Starosti avtoposla v Sloveniji, Boruta Mišico, ki je dolga leta vodil Lada Avto, sedaj je direktor Interservisa in Ludvika Svoljška, ki že 25 let pri nas vodi znamko Hyundai, zadnjih osem let pod okriljem velikega evropskega trgovca Autobinck, smo povprašali kaj pomeni prihod Emila Freya v Slovenijo. Je to dobro ali slabo za kupce, kar pa za trgovce?
Emil Frey, največji zasebni avtotrgovec v Evropi s sedem tisoč zaposlenimi in 350 prodajnimi mesti bo februarja 2016 prevzel distributerski podjetji Citroën Slovenija in Peugeot Slovenija.>
Ludvik Svoljšak, direktor Hyundai Auto Trada ima že kar bogate izkušnje z evropskimi trgovci, lastnik družbe - nizozemski Autobinck je podjetje Hyundai Auto Trade kupil leta 2007 od takratnega lastnika Slovenijales. Svoljškove izkušnje z novimi lastniki so dobre, pravi da Nizozemci od leta 2007 do letos iz podjetja niso vzeli niti centa, čeprav je družba med leti 2007 in 2012 poslovala z dobičkom, ki so ga namenili investicijam.
»V času lastništva Slovenijalesa ni bilo vselej tako,« dodaja sogovornik.
Svoljšak za svojega lastnika še pravi, da se v posel ne vmešava, dovoli mu avtonomno vodenje, zahteva pa natančna mesečna poročila. Ob tem meni, da je Autobinck vseeno nekoliko drugačno podjetje kot Emil Frey, saj njihova strategija ni prevzem trgovcev, v Sloveniji ima namreč le eno prodajno mesto v Ljubljani. Na Češkem je sicer drugače, tam ima Auto Binck prodajne salone znamk Ford, Mazda, Mitsubishi in Volvo.
Prihod švicarskega podjetja v Slovenijo Svoljšak ocenjuje kot pozitivnega, meni da je vsak investitor na trgu dobrodošel, saj gre ponavadi za finančno stabilna podjetja, ki omogočajo nemoteno financiranje zalog.
Kaj prihod Švicarjev pomeni za kupce, kaj za trgovce? »Menim, da nič posebnega, saj konkurenca na trgu ostaja enaka. Verjamem pa, da to ni zadnji prihod velikega evropskega avtotrgovca na naš trg,« zaključuje Svoljšak.
Direktor Interservisa Borut Mišica pa ob prihodu Emila Freya poudarja, da je ključno predvsem ali se bo novi lastnik kot distributer aktivno ukvarjal, posredno ali neposredno, tudi z maloprodajo. Verjame, da bodo v tem primeru sedanji prodajalci vozil teh znamk nekoliko ogroženi, kupci pa bi, vsaj v teoriji, morali biti na boljšem. Tudi Mišica pričakuje vstop še kakšnega velikega avtotrgovca na naš trg, saj je ta za večino znamk premajhen, da bi upravičil ločenega distributerja.
Mišica napoveduje tudi vse bolj pogosto združevanje distributerjev iz več majhnih držav, saj bodo tako zmanjšali logistične stroške in povezovanje distributerja z maloprodajo, četudi ne neposredno, pa vsaj posredno preko lastništva.