Le plusi in nobenega minusa, je sporočilo današnje tiskovne konference slovenskega BMW, ki je predstavil sanjske rezultate. »Prodaja krovne znamke je zrasla za 26,7 odstotkov, Minijev za 53 odstotkov, izboljšalo se je tudi zadovoljstvo kupcev in trgovcev, ki so lani tudi poslovali bolje kot predlani,« sporoča generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet, ki podjetje v kratkem zapušča.
Številke svetovnemu BMW (lani + 6,1 odstotka oziroma 2,247 milijona avtomobilov vseh znamk Skupine) in slovenskemu BMW (lani + 26,6 odstotka oziroma 1.683 vozil znamke BMW ter 115 minijev) vsekakor govorijo v prid. Najuspešnejši BMW v Sloveniji je bila serija 1 s 140 prodanimi vozili, sledila pa sta serija 2 active tourer in serija pet. Šef slovenskega BMW Lothar Schupet je nanizal še nekatere druge uspehe slovenske pisarne.
Denimo, da je mreža trgovcev lani prenovila avtosalone, v njih je preuredila razstavni prostor in ga digitalizirala z zasloni prek katerih si kupci lahko sestavijo vozilo, odprla je salon BMW i v Kristalni palači in v osmih mesecih prodala 34 vozil i3 in i8, ob tem je znamka lani zmanjšala popuste in povečala zaslužek na avto ter obenem krepko izboljšala indekse zadovoljstva kupcev in trgovcev.
Na slednje je po Schupetovih besedah vplivalo več dejavnikov. Poleg dobičkonosnosti, ki se je po njegovih besedah krepko izboljšala predvsem zaradi višjih prodajnih cen in posledično večjih marž, so zadovoljstvo izboljšali še novi modeli obeh znamk ter partnerstvo med distributerjem in njimi. V tem pogledu je bila pisarna uspešna, analize pa je izvajala neodvisna agencija v Munchnu, nam je poudaril Schupet.
A vsi se z njim ne strinjajo. Naš intervju z Lotharjem Schupetom decembra lani je sprožil veliko polemik med trgovci še posebej glede zadovoljstva, cenovne politike in politike popustov, ki naj bi bili glavni poganjalec rasti prodaje.
Za popuste je Schupet v intervjuju in tudi na današnji tiskovni konferenci poudaril, da jih je uspel zmanjšati, maržo pa povečati. Dodal je, da so bili večjih popustov lani deležni predvsem večji kupci in podjetja s katerimi ima BMW mednarodne dogovore, ukinil pa je nekatera komercialna partnerstva. Sami smo na trgu opazili večja, tudi prek 20-odstotna znižanja za modele serij 1, 2 active tourer in grand tourer in serijo 3 ter 25 in več odstotna znižanja za vse M modele.
BMW je bil aktiven tudi pri nadzoru in organizaciji trgovske mreže. Lani je vzpostavil tako imenovani change management, ki v organizacijo posameznih trgovceh prinaša odgovornost od sprejemnika do direktorja družbe. Vse zaposlene je izobraževal v smeri popolne storitve in postavil tri ključna pravila: 120-odstotna predanost, osredotočenost na vsako podrobnost in le najboljši ljudje v ekipi. Obenem je prevetril trgovsko mrežo, ta je poleg prenove salonov dobila še nekatera imena o katerim smo pisali že novembra. Avto Aktiv se je razširil še v Koper, nekdanji in dolgo časa poslovno slabotni koprski in novogoriški trgovec Avto Select pa je ostal le serviser v Novo Gorici.
In Schupetov odhod? O tem na tiskovni konferenci ni govoril, informacijo, da zapušča slovenski BMW pa nam je družba uradno potrdila po njej. Več trenutno ni znanega.
Prvi intervju z Lotharjem Schupetom decembra 2013 - BMW si nadeva prijaznejši videz.
Drugi intervju s Schupetom - Kako šef slovenskega BMW Slovence odvaja visokih popustov.