Družba Avantcar bo prihodnjo sredo v Ljubljani zagnala program car sharinga oziroma kratkoročnega najema avtomobilov. Te bo mogoče rezervirati prek aplikacije, najeti tudi za nekaj ur in jih oddati na različnih lokacijah.
milijona avtomobilov je zdaj v Evropi vključenih v različne programe car sharinga.
»V programu bomo imeli avtomobile različnih znamk, skupno jim bo le to, da bo vse gnal zgolj električni motor,« nam je še razkril Matej Čer, prokurist ljubljanskega podjetja, ki se sicer ukvarja z izposojo avtomobilov (rent-a-car) in različnimi rešitvami na področju mobilnosti. Več bo znanega prihodnjo sredo, je dodal.
Prvi že leta 2000 v Angliji
milijonov avtomobilov bo leta 2021 v Evropi vključenih v programe car sharinga.
Čer s projektom sledi smernicam, ki so v Evropi že skoraj dve desetletji. Tudi avtomobilski proizvajalci priznavajo, da zadnji generaciji mladih kupcev ni več toliko do lastništva avtomobila kot zdajšnji in prejšnjim. Da je gneča v velemestih vse večja, parkirišča vse redkejša in dražja, kar počasi že spreminja dojemanje mobilnosti. Zato se je že leta 2000 v Angliji pojavil City Car Club, ki uporabnikom omogoča najem avta po urah, kadar ga pač potrebujejo. Danes ima v voznem parku že več kot tisoč avtomobilov. Sledili so podobni sistemi JustRide GoGet, Greenwheels, JustShareIt, Stadtmobil, GoCar, Zoom in Zipcar, hkrati pa so lastne programe souporabe avtomobilov ustvarili tudi sami avtomobilski proizvajalci, denimo Daimler z majhnimi smarti na Dunaju, DriveNow sta leta 2011 ustanovila BMW in družba za izposojo Sixt. Podjetji sta izposojo za krajši čas začeli v Münchnu, pozneje sta jo razširili še na nekaj drugih nemških mest, zdaj pa je v programu že prek štiri tisoč vozil.
tisoč kupcev bo leta 2021 izgubila avtomobilska industrija, saj bodo ti svojo mobilnost reševali s kratkoročno izposojo.
Azija in Evropa bosta leta 2021 vodilni na tem področju
Po zapisu raziskovalne družbe Boston Consulting se bo sistem izposoje v prihodnje še bolj razmahnil. Število uporabnikov se bo v svetu z zdajšnjih 5,8 milijona do leta 2021 povečalo na 35 milijonov. Vodilno mesto pri delitvi avtomobilov naj bi si izbojevala Azija s 15 milijoni uporabnikov, v Evropi pa bo isto leto v programu car sharinga krožilo 14 milijonov osebnih avtomobilov (zdaj 2,1 milijona), v ZDA pa le šest milijonov. Raziskovalna družba meni, da bodo te usmeritve povečale prodajo avtomobilov podjetjem, zasebniki pa bodo zaradi vključitve v programe avtomobile kupovali redkeje. Pod črto naj bi avtomobilska industrija zaradi delitve avtomobilov med več uporabnikov leta 2021 izgubila 550 tisoč kupcev avtomobilov, od tega se bo prodaja v Evropi zmanjšala za 182 tisoč vozil, v Aziji pa za 356 tisoč.
milijarde evrov prihodkov bodo leta 2021 ustvarila podjetja za kratkoročno izposojo avtov, letos le 650 milijonov evrov.
Izposojo bodo še pospešili avtonomni avti
Letos bodo podjetja za kratkoročno izposojo v svetu ustvarila 0,65 milijarde evrov prihodkov, leta 2021 pa že 4,7 milijarde. Z uvedbo avtonomnih vozil po letu 2020, gre za avtomobile s tehnologijo, ki bo omogočala samostojno vožnjo brez voznika, se bo število vozil v programih car sharinga še hitreje povečevalo, končuje Boston Consultings.
V grobem prevodu car sharing pomeni delitev lastništva avtomobilov med posamezniki. Kot denimo v praksi poteka delitev počitniške prikolice ali jadrnice med več posamezniki. V praksi pa gre za navadno izposojo avtomobilov, le da je prilagojena krajšim terminom in prinaša tudi več prožnosti pri rezervaciji.