Avto

Kako slovenski avtotrg iz Zagreba vidita nekdanja menedžerja Autocommercea

Švicarski trgovec Emil Frey ima šest tisoč zaposlenih, na Hrvaškem in v Srbiji je prevzel distribucijo Mercedes-Benza. Če se ACH sesuje, bodo Švicarji prišli tudi v Slovenijo?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.01.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Igor Geršak in Štefan Vörös sta iz slovenskega Autocommercea odšla v Zagreb. Geršak vodi prodajo Mercedes-Benza v podjetju švicarske družbe Emil Frey, Vörös pa distribucijo Hyundaia. Kakšne izzive imata na Hrvaškem in kako vidita položaj slovenskega trga?

voros-stefan2-xx.1389639862.jpg.o.240px.jpg
Štefan Vörös je do leta 2012 vodil Autocommerce, nato je odšel v Zavarovalnico Triglav, od lani pa vodi distribucijo Hyundaia v Zagrebu.

Nekdanja menedžerja Autocommercea - Geršak je bil direktor znamke Mercedes-Benz, Vörös pa je pred Rastom Oderlapom vodil celoten Autocommerce - sta v vetrovnih časih zapustila podjetje. Vörös je službeno pot nadaljeval v Zavarovalnici Triglav, lani pa prevzel vodenje distributerja Hyundaia v Zagrebu v lasti Slovenca Darka Zupanca. Kaj pomeni prestop obeh menedžerjev v zagrebški podjetji? Lahko Zagreb postane center avtomobilskih znamk za trge nekdanje Jugoslavije, tudi Slovenijo? Tako je denimo v primeru Volva.

Hrvaški trg ima velik potencial

»Prednost hrvaškega trga je sprivatiziran bančni sektor, v trenutku majhen trg pa ima velik potencial. Lani je bilo na Hrvaškem prodanih 30 tisoč osebnih avtomobilov, kar je dejansko skoraj toliko kot v Sloveniji, ko registracije očistimo izvoza,« pravi Vörös in dodaja, da ima Hyundai trenutno dobre rezultate na Hrvaškem in v Srbiji, kar pa še ne pomeni, da bo pri distribuciji prišlo do sprememb. V preteklosti sta se po njegovih besedah Slovenijales, nekdanji distributer Hyundaia v Sloveniji, in Hyundai Hrvaška že pogovarjala o različnih smereh sodelovanja, a pozneje je slovenske posle prevzel nizozemski trgovec Auto Binck.

Poznavalci pravijo, da je dejansko možna le širitev Auto Bincka na Hrvaško in v Srbijo, saj je ta kapitalsko precej močnejši. Darko Zupanc, lastnik hrvaškega in srbskega podjetja in Auta Celje, tega vodi direktor Proteja Branko Šibakovski, je po pisanju Dnevnika močno zadolžen.

gersak-igor9-be.1389639863.jpg.o.240px.jpg
Igor Geršak je do lani vodil znamko Mercedes-Benz v Autocomerceu, nato pa prevzel prodajo te znamke na hrvaškem trgu.

Ima švicarski trgovec apetite po Mercedesu v Sloveniji?

Kako pa je v primeru Mercedes-Benza, ki ga pri nas vodi Autocommerce v lasti ACH? Če bo šel ACH v stečaj, bo v stečajni masi tudi Autocommerce, slovenski distributer Mercedes-Benza. »Glede na potenciale trga na Hrvaškem, zaostrene gospodarske razmere v Sloveniji, navezanost trgov in vstop Hrvaške v EU je ta možnost vse bolj realna in zanimiva. Po mojih informacijah pogovori med ACH in skupino Emil Frey o morebitnem prevzemu distributerske pogodbe sicer ne potekajo,« pravi Geršak, ki od lanske jeseni vodi prodajo te znamke v podjetju Star Import na Hrvaškem. Družba je v lasti švicarske skupine Emil Frey, ki ima šest tisoč zaposlenih, lani pa je prevzela distribucijo Mercedes-Benza na Hrvaškem, letos prevzema posle še v Srbiji in Črni gori. Družba je poleg omenjenih trgov nastopa še v Švici, Nemčiji, Franciji, na Poljskem, Češkem in Madžarskem. »Podjetje je v zasebni lasti sina ustanovitelja podjetja, letos praznuje 90 let obstoja, ukvarja se izključno z avtoposlom in zaposluje šest tisoč ljudi. Le predstavljate si lahko, da je korporativno upravljanje povsem različno od tistega v skupini Autocommerce,« dodaja Geršak, zadovoljen z novim položajem. Ob tem se rad spominja na 12 let, ki jih je preživel v Autocommerceu.

Autocommerce ima dobre rezultate, a sodi pod slaboten ACH

Direktor Autocommercea Rasto Oderlap morebitnih sprememb ne more komentirati. Poudarja pa, da je družba lani povečala prodajo s 102 na 106 milijonov evrov, zadovoljen je tudi s prodajo osebnih vozil mercedes-benz fizičnim osebam, kjer si je v prestiž­nem razredu odrezal vodilni, 36-odstotni tržni delež, v tovornem programu pa je njihov tržni delež zrasel z 22,7 na 26 odstotkov.

Meje so odprte, prav tako trgovina z avti

Hrvaški trg Geršak opisuje kot razmeroma majhen, a tudi obetaven. »Razlike so predvsem v višjih davkih in v tem, da je trg pravnih oseb na Hrvaškem precej večji kot v Sloveniji. To pomeni drugačne trženjske strategije. Verjamem, da si bo trg po umiritvi gospodarskih razmer opomogel, dolgoročno pa bo prehitel slovenskega. Vsekakor je zdaj pravi čas za naložbe in vzpostavljanje novih povezav,« verjame Geršak in dodaja, da se bo zaradi vstopa Hrvaške v EU povečal pretok vozil med Hrvaško in Slovenijo. Posledica visokih davkov na Hrvaškem so po Geršakovih besedah tudi nekaj nižje nabavne cene mercedes-benzov na Hrvaškem, kar lahko prodajo prek meja le spodbudi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

28.01.2014
09.11.2015
12.11.2015
FINANCE
Avto
Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom
Avto
AvtoJure Šujica Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom 2

Novinec, ki se uvršča med modela captur in austral, je podobno kot izvirni scenic zasnovan kot klasičen družinski enoprostorec, v dolžino pa meri prav toliko kot četrta generacija scenica.

FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja 2

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 3