Ugibanja je konec, novi superb je včeraj zvečer v Karlin Forumu dobil končno podobo pred 600 novinarji iz celega sveta. Kljub temu, da so fotografije superba na splet namerno ali nenamerno ušle tri ure pred uradnim razkritjem, zanimanje za največjo Čehinjo ni bilo nič manjše. Ogledovali, tipali in ocenjevali smo jo še dolgo v noč.
Na njeno pot jo je pospremila zvezdniška zasedba nastopajočih, od slavne manekenke - slovakinje Adriene Karembeu, lastnice enega najdaljših parov nog, ki jih je zabeležila tudi Guinnessova knjiga rekordov, danske pevke Aure Dione in ameriške veteranke Chaka Khan. Predsednik uprave Škode Winfried Wahland je novi superb označil kot ključnega graditelja ugleda znamke, kupce pa naj bi osvajala med poslovneži in družinami. "V primerjavi s prejšnjo generacijo bo novi superb prepričal 25 odstotkov več kupcev," kljub padcu prodaje avtomobilov srednjega razreda verjame Wahland. Škoda superb je v prvih dveh generacijah od leta 2001 prepričala 700 tisoč kupcev, za večji del je zaslužna druga generacija.
O tem, da bi novi superb lahko kupce kradel tudi volkswagnu passatu iz širše družine Skupine Volkswagen, ki ga premaguje predvsem s prostornostjo, po vsej verjetnosti tudi z ugodnejšo ceno, včeraj ni omenjal nihče od vodilnih. Ob omembi tekmecev, so imeli predvsem druge znamke (več v spodnji tabeli).
Glavni oblikovalec Jozef Kaban, ki se je pred vrnitvijo na vrh škodinega oblikovalskega oddelka v rodno Češko kalil pri oblikovanju volkswagnov in bugattijev, je ob razkritju govoril o mešanici škodinih tradicionalnih in sodobnih potez, ki jih je razkazovala marca lani razkrita študija vision C. "Superb izraža tisto, česar doslej ni - čustva," je vzneseno pojasnjeval dolgolasi Čeh in ob tem poudaril, da je bil pri risanju oblin največje limuzine te znamke vseeno nekoliko zadržan, racionalen in praktičen, ni zašel v pretiravanje. "Le poglejte zadek, je preprost in skladen, noben del ne izstopa, pa je vseeno lep, kajne?"
V obliko je vključil tudi nekaj tradicionalnih elementov, značilno škodino masko, češki kristal v žarometih ter ponosen škodin logo na prednji maski in zadnjem delu. Obliko je začinil z ostrimi robovi, ki rišejo stranski del avtomobila, gubami na sredini in na skrajnih robovih motornega pokrova in korenito spremenjenimi razmerji med posameznimi deli karoserije.
Daljše medosje, krajši previsi
Novi superb je dolg 4,86 metra (2,8 centimetra več kot predhodnik), v medosju je zrasel za osem centimetrov, previs prednjega dela pa se je ob tem zmanjšal za 6,1 centimetra. Zasnovan je na modularni osnovi MQB, ki omogoča prilagajanje zasnove avtomobilov različnih velikostnih razredov, fiksen je le del osnove med prednjo premo in potniško kabino. V superbu je osnova dobila največje razsežnosti, saj so jo inženirji v medosju raztegnili na 2,84 metra, za primerjavo volkswagen passat v medosju meri 2,79 metra, škoda octavia 2,69, volkswagen golf pa 2,64 metra.
Kljub izdatnejšim karoserijskim meram in boljši aktivni in pasivni varnosti je novi superb po zaslugi uporabe lažjih materialov do 75 kilogramov lažji od predhodnika.
Rezultat podaljšanega medosja je preizkušeno resnično razkošen zadnji del avtomobila, ki je po dolžini primerljiv s prestižnimi limuzinami višjih razredov. Le po višini se zdi, da je superb zaradi nižje strehe bolj utesnjen. Po uradnih podatkih prostor za kolena na zadnji klopi meri 15,7 centimetra oziroma kar 5,9 centimetra več kot pri najbližjem tekmecu - pri Škodi so imeli v mislih opla insignio. Superb je v zadnjem delu zrasel tudi v širino, natanko za 6,9 centimetra, prednja potnika sta ob tem v širino pridobila le 3,9 centimetra. V prtljažnik boste spravili 625 litrov prtljage, 30 več kot v prejšnjem modelu. Zadnja vrata pa se ponovno odpirajo skupaj s steklom, superb je torej ostal kombilimuzina z obliko limuzine.
V prednjem delu preprost, a ne skromen
Voznikovo okolje največje škode pa je bilo vselej deležno kritik vsaj z vidika, materialov, videza in s tem povezanega položaja največje škode v Skupini Volkswagen. Potrjujemo, da se to v novem superbu ni bistveno spremenilo. Novinec je sicer dobil velik zaslon na dotik, ličneje oblikovana stikala, mehkejšo plastiko in tudi več serijske ter dodatne opreme, a zadržanost je ostala celo v večji meri kot v novem passatu. To dokazujejo tudi klasični merilniki vrtljajev.
Interaktivne armaturne plošče v razstavnem superbu namreč ni bilo, najbrž je tudi ne bo. Namerno, brez dvoma.
Škodin zastavonoša pa je deležen skorajda vse ostale sodobne tehnike iz Skupine Volkswagen, veliko sistemov je prvič vgrajenih v ta model. Denimo nastavljivo podvozje in volanski mehanizem dynamic chassiy control, tripodročna klimatska naprava, povezljivost multimedijskega zaslona s pametnimi telefoni (android in applov iOS) in možnost povezave s spletom v najbolje opremljeni različici.
Pri motorjih, menjalnikih (ročni ali sedemstopenjski dvosklopčni) in pogonu (prednji ali štirikolesni s haldex sklopko pete generacije) bi lahko kar preslikali katalog volkswagna passata, tako podobna je njihova ponudba. Pri bencinskih strojih se prične pri 1,4 litrskem TSI s 92 kilovati, v ponudbi je tudi motor 1.4 TSI COD, ki zna med delovanjem izklopiti dva valja in tako dodatno varčevati z gorivom. Povsem na vrhu pa je dvolitrski TSI s 206 kilovati, ki zamenjuje 3,6 litrski šestvaljnik z enako močjo. Precej manjši turbo motor je glavni krivec, da se lahko pri Škodi pohvalijo s prihrankom pri porabi in izpustih do 34 odstotkov, povprečen prihranek je manjši. Pri dizlih je ponudba prav tako podobna, na dnu je 1.6 TDI s 88 kilovati, nad njim pa 2.0 TDI s 110 oziroma 140 kilovati. Najvarčnejši med njimi - motor 1.6 TDI z oznako greenline v povprečju porabi le 3,7 litra plinskega olja na sto kilometrov in v ozračje izpusti 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Le za passata pa je rezerviran motor 2.0 TDI z dvema turbo polnilnikoma in močjo 176 kilovatov.
Tekmeci škode superb - prodaja v Evropi leta 2014; sprememba glede na 2013
1. VW passat: 152,654 +0%
2. Opel insignia: 92,914 +19%
3. Skoda superb: 46,217 +6%
4. Ford mondeo: 45,394 -9%
5. Peugeot 508: 41,687 -26%
Celoten srednji razred: 542,511 -7%
Foto: Miloš Milač