Že skoraj leto dni ga kaže po delčkih, po kapljicah nam servisa posamezne dele mozaika. Najprej manjše, nato večje. Robovi, obline in posamezni koščki delov in informacij so dobili bolj oprijemljive podobe, v kasnejši fazi v obliki fotografij celotne notranjosti in tudi bolj konkretnih informacij o tehniki.
Do golega pa so ga želeli sleči šele prihodnji ponedeljek, na slovesnem razkritju na avtomobilskem salonu v Detroitu, pa jim ni uspelo,... novi razred E je včeraj zvečer predčasno ušel na splet.
Poleg fotografij je znanih še precej drugih podrobnosti, denimo mere in podatki o nekaterih motorjih. Novinec je denimo zasnovan na platformi MRA, ki si jo deli z razredoma C in S. Od predhodnika se je raztegnil v dolžino in medosje, sedaj denimo karoserija z rekordno nizkim količnikom zračnega upora 0,23 meri 4,93 metra (+ 4,3 centimetre), medosje pa 2,94 metra (+ 6,5 centimetre).
Kupci si bodo pri novi limuzini lahko izbrali klasično nastavljivo ali zračno podvozje z več nivoji nastavitev in že serijskim 1,5 centimetrskim znižanjem pri opremi avantgarde.
Pri motorjih bo ključen novi dvolitrski turbodizel z oznako E 220d, zmogel bo 141 kilovatov oziroma 192 konjskih moči, tovarniško izmerjena poraba pa bo le 3,9 litra. Poleg ostalih strojev bo v razredu E tudi hibridni sklop z dvolitrskim turbo bencinarjem in električnim motorjem s skupno močjo 206 kilovatov (279 konjskih moči). Različica AMG, ta pride kasneje, naj bi imela štirilitrski biturbo iz razreda C s prek 600 "konji". Motorji bodo večinoma povezani z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, zadnji pogon pa bo dopolnil štirikolesni pogon 4Matic.
Ali je novi E res pomotoma ušel na splet, ali so ga na elektronsko avtocesto spustili mercedes-benzovi tržniki, zato da bi dobil več pozornosti kot ob številnih drugih serijskih razkritjih v Detroitu, je najbrž vprašanje s podobnim odgovorom kot sem ga dobil 11. junija lani pred zgradbo 55 v nemškem Dingolfingnu.
Pa niti ni pomembno, novi otrok vrhunskega oblikovalca Roberta Lešnika je tu. Mercedes-Benz namreč s skoraj petmetrsko limuzino dejansko dela posel, ne le vleče pozornost kot večina drugih znamk (dva neposredna tekmeca sta izvzeta), saj jih vsako leto proda med 200 in 300 tisoč. Novi E piše že deseto poglavje, na trgu je v tem velikostnem razredu že od leta 1953, z uradno oznako razred E pa od leta 1993.
V vseh generacijah je na trg prinesel kopico tehničnih in varnostnih inovacij, pogosto tudi nove oblikovalske smernice in vselej tudi največji značajski razpon v mercedes-benzovi ponudbi, saj se je pojavljal v skrajnih vlogah od taksista do ekstremne superšportne limuzine z oznako AMG.
Iz predstavitve osveženega razreda E spomladi 2013 v Španiji