Avto

Visoka moda robustnega nemca

Mercedes-Benz GLC 220d 4matic je na asfaltu prava modna ikona, zaradi svojih terenskih genov in 20-centimetrske oddaljenosti od tal pa se lahko kadarkoli spusti tudi v umazani ples

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.02.2016 00:01
Čas branja: 5 min

Mercedes-GLC-200d-137.1455199694.JPG.s.960px.jpg

Športni terenci oziroma SUV so novodobna uspešnica, v premijskem razredu pa sodijo kar med modne zapovedi. Moderni, elegantni in dragoceni so kot nalašč za poziranje po mestnih ulicah, kjer privlačijo poglede kot manekenke na modni brvi, na asfaltiranih poteh razvajajo z udobjem in sodobno tehnologijo, po potrebi pa si nadenejo tudi škornje in zabredejo v neznano.

Mercedes-GLC-200d-158.1455199648.JPG.s.960px.jpg

V svetu visoke mode in glamurja je bil oglati in ostareli Mercedes-Benz GLK vse bolj odrinjen na rob, konkurenca pa ga je kljub zelo dobrim terenskim zmogljivostim jemala z levo roko in zmagoslavno uživala v soju žarometov.

Mercedes-GLC-200d-117.1455199273.JPG.n.960px.jpg

Maščevanje je sladko, si danes mislijo v Stuttgartu, ko imajo zaradi naslednika po imenu GLC do zadnjega kvadratnega metra zapolnjene proizvodne kapacitete, čakalna doba na okoli 1.850 kg težko kombinacijo aluminija in jekla visoke trdnosti pa znaša več kot pol leta.

Mercedes-GLC-200d-041.1455199925.JPG.s.960px.jpg

Ciljna skupina kupcev je uradno ostala nespremenjena, a pri Mercedesu so iz izkušenj s CLA, GLA, CLS in novega C vedeli, da bo GLC "zakuril" tudi povsem nove kupce. Praksa tudi z mnogimi pogledi, obračanjem glav, fotografiranjem in vprašanji temu le še potrjuje.

Mercedes-GLC-200d-079.1455199417.JPG.s.960px.jpg

Še preden smo prvič sedli v testni primerek z 2,1-litrskim turbodizlom s 125 kilovati (170 konji), devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom 4matic s sredinsko sklopko je bilo jasno, da bomo neopaženo naredili bore malo kilometrov.

Mercedes-GLC-200d-016.1455199129.JPG.s.960px.jpg

Le na prvi pogled nežnega, približno 467 cm dolgega, 189 cm širokega in 164 cm visokega GLC je takoj okupirala dama, ki je na parkirišču galantno skočila iz občutno manjšega GLK ter brez oklevanja objela »svojega bodočega«. Vanj se je zagledala že po prvih slikah, Mercedes GLC, ki je nastal v oblikovalski ekipi pod vodstvom Slovenca Roberta Lešnika pa jo je dokončno prepričal v živo.

Mercedes-GLC-200d-026.1455198947.JPG.s.960px.jpg

Mehak in zaobljen, vendar hkrati elegantno mišičast, spredaj markanten ter zadaj z dvema izpuhoma v difuzorju že malce aroganten GLC namreč daje vtis, da poka od samozavesti. Zaradi majhnega zadnjega stekla in širokih stebričkov sicer trpi preglednost, vendar na pomoč pride parkirni sistem.

Mercedes-GLC-200d-125.1455199206.JPG.s.960px.jpg

Z novim videzom se GLC brez težav umesti v hišni oblikovalski jezik in novo poimenovanje modelov. V skladu s črko C namreč povzema številne zunanje in notranje elemente razreda C - zgrajena je na njegovi osnovi - in jih združi s terenskimi sposobnostmi predhodnika. Zanj je treba podobno kot pri konkurenci odšteti najmanj 46.600 evrov, z nekaj dodatki pa je cena testnega narasla na še vedno sprejemljivih 55 tisočakov.

Mercedes-GLC-200d-561.1455200008.JPG.s.960px.jpg

Velik preskok glede na GLK se sicer ne kaže le na ven, ampak tudi znotraj. Novinec je namreč daljši za 12 in širši za tri centimetre, v želji po vitki in športni postavi za prav toliko znižan, za 12 centimetrov pa je daljša medosna razdalja, ki znaša dobrih 287 centimetrov.

Mercedes-GLC-200d-607.1455200058.JPG.s.960px.jpg

Kabina je tako bolj zračna in ponuja več kot dovolj prostora za družinsko rabo. Temu pritrdita tudi dobro odmerjen prostor na zadnji klopi (za šest cm več prostora za noge) in kar 550-litrski prtljažnik (100 več kot v GLK), ki se z možnostjo zlaganja zadnjih sedežev (dovolj je nežen pritisk na gumb v prtljažniku ali ob klopi) v razmerju 40:20:40 poveča na 1.600 litrov.

Mercedes-GLC-200d-633.1455200113.JPG.s.960px.jpg

Podobno kot so žepi sodobnih modnih oblek ukrojeni za nošenje pametnega telefona, je GLC opremljen z najnovejšo tehnologijo. Po želji zna tudi sam parkirati, na avtocesti peljati skorajda samostojno, širok nabor dodatne opreme, izbranih materialov in kvaliteta izdelave pa ga skoraj dvignejo v območje razreda S.

Mercedes-GLC-200d-524.1455200158.JPG.s.960px.jpg

Ob vstopu v kabino potniki tako občutijo zvrhano mero prestiža, kakovostnih materialov in vrhunske izdelave, kar ponoči poudari ambientalna osvetlitev. Voznikovo delovno okolje je prvorazredno tudi na račun odličnega usnjenega volana, kakovostnih in udobnih sedežev ter pregledne instrumentne plošče. Serijsko usnje, površine odete v aluminij, krom in imitacijo lesa le še podkrepijo žlahtnost, vse skupaj pa je prefinjeno spojeno v razgibano armaturno ploščo.

Mercedes-GLC-200d-556.1455200202.JPG.s.960px.jpg

Ta je v precejšnji meri povzeta po razredu C, vključno s tremi zračniki na sredini, fiksnim zaslonom in velikim osrednjim delom, ki pod njim v enem kosu poteka daleč med prednja sedeža. Na sredinski konzoli je prisoten minimalizem, večinoma gre za nekaj gumbov za uravnavanje samodejne klimatske naprave, skozi menije in številne nastavitve pa se lahkotno premikamo s pomočjo na dotik občutljivega vmesnika med sedežema.

Mercedes-GLC-200d-505.1455200257.JPG.e.960px.jpg

Tam je tudi malo stikalo, s pomočjo katerega v trenutku izberemo eno izmed petih nastavitev delovanja motorja, menjalnika, trdote volana in občutljivosti stopalke za plin (Eco, Comfort, Sport, Sport+ in Individual) ter s tem občutno vplivamo na dinamiko vozila. V varčnem programu vse deluje umirjeno in uglajeno, motorja se praktično ne sliši, na sto prevoženih kilometrov pa boste porabili manj kot šest litrov goriva (tovarna 5,5/4,7/5,0).

Mercedes-GLC-200d-494.1455200463.JPG.s.960px.jpg

K temu pripomore tudi 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki poskrbi za zvezno in neopazno pospeševanje ter nizke motorne vrtljaje - pri 130 km/h v deveti prestavi prede pri 1.700 vrtljajih. Za normalne poti je najbolj uporabljati komfortni način, kjer avto pokaže nekaj več življenja. Menjalnik vedno najde idealno prestavo, poraba se giblje pri dobrih šestih litrih, podvozje pa dokaže ravno pravi kompromis med udobjem in čvrstostjo.

Mercedes-GLC-200d-576.1455200485.JPG.s.960px.jpg

Predvsem mlajšim voznikom sta na kožo pisana Sport in Sport+ programa, tudi zato, ker je občutek v vožnji z GLC kljub nekoliko višjemu sedenju na nivoju limuzinskega C. Natančen in neposreden volan (2,3 zavrtljaja od ene do druge skrajne točke), multilink obese spredaj in zadaj ter za hitrejšo vožnjo skozi ovinke ali na spolzki cesti zelo odziven pogon 4matic se namreč odlično ujamejo z dobro znanim turbodizlom, ki že pri 1.400 vrtljajih ponuja vseh 400 Nm navora in jih suvereno drži skoraj do 3.000.

Mercedes-GLC-200d-319.1455200646.JPG.s.960px.jpg

GLC tako brez težav opravi z večino asfaltnih nalog, z mesta do 100 km/ potegne v športne 8,3 sekunde, se brez napora vrti vse do 4.500 vrtljajev ter na koncu doseže za skoraj dve toni skupne teže spodobnih 210 km/h.

Mercedes-GLC-200d-361.1455200753.JPG.s.960px.jpg

Dober videz in kakovostna notranjost, bogata oprema, varnost, varčnost, kljub meram spodobna okretnost in odlične vozne zmogljivosti pa niso povsem dovolj za Mercedesovo športno-terensko vozilo.

20151221-133106

GLC se ob tem ne boji zapeljati z urejenih cest in se umazati, v sebi namreč nosi 30-letne izkušnje štirikolesnega pogona in gene legendarnega G. Stalni štirikolesni pogon s sredinsko sklopko, ki moč med prednjimi in zadnjimi kolesi prenaša v razmerju 45:55 lahko GLC brez težav potisne skozi takšne ovire in prepreke, ob katerih glede na njegov gosposki videz ne bi niti pomislili, da jih lahko premaga.

Mercedes-GLC-200d-451.1455200994.JPG.s.960px.jpg

20151222-145523

20151221-144308

Mercedes-GLC-200d-161.1455200518.JPG.s.960px.jpg

Mercedes-GLC-200d-396.1455200907.JPG.s.960px.jpg

To je dokazal že na prvi vožnji, sami smo mu s tem prizanesli in se raje držali makadama, s katerim je opravil v slogu najbolj renominranih znamk. Mercedes je tako s športno-terenskim GLC drzno in brezkompromisno vrgel rokavico predvsem Audiju Q5 in BMW X3 ter jima pokazal, kdo je upravičeno najbolj vroča zvezda tega premijskega razreda.

Mercedes-GLC-200d-500.1455210264.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov 2

Mercedes je svojo ponudbo prvič obogatil s poltovornjakom, njihov razred X za najmanj 36.100 evrov pa naj bi letno prepričal vsaj 40 zahtevnih Slovencev.

FINANCE
Avto
Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter
Avto
AvtoBoštjan Paušer Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter

Na Dunaju smo spoznali novi Mercedes-Benzov dostavnik najvišjega razreda, ki bo kupce razvajal z veliko nosilnostjo, zanesljivostjo, varnostjo, udobjem, 10,2-palčnim zaslonom na dotik, napovedovanjem servisnih posegov in prihodnje leto tudi električnim pogonom

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki
Avto
AvtoMatej Kačič Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

FINANCE
Avto
Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks
Avto
AvtoUroš Božin Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks 52

Alarm za tradicionalne proizvajalce avtomobilov. Tesla postaja resen konkurent nemškim premijskim proizvajalcem, ki napovedujejo električni odgovor, a ta je še leto ali dve stran.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)