Avto

Samozavestna škoda superb napada tudi lastne vrste

Iz razkritja v Pragi: nova škoda superb prinaša presežke prostora, sodobnejšo obliko, boljšo tehniko in še vedno spoštljivo distanco do passata, v Sloveniji bo konec junija

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.02.2015 03:35
Čas branja: 4 min

Ugibanja je konec, novi superb je včeraj zvečer v Karlin Forumu dobil končno podobo pred 600 novinarji iz celega sveta. Kljub temu, da so fotografije superba na splet namerno ali nenamerno ušle tri ure pred uradnim razkritjem, zanimanje za največjo Čehinjo ni bilo nič manjše. Ogledovali, tipali in ocenjevali smo jo še dolgo v noč.

Na njeno pot jo je pospremila zvezdniška zasedba nastopajočih, od slavne manekenke - slovakinje Adriene Karembeu, lastnice enega najdaljših parov nog, ki jih je zabeležila tudi Guinnessova knjiga rekordov, danske pevke Aure Dione in ameriške veteranke Chaka Khan. Predsednik uprave Škode Winfried Wahland je novi superb označil kot ključnega graditelja ugleda znamke, kupce pa naj bi osvajala med poslovneži in družinami. "V primerjavi s prejšnjo generacijo bo novi superb prepričal 25 odstotkov več kupcev," kljub padcu prodaje avtomobilov srednjega razreda verjame Wahland. Škoda superb je v prvih dveh generacijah od leta 2001 prepričala 700 tisoč kupcev, za večji del je zaslužna druga generacija.

O tem, da bi novi superb lahko kupce kradel tudi volkswagnu passatu iz širše družine Skupine Volkswagen, ki ga premaguje predvsem s prostornostjo, po vsej verjetnosti tudi z ugodnejšo ceno, včeraj ni omenjal nihče od vodilnih. Ob omembi tekmecev, so imeli predvsem druge znamke (več v spodnji tabeli).

P2170471.1424224177.JPG.e.600px.jpg
Nova škoda superb je včeraj zvečer v Karlin Forumu v centru Prage zapeljala na oder pred 600 novinarjev iz celega sveta. Prvi vtis? Novi superb je razmeroma predvidljiv avto z vseh zornih kotov. Eleganten in še vedno preprost, nikakor ne postavljaški, a vseeno bolj nemški - bližje passatu kot kadarkoli doslej. Predvsem pa je precej bolj skladen od predhodnika.

P2170555.1424220350.JPG.n.600px.jpg
"Superb izraža tisto, česar doslej ni - čustva," je na predstavitvi poudaril škodin glavni oblikovalec Jozef Kaban.

Glavni oblikovalec Jozef Kaban, ki se je pred vrnitvijo na vrh škodinega oblikovalskega oddelka v rodno Češko kalil pri oblikovanju volkswagnov in bugattijev, je ob razkritju govoril o mešanici škodinih tradicionalnih in sodobnih potez, ki jih je razkazovala marca lani razkrita študija vision C. "Superb izraža tisto, česar doslej ni - čustva," je vzneseno pojasnjeval dolgolasi Čeh in ob tem poudaril, da je bil pri risanju oblin največje limuzine te znamke vseeno nekoliko zadržan, racionalen in praktičen, ni zašel v pretiravanje. "Le poglejte zadek, je preprost in skladen, noben del ne izstopa, pa je vseeno lep, kajne?"

V obliko je vključil tudi nekaj tradicionalnih elementov, značilno škodino masko, češki kristal v žarometih ter ponosen škodin logo na prednji maski in zadnjem delu. Obliko je začinil z ostrimi robovi, ki rišejo stranski del avtomobila, gubami na sredini in na skrajnih robovih motornega pokrova in korenito spremenjenimi razmerji med posameznimi deli karoserije.

P2170613.1424222206.JPG.c.600px.jpg
Še več prostorskega razkošja v zadnjem delu superba po zaslugu podaljšane medosne razdalje.

Daljše medosje, krajši previsi

Novi superb je dolg 4,86 metra (2,8 centimetra več kot predhodnik), v medosju je zrasel za osem centimetrov, previs prednjega dela pa se je ob tem zmanjšal za 6,1 centimetra. Zasnovan je na modularni osnovi MQB, ki omogoča prilagajanje zasnove avtomobilov različnih velikostnih razredov, fiksen je le del osnove med prednjo premo in potniško kabino. V superbu je osnova dobila največje razsežnosti, saj so jo inženirji v medosju raztegnili na 2,84 metra, za primerjavo volkswagen passat v medosju meri 2,79 metra, škoda octavia 2,69, volkswagen golf pa 2,64 metra.

Kljub izdatnejšim karoserijskim meram in boljši aktivni in pasivni varnosti je novi superb po zaslugi uporabe lažjih materialov do 75 kilogramov lažji od predhodnika.

Rezultat podaljšanega medosja je preizkušeno resnično razkošen zadnji del avtomobila, ki je po dolžini primerljiv s prestižnimi limuzinami višjih razredov. Le po višini se zdi, da je superb zaradi nižje strehe bolj utesnjen. Po uradnih podatkih prostor za kolena na zadnji klopi meri 15,7 centimetra oziroma kar 5,9 centimetra več kot pri najbližjem tekmecu - pri Škodi so imeli v mislih opla insignio. Superb je v zadnjem delu zrasel tudi v širino, natanko za 6,9 centimetra, prednja potnika sta ob tem v širino pridobila le 3,9 centimetra. V prtljažnik boste spravili 625 litrov prtljage, 30 več kot v prejšnjem modelu. Zadnja vrata pa se ponovno odpirajo skupaj s steklom, superb je torej ostal kombilimuzina z obliko limuzine.

P2170614.1424223671.JPG.e.600px.jpg
Preprosta, urejena, bogateje opremljena, a še vedno zadržana armaturna plošča največje škode.

V prednjem delu preprost, a ne skromen

Voznikovo okolje največje škode pa je bilo vselej deležno kritik vsaj z vidika, materialov, videza in s tem povezanega položaja največje škode v Skupini Volkswagen. Potrjujemo, da se to v novem superbu ni bistveno spremenilo. Novinec je sicer dobil velik zaslon na dotik, ličneje oblikovana stikala, mehkejšo plastiko in tudi več serijske ter dodatne opreme, a zadržanost je ostala celo v večji meri kot v novem passatu. To dokazujejo tudi klasični merilniki vrtljajev.

Interaktivne armaturne plošče v razstavnem superbu namreč ni bilo, najbrž je tudi ne bo. Namerno, brez dvoma.

P2170657.1424225237.JPG.c.600px.jpg
Superba je na tržno pot pospremila tudi danska pevka Aura Dione.

Škodin zastavonoša pa je deležen skorajda vse ostale sodobne tehnike iz Skupine Volkswagen, veliko sistemov je prvič vgrajenih v ta model. Denimo nastavljivo podvozje in volanski mehanizem dynamic chassiy control, tripodročna klimatska naprava, povezljivost multimedijskega zaslona s pametnimi telefoni (android in applov iOS) in možnost povezave s spletom v najbolje opremljeni različici.

Pri motorjih, menjalnikih (ročni ali sedemstopenjski dvosklopčni) in pogonu (prednji ali štirikolesni s haldex sklopko pete generacije) bi lahko kar preslikali katalog volkswagna passata, tako podobna je njihova ponudba. Pri bencinskih strojih se prične pri 1,4 litrskem TSI s 92 kilovati, v ponudbi je tudi motor 1.4 TSI COD, ki zna med delovanjem izklopiti dva valja in tako dodatno varčevati z gorivom. Povsem na vrhu pa je dvolitrski TSI s 206 kilovati, ki zamenjuje 3,6 litrski šestvaljnik z enako močjo. Precej manjši turbo motor je glavni krivec, da se lahko pri Škodi pohvalijo s prihrankom pri porabi in izpustih do 34 odstotkov, povprečen prihranek je manjši. Pri dizlih je ponudba prav tako podobna, na dnu je 1.6 TDI s 88 kilovati, nad njim pa 2.0 TDI s 110 oziroma 140 kilovati. Najvarčnejši med njimi - motor 1.6 TDI z oznako greenline v povprečju porabi le 3,7 litra plinskega olja na sto kilometrov in v ozračje izpusti 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Le za passata pa je rezerviran motor 2.0 TDI z dvema turbo polnilnikoma in močjo 176 kilovatov.

Tekmeci škode superb - prodaja v Evropi leta 2014; sprememba glede na 2013

1. VW passat: 152,654 +0%

2. Opel insignia: 92,914 +19%

3. Skoda superb: 46,217 +6%

4. Ford mondeo: 45,394 -9%

5. Peugeot 508: 41,687 -26%

Celoten srednji razred: 542,511 -7%

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

18.02.2015
24.02.2015
22.05.2015
26.05.2015
25.06.2015
FINANCE
Avto
Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo
Avto
AvtoMiloš Milač Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo

Škoda superb se je v tretji generaciji zavihtela na drugo mesto v prodaji poslovnih limuzin in karavanov v Evropi. Z bratrancem passatom si režeta polovico trga in imata nekakšen oligopol.

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Osvežitev in prvi priključni hibrid za največjo Škodo
Avto
AvtoMiloš Milač Osvežitev in prvi priključni hibrid za največjo Škodo 13

Češka Škoda je razkrila skico osvežene škode superb in nekaj osnovnih informacij v poslovnem novincu. V celoti bo največja Škoda razkrita konec maja.

FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Avto
Škoda superb - admiralska ladja, polna dobrot
FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)