Plaže v Barceloni so tudi januarja polne rekreativnih tekačev, ob njih se podijo rolarji, v zaledju katalonskega glavnega mesta pod Montserratom pa se že odvijajo kolesarski Touri.
Mesto je polno športnega duha, dodatno pa ga je okrepila še četa novih športnih terencev s Kijino značko na nosu.
Četrta generacija sportaga pa čelno z drzno tigrovo masko, visoko postavljenimi in samosvoje oblikovanimi žarometi, izrazitimi meglenkami in dvema gubama na pokrovu motorja ter elegantnim zadkom, pri katerem sta luči povezani s tankim pasom, ni le privlačna in prepoznavna.
Novi sportage - k nam pride proti koncu februarja s ceno na ravni sestrskega Hyundaijevega tucsona in Nissana qashqaija - je namreč bolj športen kot kadarkoli prej. Tega "sportaž" oziroma "sportidž" (da, oboje je po besedah vodilnih prav) ne kaže zgolj z mišičastim videzom, ampak tudi za volanom, kjer pokaže kar nekaj odlik.
Zasluge za suverene vozne lastnosti četrte generacije na asfaltnih površinah ima namreč ekipa inženirjev pod vodstvom Alberta Biermanna, ki je h Korejcem pred dobrim letom prestopil iz nemškega BMW M oddelka.
A da ne bi ostalo le pri športnem delu, je za terenskega poskrbela graška Magna Steyr, ki sportage v nekaterih motornih kombinacijah po želji opremi tudi z zmogljivim štirikolesnim pogonom.
Izzivalni in glede na predhodnika za štiri centimetre daljši (448 cm) in enako širok (186 cm) sportage je sprva delil mnenja. Spredaj (preveč) spomni na prestižni Porsche cayenne, z agresivno masko skuša biti (pre)strupen, napeti zadek pa zaradi ozkih luči deluje malce prazno.
A v živo se je novi sportage pokazal kot precej boljši kot na fotografijah, predvsem pa je samosvoj in opazen. K temu še dodatno pripomore katera od štirih novih barv (tudi sveži odtenek srebrne ni dolgočasen), do 19 palcev velika platišča ali pa nova oprema GT line.
Ta poleg napisov in prepoznavnih meglenk spredaj prinaša še nekaj več kroma, zadaj dvojni izpuh, v notranjosti pa aluminijaste stopalke in dobro oprijemljiv športni volan.
Prav športnost je bila beseda, ki smo jo v zaledju Barcelone najbolj pogosto slišali iz ust Kijinih strokovnjakov. Korejskim avtomobilom je bilo v preteklosti na evropskih tleh namreč moč očitati mehkobo in posledično premalo užitkov v vožnji, z vsakim novim modelom pa v njihovem razvojnem centru (enega imajo tudi v Nemčiji) posvetijo izjemno veliko pozornosti prav vozni dinamiki in posledično okusu evropskih kupcev. Pričakovanja Kie so tako zelo visoka.
Pri tem ne gre le za k vozniku za 7,2 stopinje obrnjeno armaturno ploščo, ki v novem sportagu sicer pohvalno spominja na tisto v večjem in dražjem sorentu, udobne sedeže z dovolj bočnega oprijema in prijetno mesnat volan. Svoje delo so temeljito opravili že oblikovalci, saj se je zaradi bolj zaprtega dna vozila, aerodinamičnih odbijačev in večjega zadnjega spojlerja količnik zračnega upora iz 0,35 znižal na 0,33.
Inženirji so obenem naredili korenite izboljšave na področju strukturne trdnosti in na podvozju, spremenjena je geometrija prednjega vzmetenja in povečana togost zadnje osi. Krmiljenje je odzivnejše in predvsem natančnejše po zaslugi namestitve elektromotorja servovolana neposredno ob prednji osi. Sportage je na cesti udobno čvrst, med tako hitrimi in odprtimi kot tudi kratkimi zavoji vestno sledi ukazom voznika ter ves čas daje vtis, kot bi vozili kombilimuzino, ne pa občutno višjega športnega terenca.
To bo med dinamično vožnjo še posebej pomembno razmeroma majhnemu delu Slovencev, ki si bodo v sportagu omislili najmočnejši in delno prenovljeni 2,0-litrski dizel s 136 kilovati (185 KM) ali edino novost v motorni ponudbi - 1,6-litrski turbo bencinski motor s 130 kilovati (177 KM). Oba sta na voljo tudi s štirikolesnim pogonom in dodatno še s 7-stopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom.
V ponudbi sta še stokilovatni dizel in 1,6-litrski bencinec stare šole, a kar 80 odstotkov slovenskih kupcev bo kupilo model z že znanim 1,7-litrskim turbodizlom s 85 kilovati (115 KM) in le prednjim pogonom. Zmogljivosti so ostale približno enake, po novem je za 20 Nm na 280 nm zrasel navor, poraba pa naj bi se znižala do 12 odstotkov in v kombiniranem ciklu dosegla 4,7 litra. Tudi po za slugi za štiri litre večjega tanka (62 litrov) naj bi bili postanki na črpalkah še redkejši.
Pri Kiji so velik poudarek dali tudi zvočni izolaciji, ki je v novem sportagu po zaslugi dodatnih izolacijskih tesnil, pene in polnil že kar izjemna, tudi motečih vibracij je manj po zaslugi novih nosilcev motorja.
Voznika in potnike bo prepričala tudi natančno in kakovostno izdelana kabina, na otip prijetna in mehka armaturna plošča, po zaslugi tri centimetre daljšega medosja (267 cm) pa je prostora v celem več.
Ergonomija je na zavidljivi ravni, saj so stikala in gumbi na pravih mestih in zlahka dosegljivi, vmesnik infozabavnega sistema na 7- ali 8-palčnem osrednjem zaslonu na dotik je preprost in pregleden, ušesa pa lahko boža tudi JBL zvočni sistem.
Vidno je zrasel tudi prtljažnik, ki po novem meri 503 litre (prej 465), za 10 cm daljša pa je lahko panoramska streha.
Novi sportage pa je tudi najvarnejši doslej, saj je na Euro NCAP preizkusnih trkih osvojil vseh pet zvezdic s še posebej visoko stopnjo varnosti za voznika. Podobno kot večji sorento in admiralska optima ima sportage lahko vsa najnujnejša aktivno-varnostna pomagala.
Sistem za samodejno zaviranje v sili je v mestih takorekoč že nujen, ob tem nadzira okolico za vozilom med vzvratnim zapuščanjem parkirnega, voznika opozarja na vozila v mrtvem kotu ali na nenamerno zapuščanje voznega pasu (v skrajni sili tudi sam popravi pozicijo vozila), bere znake, samodejno uravnava dolge luči ter sam parkira.
Sportage je uspešen tudi v Sloveniji, skupaj so jih prodali prek 3.400. Aktualna generacija je bila v letih 2012 in 2013 s 668 oziroma 764 vozili celo najbolj prodajan model v svojem razredu, domov ga je odpeljal vsak peti kupcev v razredu srednje-velikih športnih terencev. Predlani sta ga na tretje mesto porinila VW tiguan in Škoda yeti, lani je s 684 registriranimi primerki znova prevzel primat, po prvi vožnji pa se ne bi čudili, če bi novi sportage kljub močni konkurenci obdržal vodilno pozicijo v razredu.
Foto: Matej Kačič in Kia