

Kljub na prvi pogled zanemarljivemu znesku pa je treba upoštevati, da so avtomobili pri vsakem lastniku v uporabi nekaj let, opozarja Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave. Prvih 25 modelov po številu registracij namreč pomeni skoraj 80 tisoč avtomobilov z dizelskim in 108 tisoč z bencinskim motorjem. Upoštevaje v povprečju prevoženih 10 tisoč kilometrov na leto vsi skupaj vsako leto za gorivo plačajo dobrih 15 milijonov evrov več, kot so jim obljubili ob nakupu.

Ker po nekaterih podatkih Slovenci v povprečju letno prevozimo blizu 15 tisoč kilometrov, škoda zaradi napačnih podatkov o porabi zgolj pri 50 obravnavanih modelih doseže več kot 22,5 milijona evrov. Ko obravnavo razširimo na vse v Sloveniji registrirane avtomobile, pridemo do ocene, da bi lahko vsako leto privarčevali vsaj 130 milijonov evrov, če bi podatki o porabi goriva, ki jih objavljajo proizvajalci, vsaj približno držali.

Ob vsem tem se poraja vprašanje, če se morda splača kupiti električni avto? Je ta danes že konkurenčen dizlu in bencinarju?

Kateri modeli so najbolj odstopali?

Med dizelskimi modeli so se kot najmanj resnicoljubni izkazali Volkswagen Passat z dvolitrskim dizelskim motorjem (z močjo 103 kW), Volkswagen Touran in Volkswagen golf z 1,6-litrskim dizelskim motorjem (77 kW). Na drugi strani razpredelnice so štirje Volkswagni Golfi in Citroen Xsara Picasso starejšega datuma, ki uradno izmerjene porabe v realnem svetu ne presegajo za več kot 10 odstotkov.

Med avtomobili na bencinski pogon so razlike največje pri Oplu Corsi z 1,4-litrskim motorjem (74 kW) in Renaultu Cliu z 1,2-litrskim motorjem (54 kW), pri katerih razlika presega 23 odstotkov. Od 25 ocenjenih modelov jih 17 "laže" za manj kot 10 odstotkov, najmanj Renault clio in megane, ki na cesti porabita približno enako količino bencina, kažejo uradni podatki.

Pri ocenjevanju se niso opredelili do absolutne porabe goriva, ki pa seveda najbolj določa "čistost" posameznega modela. Med obravnavanimi 25 najbolj pogostimi avtomobili z bencinskimi motorjem se realna poraba giblje med 5,97 in 8,01 litra, v povprečju je to 6,83 litra bencina na 100 kilometrov.

Najbolj popularni dizelski avtomobili v povprečju porabijo za dobrih 14 odstotkov goriva manj kot bencinski, a tudi tu sodobnejši motorji niso v ospredju. Tako, denimo, prav vsi golfi, izdelani po letu 2000, porabijo več kot golf izpred 25 let, najmanj, 4,76 oz. 4,78 litra dizla na 100 kilometrov pa porabita dva Renaultova clia, stara dobrih 10 let.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Avto
Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo
Avto
AvtoAlbina Kenda Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo 2

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.