Pred približno 20 leti se je pod Šmarno goro z enim prvih športnih terencev, toyoto rav4, vozil lastnik radijske postaje. S tablicami LJ-TOYTOY in živo barvo karoserije je pritegoval pozornost mimoidočih, ki so se spraševali, kakšen smisel sploh ima hecni terenec za vožnjo po asfaltu. A zapomnili so si ga in mu kmalu sledili. Takrat pa si najbrž nihče, tudi zgoraj omenjeni radijec, ni mislil, da bodo športni terenci v prodaji prehiteli vse druge razrede, tudi cliovega in golfovega - lani smo jih v Evropi kupili kar 3,2 milijona, v Sloveniji pa prek deset tisoč. Kmalu po prihodu prvega pravega SUV v Evropi - toyote rav4, se je namreč vsul plaz velikih, srednje velikih in na koncu še majhnih ter vselej visoko nasajenih avtomobilov, ki jih niso ustavili niti vse strožji okoljski predpisi, ki jim v teoriji niso pogodu.
In Toyota? V prvi in drugi generaciji se je rav4 še držal vrha, nato je začel pešati. Danes se vozi že v četrti generaciji, medtem je zrasel in se precej zresnil, letos je dobil tudi hibridni pogon, a prodajne številke zaostajajo za vodilnimi tekmeci.
"Se nameravate kdaj vrniti na vrh?" sem včeraj pri večerji ob predstavitvi novega priusa v španski Valencii podražil Fabia Capana iz vodstva evropske Toyote. "V začetku marca bo razkrit novi C-HR, spet majhen in igriv SUV oziroma crossover. Ta bo tudi v serijski obliki skoraj natanko takšen kot koncept, z njim se bomo vrnili med vodilne," je obljubil Italijan.
Trendi prodaje SUV so jasen razlog za prihod seata atece, prvega tovrstnega avtomobila te znamke, ki se bo spopadel s prvakom razreda - nissanom qashqaiem.
BMW slavi med prestižnimi SUV, leto 2016 pa se je zanj vseeno slabo začelo, januarja je prodal 133 tisoč vozil, zrasel v prodaji, a vseeno zaostal za obema največjima tekmecema.
Motorji tovornjakov so večini bralcev nekoliko oddaljena, a vseeno zanimiva tema. Kako so se razvijali v prejšnjih desetletjih in kaj imajo skupnega z avtomobilskimi stroji, piše urednik revije Kamion & Bus Boštjan Paušer.
Podroben članek o tovornjakih na našem portalu ni naključje - napoveduje nov izbor tovornih in dostavnih vozil, ki ga pripravljamo skupaj s partnersko revijo Kamion & Bus.
O zmagovalcih pa ne želimo odločati sami, zato vabimo vas, dragi bralci, da se nam pridružite. Če imate bogate izkušnje s tovornjaki in dostavniki, mi pišite na e-naslov milos.milac@finance.si. Morda vas povabim v ocenjevalno ekipo.
Matej si je ob tem privoščil mokko in ugotovil, da lahko prinese podobno ugodje kot istoimenska kava, čeprav je Oplova športnoterenska dama že rahlo osivela in potrebna glajenja gubic.
Opel se po slabih prodajnih rezultatih z ampero vrača s povsem električno e-ampero, ki obljublja velik doseg med polnjenji (prek 300 kilometrov) in ugodno ceno.
Preizkusili smo, kako dober je novi mercedes-benz GLC, ki namesto z robovi kot njegov predhodnik GLK med kupce vozi z oblinami, pa ne le karoserijskimi.
Raziskava AMZS je pokazala, da je petina otrok občasno nepripeta. Ta in še nekatere druge nepazljivosti si Slovenci pogosto dovolimo, še posebej na kratkih vožnjah v vrtec ali šolo.
Kar 32 milijonov evrov je za avto plačal neznani kupec. Na dražbi v Parizu je zadnji dvignil tablico in tako zakoličil nakup ferrarija 335 S spider scaglietti, letnik 1957, vozil pa ga bo lahko le po dirkališču.
Pravo nasprotje ferrarija je Googlov samovozeči avto, nanj bodo ameriški regulatorji v prihodnosti gledali kot na voznika z umetno inteligenco.
To pa je le del svežih vsebin portala avto.finance.si, vabljeni k raziskovanju.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avtopanoge na enem mestu, delite ga s prijatelji, sodelavci ... Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.