Kia sportage je v Sloveniji prodajna superuspešnica, od leta 1993 do jih v treh generacijah skupaj prodali prek 3.400. Še do včeraj aktualna generacija je bila v letih 2012 in 2013 s 668 oziroma 764 vozili celo najbolj prodajan model v svojem razredu, domov ga je odpeljal vsak peti kupcev v razredu srednje-velikih športnih terencev.
Naročite se na brezplačno pismo urednika. Vsak petek dopoldne vam bomo novice iz avtomobilske panoge preteklega tedna poslali v vaš e-poštni nabiralnik.
Predlani sta ga na tretje mesto porinila VW tiguan in Škoda yeti, lani je s 684 registriranimi primerki znova prevzel primat, novi sportage pa ima dovolj adutov, da znova osvojene krone ne bo kar tako spustil iz rok.
Kot prvega lahko izpostavimo novo in atraktivno obliko. Čelno izstopa z drzno tigrovo masko, visoko postavljenimi in samosvoje oblikovanimi žarometi, izrazitimi meglenkami in dvema gubama na pokrovu motorja, zadaj pa z elegantnim zadkom, pri katerem sta luči povezani s tankim pasom. Drzna kot je bo gotovo delila mnenja in vsem ne bo všeč (za takšne imajo pri Kiji še kar nekaj starih modelov za 15 tisoč evrov), a na vsak način poskrbi za opaznost.
Sportage je s svojim drznim videzom nase opozoril že na prvi vožnji v Barceloni, nič kaj drugače pa ni bilo na slovenskih cestah. Mimoidoči v nakupovalnih centrih in ob cesti so kar malce nejeverno za njim obračali pogled (Kaj? Kia?), nič drugače pa ni bilo na cestah in avtocestah.
Pri nas se namreč pogosto dogaja, da ljudje prehitevalni pas zamenjajo za voznega, »prebudijo« pa se, ko se jim od zadaj približa kakšno mišičasto ali kako drugače opazno vozilo. Mednje zdaj lahko štejemo tudi Kio sportage, začudenja pri tem ob dejstvu, da ne gre za Porschejevga cayenna pa je bilo kar nekaj.
Novi sportage pa pozitiven vtis pusti tudi v kabini, novinarski kolega se ob prvem stiku kar ni mogel načuditi, kako je avto napredoval v vseh pogledih. Pri tem ne gre le za k vozniku za 7,2 stopinje obrnjeno armaturno ploščo, ki v novem sportagu sicer pohvalno spominja na tisto v večjem in dražjem sorentu (tudi s 7- ali 8-palčnim zaslonom na dotik), udobne sedeže z dovolj bočnega oprijema in prijetno mesnat volan.
Moderen videz (novi sportage je za 4 cm večji (448 cm)) s seboj prinaša tudi več prefinjenosti in bolj kakovostne materiale v kabini, hkrati več prostornosti (za 3 cm daljša medosna) v vseh smereh (tudi zadaj in izdatno v prtljažniku - 503/1.492 litrov) in manj hrupa za večje udobje.
Svoje delo so temeljito opravili že oblikovalci, saj se je zaradi bolj zaprtega dna vozila, aerodinamičnih odbijačev in večjega zadnjega spojlerja količnik zračnega upora iz 0,35 znižal na 0,33. Pri avtocestnih hitrostih se zaradi odlične zvočne izolacije tako bolj ali manj sliši le hrup izpod gum, inženirji so v zvočno zatesnitev vložili kar nekaj časa in tudi materiala.
V novincu je poudarek tudi na varnosti, gre za najvarnejši sportage doslej - na preizkusnih trkih EuroNCAP je prejel pet zvezdic -, karoserija pa je dodatno okrepljena. Kupci lahko izbirajo tudi med najnovejšimi tehnologijami, ki pomagajo preprečevati nesreče in varujejo potnike v vseh vremenskih pogojih.
Če jih omenimo le nekaj, ki jih sami toplo priporočamo: samodejno zaviranje v sili, sistem opozarjanja na hitrostne omejitve, zaznava mrtvega kota in sistem za opozarjanje na zadaj premikajoče ovire. V sportagu si je ob tem možno omisliti širok nabor sodobnih tehnologij, ki izboljšujejo udobje, povezljivost in varnost in ki jih najdemo pri konkurenci in v višjih razredih (brezžično polnjenje mobilnikov, storitve povezljivosti, JBL ozvočenje za audiofile).
- Cenik - Kia sportage (0 KB)
Povprečnega Slovenca pa seveda zanima tudi cena. V Sloveniji bo novi sportage naprodaj s 4. Marcem, osnovni 1,6-litrski bencinar bo na voljo za 23.590 evrov, vstopni 1,7-litrski dizel s 85 kilovati (115 KM) pa za 25.290 evrov. Ta motor je tudi klasična izbira domačih kupcev, poganja le prednji kolesni par, slovenski trgovci pa jih največ prodajo v opremi LX Urban in EX Fresh. Takšen sportage v osnovi stane 26.590 oziroma 27.990 evrov, vendar pa je vse modele možno kombinirati z do tremi »jokerji«, ki ceno vozila znižajo do 2.600 evrov.
Pri Kiji z novim sportagom računajo tako na nove kupce, ki jih bosta navdušila atraktivna oblika, zelo dobre vozne lastnosti, mnogi varnostno-asistenčni sistemi in bogata oprema, kot tudi na obstoječe. S popustom staro za novo (1.500 evrov), nakupom vozila iz zaloge (600 evrov) in prek financiranja (500 evrov) tako najbolj popularna dizelska različica LX Urban stane 23.990 evrov.
Izbira novega sportaga je vse prej kot lahka, saj je ob petih motornih različicah (obstoječi motorji so izboljšani, povsem nov je 1,6-litrski turbo bencinec s 130 kilovati (177 KM)), dveh pogonih (štirikolesnega dobavlja priznana Magna Steyr) in treh menjalnikih (ročni, 6-stopenjski samodejni in 7-stopenjski dvosklopčni) moč izbrati še 12 barv (štiri nove), mnoga platišča in kar 10 paketov opreme.
Na vrhu je GT Line, ki poudari športnost vozila. Poleg napisov in prepoznavnih meglenk spredaj prinaša še nekaj več kroma, zadaj dvojni izpuh, v notranjosti pa aluminijaste stopalke in dobro oprijemljiv športni volan.
Novi sportage zdaj namreč zgleda tako, kot se pelje. Zasluge za suverene vozne lastnosti četrte generacije na asfaltnih površinah ima namreč ekipa inženirjev pod vodstvom Alberta Biermanna, ki je h Korejcem pred dobrim letom prestopil iz nemškega BMW M oddelka.
Inženirji so spremenili eometrijo prednjega vzmetenja in povečali togost zadnje osi. Krmiljenje je odzivnejše in predvsem natančnejše po zaslugi namestitve elektromotorja servovolana neposredno ob prednji osi. Sportage je na cesti udobno čvrst, med tako hitrimi in odprtimi kot tudi kratkimi zavoji vestno sledi ukazom voznika ter ves čas daje vtis, kot bi vozili kombilimuzino, ne pa občutno višjega športnega terenca.
Kar 80 odstotkov slovenskih kupcev bo sicer kupilo model z že znanim 1,7-litrskim turbodizlom s 85 kilovati (115 KM) in le prednjim pogonom. Zmogljivosti so ostale približno enake, po novem je za 20 Nm na 280 nm zrasel navor, poraba pa naj bi se znižala do 12 odstotkov in v kombiniranem ciklu dosegla 4,7 litra. Tudi po zaslugi za štiri litre večjega tanka (62 litrov) naj bi bili postanki na črpalkah še redkejši.
Kia sportage je v zadnjih nekaj letih imel ključno vlogo pri nenehni rasti korejske znamke v Evropi. Iz slovaške Žiline je zapeljalo že 105 tisoč sportagov in gre za njihov najbolj prodajan model v Evropi, ki si ga omisli vsak četrti kupec. Pri nas naj bi novi sportage še okrepil Kijin položaj med vodilnimi znamkami ter z vrha gledal na konkurenco.
Foto: Matej Kačič