Avto

Kako boste v Ljubljani najemali električne avte projekta Avant2Go?

Za tri evre si boste lahko najeli smarta, ga odklenili s pametnim telefonom in ga pustili na drugem koncu Ljubljane

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.06.2016 16:11
Čas branja: 3 min

Ljubljanska družba za izposojo vozil in druge rešitve mobilnosti Avant car je včeraj v Mestnem muzeju razkrila projekt souporabe električnih avtov. Od prvega julija bo na voljo 30 vozil na 10 do 15 lokacijah, cena najema bo od tri evre na vožnjo. Načrti so dolgoročni, v tem hipu pa gre še vedno za enoletni pilotni projekt.

Napoved car sharinga v Ljubljani in trendi v svetu

Štart je prvega julija, na deset do 15 lokacijah v Ljubljani bo Avant Car ponudil 30 električnih avtomobilov, BMW i3, renault zoe in smart electric drive. Do konca leta bo vozni park povečal na 50, do leta 2018 pa že na 500, pravijo napovedi podjetja.

car sharing

    Kako deluje najem?

  • Na pametni telefon si boste naložili aplikacijo Avant2Go, ki jo je za projekt razvila družba Comtrade, in se registriral. Pogoj je starost 21 let in vsaj eno leto lastništva vozniškega dovoljenja B kategorije.

  • Prek aplikacije boste poiskali prosto vozilo na lokacijah, ga rezervirali in s pomočjo aplikacije tudi odklenili, ključ bo čakal v avtomobilu. Po koncu uporabe boste prek aplikacije plačali storitev in zaklenili avto.

  • Na lokaciji prevzema in zaključka vožnje bo vselej na voljo parkirišče in polnilnica za avtomobile, električna energija je zajeta v ceno najema.

  • Avant Car sprva načrtuje deset do 15 lokacij, do konca leta jih bo 30. Med njimi v BTC, v središču Ljubljane in tudi na letališču Brnik.

  • Tarifa se bo izračunavala s pomočjo časa najema in števila prevoženih kilometrov.

  • Minuta v smartu vas bo podnevi stala pet centov, ponoči pa 1 cent. Poleg tega boste za vsak prevožen kilometer plačali 20 centov. Renault zoe vas bo na minuto stal med 1,5 in sedem centov (BMW i3 med dva in deset), kilometer pa 25 centov (v BMW i3 30 centov).

  • Ne glede na dolžino uporabe in število prevoženih kilometrov, vas bo najem smarta stal najmanj tri evre, BMW i3 pa pet evrov.

Kakšni so cilji, želje in vizija Avantcarja?

cer-matej3-br.1466690492.jpg.o.960px.jpg

Prokurist družbe in idejni vodja Matej Čer, človek ki je v Slovenijo prvi pripeljal Teslo in jo ponudil v najem, želi s souporabo električnih avtomobilov število vozil v Ljubljani zmanjšati za 500 do tisoč vozil (to je po njegovih izračunih mogoče ob redni izposoji 50 vozil iz sistema car sharinga), kar bi med drugim pripomoglo k manjšemu onesnaževanju, gneči, zasedenosti parkirišč in s tem tudi prostora v našem glavnem mestu.

Zakaj car sharing?

Čer je na včerajšnji predstavitvi govoril predvsem o številkah s katerimi je podprl idejo o car sharingu oziroma souporabi avtomobilov v Ljubljani. Po njegovih podatkih so avtomobili v Evropi kar 92 odstotkov časa parkirani, torej jih v devetih desetinah časa sploh ne potrebujemo, stroške pa nam povzročajo tudi ko se starajo, ko zanje plačujemo parkirišče. Pojav je primerjal s tovarno, ki bi delovala le z desetimi odstotki kapacitet. Bi lahko ustvarjala dobiček? Ob tem je še poudaril, da je po statističnih podatkih v Sloveniji okoli 1,1 milijona avtomobilov, zaposlenih ljudi pa je le nekaj več kot 800 tisoč, kar pomeni da ima vsak Slovenec s službo v povprečju več kot en avto, tega pa seveda ne potrebuje.

Koliko nas dejansko stane avto?

»Zbiramo stvari, ki jih ne potrebujemo. To je trend zadnjih desetletij, gonilo gospodarske rasti preteklega časa,« je še poudaril Čer in poudaril, da nas avto mesečno stane 500 evrov, torej polovico povprečne plače. Za avto torej delamo polovico svojega časa.

Kako k souporabi pripomore digitalizacija?

Priložnost, da bi ljudje razbremenili osebne proračune, Čer vidi v delitveni ekonomiji ki se odlično ujema z digitalnim svetom - ta omogoča hipen dostop do informacij, rezervacij in upravljanja s sredstvi, v tem primeru prek mobilnega telefona lahko uredimo vse v zvezi z najemom avtomobila.

Kakšni so lahko prihranki?

Po njegovih izračunih je ta način souporabe vozil rešitev za več težav. Zgolj pri stroških z vozilom se te lahko več kot prepolovijo. V primeru, da bi pet ljudi uporabljalo isti avto, če bi bilo to seveda tudi v praksi izvedljivo, bi na osebo upadli za 80 odstotkov.

S to idejo v mislih je Čer zasnoval prvi slovenski car sharing. Ta je obenem prvi v svetu, ki ima v voznem parku zgolj električne avtomobile.

In kaj pravi ljubljanski Župan?

Ljubljanski župan Zoran Janković je ob včerajšnji predstavitvi projekta pohvalil Čerov pogum in mu obenem zaželel, da bo projekt souporabe električnih avtomobilov tudi finančno uspešen.

car sharing

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov.