Predstavljali so ga po kapljicah, zamaskiran se je vozil tudi na letošnjem Tour de France. Je prvi zaresni oziroma veliki športni terenec iz Mlade Boleslav in hkrati prva škoda, ki ima lahko tudi sedem sedežev. Kodiaq je novi avtomobilski otrok češke avtomobilske hiše, ki dokazuje, da zna pravočasno uganiti pričakovanja in zahteve trga oziroma kupcev.
Škoda kodiaq seveda ni zgolj Škodin otrok, pač pa tudi koncerna Volkswagen, saj je narejen na sedaj že znani platformi MQB. To med drugim pomeni, da se vsaj po tej strani očitno spogleduje z novim vw tiguanom, čeprav pri češki avtomobilski hiši hitijo pripovedovati, da gre za avtomobila različnih potencialov in tudi ciljnih publik. Diši po kanibalizmu, s katerim se koncern Volkswagen, ki je stoodstotni lastnik Škode, ne srečuje prvič.
Številčna ter ostra konkurenca
Kodiaq seveda odpira novo poglavje v tržnem in siceršnjem razvoju Škode, ki ji gre zadnja leta zelo dobro od rok. Njegova zunanja podoba je športnoterensko klasična, vendar dovolj prepoznavna ter povezana s Škodo. V dolžino se avto razpotegne do 469 centimetrov ali štiri centimetre več kot octavia, kar pomeni, da se vsaj po tej strani primerja z nisanom X-trailom, pa kio sportage, tudi fordom kugo in številnimi konkurenti v tem razredu.
Videti je kar mogočno, slogovno spominja tudi na prav tako hišnega audija Q5, pa še kakšna primerjava bi se našla. Tokrat si ga je lahko množica 600 avtomobilskih novinarjev, zbranih v opuščeni tovarni sredi nemške prestolnice, zgolj ogledala in malce dotikala, vozili ga bod(m)o kasneje.
Dan pred uradno predstavitvijo kodiaqa je tovarna iz Mlade Boleslav pokazala tudi prve fotografije notranjosti, nekaj ur pred berlinsko premiero pa so bile na spletu že objavljene »ukradene« uradne slike nove škode. Točno tako se je zgodilo tudi pri škodi superb in zdi se, da bodo morali znotraj Škode vendarle poiskati fotografskega žvižgača…
Notranjost kodiaqa seveda dovolj očitno spominja na notranjost drugih škod, a deluje nekako čisto, tudi elegantno, seveda dovolj moderno. Ampak bistvenega le ni mogoče prezreti – notranje prostornosti in prtljažniške razsežnosti. Velja tako za sedenje zadaj kot spredaj, volumen prtljažnika, ki zmore ponuditi od najmanj 270 do največ 2065 litrov, pa je navdušujoč . Pravijo, da je kodiaq v tem pogledu prvak v svojem razredu.
Štirinajst barv zunanjosti in platišča triglav
Povsem razumljivo je, da bo aljaški medved evropskih korenin opremljen s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi in aplikacijami, ki mu bodo zagotavljali vsakovrstno povezljivost z zunanjim svetom. Ponujali ga bodo v 14 barvah zunanjosti (dve sta začetni oziroma predstavitveni, pri čemer opazno izstopa koridno rdeča) in 10 barvah notranje, torej ambientalne osvetlitve. Morda malenkosti, ki pa dokazujejo, da hoče biti škoda po tej strani bolj privlačna oziroma šik. Tudi nabor platišč bo pester, in sicer v velikosti od 17 do 20-palcev, pri čemer le ne smeš spregledati, da 19-palčno nosi oznako triglav.
Kot se za športnega terenca spodobi, bo imel kodiaq bodisi štirikolesni pogon bodisi pogon na sprednji kolesni par. Menjalnika bosta dva, in sicer 6-stopenjski ročni ali pa samodejni DSG s sedmimi ali šestimi prestavami. Ker je bilo to prvo nekaj bližnje spoznavanje z novo škodo, je treba vsaj omeniti motorizacijo. Načeloma in na začetku se bodo v avtu vrteli trije bencinski agregati TSI z gibno prostornino 1,4 oziroma 2,0 litra in močmi v razponu od 92 do 132 kilovatov. Dizel bo en sam z gibno prostornino 2,0-litra, pa v dveh variantah moči od 110 do 140 kilovatov. Na dlani je, da bo kasneje na voljo še marsikaj, hkrati pa že sedaj napovedujejo izvedenko scout (prihodnje leto), pa sportline (tudi 2017) in še opremsko ter sicer imenitnejšega L&K.
Petr Podlipny, direktor programa Škoda pri Porsche Slovenija, pravi, da bo prodaja kodiaqa na slovenskem trgu stekla spomladi oziroma marca, sicer pa bo avto najprej na voljo doma, torej na Češkem. Cene seveda še niso znano, a je mogoče domnevati, da bilo za posel s tam športnim terencem na slovenskem trgu dobro, ko bi bil na censki ravni superba. V najcenejši izvedbi (1,4 TSI, 92 kW, ročni menjalnik, opremski paket active) je ta naprodaj za 21.902 evra. In če bo to vsaj približno veljalo za kodiaqa, bi ne bilo pretirano reči, da se mu tudi pri nas napovedujejo kar ugodni tržni časi. Počakajmo.
Foto: Janez Kovačič in Škoda