BMW serija 5 je ena izmed najbolj priljubljenih modelov v razredu poslovnih limuzin, v šestih generacijah so prodali kar 7,6 milijonov primerkov. S februarjem prihodnje leto bo uspeh skušala nadgraditi sedma generacija, med njene najpomembnejše novosti pa štejemo izpopolnjeno dinamiko, veliko asistenčnih sistemov, nov korak do avtomatizirane vožnje, povezljivost in inovativen sistem upravljanja.
Bavarci so v zadnjih tednih in mesecih kar dobro stopnjevali ritem pred uradno predstavitvijo, med drugim so v javnost poslali video posnetek, kjer so razkrili kabino in nekatere asistenčne sisteme, zdaj pa so na ogled postavili še zunanjo podobo priljubljene »petice« in jo podkrepili z vsemi ostalimi podatki. Avto je sicer v izboru za laskavi naziv Svetovni avto leta.
Na prvi pogled spremembe zunanjosti niso revolucionarne, v primerjavi s prejšnjo generacijo je novi BMW 5 bolj nežen in zaobljen, kar krepi eleganco športno-poslovne limuzine, posamezni detajli pa kažejo na razkošje. »Prepričan sem, da bo novi BMW serije 5, postavil nova tehnološka merila in izžareval močan čustven naboj. Še naprej ostaja utelešenje poslovne limuzine,” je ob premieri povedal Harald Krüger, predsednik uprave BMW.
V notranjosti se petica močno zgleduje po večji seriji 7, kar pomeni znano, vendar osveženo okolje z veliko kvalitetnimi materiali in odlično končno obdelavo. Kupci bodo sprva lahko izbirali med štirimi že znanimi motornimi različicami z močjo od 140 do 250 kW (turbobencinska 530i in 540i ter turbodizla 520d in 530d), vse so posodobljene, pozneje pa še med tremi (520d EfficientDynamics, hibridni 530e iPerformance in BMW M550i xDrive z osemvaljnikom). Seveda pride tudi M5.
Uporaba koncepta lahkega oblikovanja s povečano uporabo aluminija in jekel z visoko trdnostjo pri masi nove petice prinaša prihranek do sto kilogramov. Prenovljeno podvozje, nizko težišče, enakomerna porazdelitev mase med obema premama in lahka karoserija z zgledno torzijsko togostjo, združijo dinamično vožnjo z udobjem pri vožnjah na dolge razdalje. Kupcem bodo na voljo tudi različne možnosti podvozja in sistem štirikolesnega pogona xDrive.
Za večjo prijaznost vozila do uporabnika, je Bavarec opremljen z najnovejšo generacijo upravljalnika iDrive. Na 10,3-palčnem zaslonu prikazuje navigacijo, telefonske in zabavne informacije in druge funkcionalnosti vozila.
Sistem je po želji mogoče upravljati s kretnjami, prek upravljalnika iDrive, ali z dotikom zaslona. Barvni Head-Up projektor najnovejše generacije ima površino projekcije, ki je 70 % večja kot prej in projicira prometne znake, telefonske sezname, radijske postaje, naslove skladb, navigacijske napotke in opozorila asistenčnih sistemov.
Novi BMW serije 5 nudi še zgledne možnosti povezljivosti, obsežne funkcije BMW ConnectedDrive pa so združene z novimi storitvami, ki poslovnim potnikom prinašajo več udobja in jim prihranijo čas.
Izboljšana je tudi integracija pametnega telefona – od Apple CarPlay (ki je za proizvajalca avtomobilov prvič na voljo popolnoma brezžično) do induktivnega polnjenja telefona in dostopne točke WiFi za spojitev do desetih naprav.
Dosledna uporaba koncepta lahkega oblikovanja s povečano uporabo aluminija in jekel z visoko trdnostjo pa pri masi prinaša prihranek do sto kilogramov.
Prenovljeno podvozje, nizko težišče, enakomerna porazdelitev mase med obema premama in lahka karoserija z zgledno torzijsko togostjo, združijo dinamično vožnjo z udobjem pri vožnjah na dolge razdalje. Kupcem bodo na voljo tudi različne možnosti podvozja in sistem štirikolesnega pogona xDrive.
Množica asistenčnih sistemov nudi vozniku odlično podporo – ne le v kritičnih trenutkih, ampak tudi v manj zahtevnih situacijah za volanom, kot so prometni zastoji, počasi premikajoč se promet in monotone ravnine na avtocesti. V ta namen je serijsko opremljen s stereo kamero, ki se poveže z dodatnimi radarskimi in ultrazvočnimi senzorji, da nadzoruje območje okoli vozila.
Med novo opremo v BMW serije 5 spada, poleg pomoči pri izogibanju in opozorila pred prečnim prometom, tudi asistent pri menjavi voznega pasu in asistent za ohranjanje voznega pasu z aktivno zaščito pred bočnim trkom. Slednji pazi na črte voznega pasu in območje okoli vozila ter aktivno pomaga vozniku, da se izogne pretečim se trkom s posegi pri krmiljenju.
Novi BMW serije 5 je naredil še en korak v smeri avtomatizirane vožnje z razširjenimi funkcijami za dodatnega asistenta za uravnavanje hitrosti (ACC) in asistenta pri krmiljenju ter za ohranjanje voznega pasu.
Te vključujejo prevzem omejitev hitrosti, ki jih dodatni inteligentni asistent za omejitev hitrosti sporoči asistentu za uravnavanje hitrosti (voznik lahko vrednost prilagaja do hitrosti +/– 15 km/h). Od mirovanja do 210 km/h lahko vozilo po želji opravlja naloge, kot so pospeševanje, zaviranje in krmiljenje, namesto voznika.