Prejšnji ni bil grd, prav lep pa tudi ne. Novi, oprostite, prenovljeni, pa se je brez dvoma prelevil v laboda. Štiri pravokotne žaromete so zamenjali novi, skriti za kapljičasto oblikovanimi stekli z LED-trakom v spodnjem delu. E je dobil še dve novi izbočeni maski (več spodaj), na novo urezane stranske poteze in precej prijetnejši videz kot okorni predhodnik. Manjše spremembe so zajele še zadek, ki se na sredini prtljažnih vrat končuje z ostrim robom. Še manj pa je sprememb v kabini. Ta je dobila nov volanski obroč, ohranila je tradicionalno in še vedno nekoliko okorno obliko ter odlično ergonomijo, pridobila pa nove sedeže in nekaj dodatnih funkcij. Videz kabine oziroma stopnja imenitnosti je kot doslej odvisna predvsem od opremljenosti.
Varnost za vikati
Pomembno je, da je varnost vselej temeljita. Vsak E ima devet zračnih blazin ter sisteme ABS, ESP za nadzor stabilnosti, BAS za pomoč pri zaviranju v sili in proti trkom, ki zmore zaznavati nevarnost trka in nanj pripraviti potnike z zategovanjem varnostnih pasov, pomikom sedežev in volanskega obroča. Novi E zna tudi držati smer znotraj voznega pasu in ob nevarnosti trka z nasproti vozečim avtom še dodatno zavirati. V mestu ali kjerkoli drugje zmore zaznavati pešce in sam zavirati z vso silo do ustavitve, če jih voznik ne opazi. Pri hitrosti do 50 kilometrov na uro bo pešec odnesel celo kožo, pri višjih hitrostih pa meje postavlja fizika, zagotavljajo Mercedes-Benzovi inženirji. V križiščih pa s pomočjo kamer, ki spremljajo okolico avtomobila v kotu 360 stopinj, opazi vsiljivce tudi z desne ali leve in zna hitro ustaviti avto. Novih ali osveženih varnostnih sistemov je sicer 11, a zgoraj omenjeni so najbolj pomembni za izboljšanje varnosti, so prepričani pri tej nemški znamki.
Za taksiste in zahtevne menedžerje
Pri motorjih izbira ne pušča odprtih želja, sega od dizelskega E 200 CDI s sto kilovati in ceno pod 40 tisočaki, tega bodo najbrž vzljubili predvsem taksisti, do brutalnega E 63 AMG s ceno prek 150 tisočakov. Mi smo po cestah v okolici Barcelone zapeljali novi E 400 s trilitrskim biturbo bencinarjem in 245 kilovati, ki znajo vse, od tihega teka prek prožnosti do silovitega pospeševanja ob polnem plinu. Takšen E do stotice skoči v 5,4 sekunde, poraba pa je raztegljiv pojem, od šest (tovarna obljublja 7,5 litra) do 13 in več litrov goriva. Bolj racionalna, a manj prijetna izbira je dizelski E 250 CDI s 150 kilovati, ki ima tišji, a še vedno slišen dizelski ropot, odločen navor 500 newtonmetrov in prijaznejši razpon porabe od slabih pet do osem litrov. V obeh primeri pa bodo potniki uživali v zelo udobnem vzmetenju in razkošni prostornosti na sprednjih in zadnjih sedežih.
Najhitrejši ptič med limuzinami
Mercedesov labod se, če to dopušča denarnica, v različici E 63 AMG spremeni tudi v sokola selca - najhitrejšega ptiča svoje vrste. Hitrosti 320 kilometrov na uro, ki jo zmore najhitrejša ptica na svetu, sicer ne dosega, saj elektronika ustavi drvenje pri številki 250. Prestol med serijskimi limuzinami (in karavani) dosega z bolj vznemirljivimi številkami, denimo kar 430 kilovati moči iz 5,5-litrskega biturbo osemvaljnika v različici E 63 AMG S (E 63 AMG jih ima 20 manj) in silovitim pospeškom le 3,6 sekunde do sto kilometrov na uro, kar je tri desetinke hitreje kot audi RS6 in kar osem desetink hitreje kot BMW M5.
Konji se odrivajo z vsemi štirimi
Morda se razlike zdijo malenkostne, a za kupce najhitrejših limuzin sveta so to zelo pomembni podatki. Mercedesov sokol rekordne podatke dosega s številčnejšo (ima jih 25 več kot BMW in Audi) čredo pod prednjim pokrovom, izjemnim štirikolesnim pogonom 4matic, ki zna ogromno količino moči, na dobrem asfaltu seveda, v celoti spraviti na cesto. Pri sprintu pa mu pomaga tudi bliskoviti samodejni menjalnik 7Gtronic plus.
Zato z E 63 AMG S sledite ferrarijem
Ko se ujamejo vse tri sestavine, vas bo poln plin nalepil na čvrste in udobne usnjene sedeže, želodec se bo povesil od silnih pospeškov in kar 800 newtonmetrov navora, grmenje osemvaljnika pa bo pokonci spravilo vse dlake na telesu. S takšnim mercedesom boste brez težav sledili ferrariju 458 italia, lamborghiniju gallardu in porscheju 911 turbo. Vsi po vrsti so seveda rojeni športniki, ki obvladajo vse discipline športne panoge. Ne znajo pa tudi razvajati s prostorom, udobjem, kot to zmore E 63 AMG S. To je glavna odlika tega avtomobila in tudi razlog, zakaj bi si ga kdo omislil. Zna vse, in to odlično, seveda za visoko ceno prek 150 tisoč evrov.
Klasični razred E se ne zmore več upirati oblikovnim smernicam, zato so štirje žarometi skriti pod lične kapjičaste luči, maski pa sta zdaj dve. Dinamična pri modelih avantgarde in sport z dvema odebeljenima prečnima letvama in ležečim Mercedesovim znakom na maski ali klasična pri classicu in eleganceu s tremi letvami in tradicionalno pokončno zvezdo na motornem pokrovu.