Dolge noge, visoke pete, nekaj simpatične grobosti in deviško bela barva so klasičnega poslovneža francoske šole spremenili v šarmerja prve vrste, ki je obračal glave ob najinem letošnjem poletnem druženju. Nekatere je pritegnil »levji« izraz prednjega dela s pokončnimi LED zobmi, pardon meglenkami, ki rjovi tudi na mestu. Druge je pritegnila sloka in elegantna oblika poslovnega karavana, tretje postavljaška obutev velika 18 palcev in morda tudi obljuba, sicer nič več kot to, po hibridnem pogonskem sklopu in štirikolesnem pogonu.
Če niste družabni, ni za vas, saj boste z njim pogosto v središču pozornosti. Če pa ste pustolovskega duha, sanjate o športnem terencu, a se obenem ne morete otresti dobre stare resnice, ki pravi, da je asfaltu namenjeno cestno kolo, terenu pa gorsko, je takšna kombinacija lahko izjemno dobra. Če vas ganejo obline in francoski duh, te so pri francoskem Peugeotu tudi tokrat resnično zrisali s pravim občutkom za trenutno modo, druženje s 508 RXH lahko iz kratkotrajne afere - testne vožnje, preraste v zvezo z dolgim rokom trajanja. Ni pa nujno, za marsikoga bo 508 RXH le šminka, sicer nepozabna ljubezen za eno noč in nič več, ljudje smo različni.
In kaj je tisto, kar bo ohranilo tesne stike med človekom in avtomobilom, kupcem, ki se bo na prvi pogled zaljubil v 508 RXH, ga zato kupil in ga cenil tudi po nekaj letih? Takšnih lastnosti je kar veliko, čeprav poslovni lev ni več med najmlajšimi, zapeljal je namreč že v drugo polovico življenjskega cikla. Med njimi najbolj izstopa mehanika oziroma pogonski sklop, ki je skorajda vzoren. Dvolitrski turbodizel zmore krepkih 133 kilovatov oziroma 181 konjskih moči ter še bolj izrazitih 400 newtonmetrov navora, ki poskrbijo za konkretno vleko 1,72 tone težkega karavana pri pospeševanju do stotice (to doseže v 8,9 sekunde), ne pa tudi prikolice (omejitev je 1.475 kilogramov), vzpenjanju v klanec ali pri ležernem križarjenju, kjer motorju in vozniku dobro služi nežen in dovolj uren šeststopenjski samodejni menjalnik. Motor je ob tem še tih in uglajen ter ne pretirano žejen. Povprečje 4,6 litra bo sicer ostalo na papirju, a razpon porabe med šest in 7,5 litra je glede na moč in vsebino soliden podatek.
Skoraj nič hudega vam ne bo za volanom tega peugeota, saj oprema RXH pošteno razvaja, sedeži so udobni, dolgi in zato (sedalni del je podaljšljiv) dobro podprejo stegna voznika in sopotnika, ob tem so tudi solidno bočno oprijemljivi. Nekateri pa se boste pritožili nad položajem za volanom. Če v višino merite več kot 185 centimetrov, boste spoznali meje pomika volanskega obroča v zgornji legi, sedeža pa v spodnji. Takrat lahko strast hitro ugasne, ljubezen življenja pa boste morali iskati pri ergonomsko bolje zasnovanih Nemcih. Tudi potniki na zadnji klopi si bodo na daljših poteh zaželeli kakšnega Nemca, Čehinjo ali Francoza kasnejšega datuma razvoja. Prostora je sicer dovolj, če sta prednja dva potnika usmiljena. A razkošja iz mondea, passata, avensisa in talismana, kaj šele superba, vseeno ne pričakujte. Bolje se izkaže v zadku, kjer ponudi 550 osnovnih ter 1.598 razširjenih litrov (ob podrti zadnji klopi), kar nikakor ni od muh in sodi v zgornjo polovico med primerljivimi. Ob pametnem pakiranju boste v 508 RXH spravili veliko, res veliko prtljage.
Ljubezen na prvi in drugi pogled je tudi lična in urejena armaturna plošča z velikim sredinskim zaslonom na dotik, lahkotnim upravljanjem in dovolj imenitnega videza, ki ga v tem razredu upravičeno pričakujete. Prenova mu je prinesla dobrodošlo spremembo, vrtljivi gumb je izginil iz sredinske konzole, tam pa se je znašel predal, ki se nerodno odpira le proti desni. Njegova globina, prostornina in uporabnost niso med najboljšimi, a napredek je vseeno zaznan. Ko gre za namestitev gumba, ki zažene dvolitrski dizel, ta je nameščen levo od volana, pa boste nergali le prvih nekaj dni. Kasneje se ga boste navadili, sam sem se ga kar hitro.
Pri podvozju ni večjih zamer. Dobro je nastavljeno, kljub 18,4 centimetrski oddaljenosti od tal se tale peugeot namreč ne ziba med zavoji, ne pokimava pri ostrih zaviranjih. Ob tem pa kar solidno, čeprav ne francosko mehkobno, blaži cestne luknje. Podatek o oddaljenosti podvozja od tal je kar obetaven, oznaka RXH pa še bolj, a pozor! Tale lev rjove predvsem na mestu, ko ga spustite na teren, pa pokaže naravo hišne mačke, no morda risa.
Konkretnih 18,4 centimetrov (pet centimetrov več kot pri običajnem 508 SW) oddaljen trebuh, zaščiteno podvozje, pametna elektronika, ki skrbi za dober oprijem prednjih koles in nekaj drznosti voznika pa lahko tudi običajen RXH spravijo na različne makadamske poti, gozdne stezice, tudi zaprašene klance, le če so utrjeni. Štirikolesnega pogona namreč ne boste potrebovali tako hitro kot se vam zdi, z nekaj previdnosti na plinu in zavori pa se tudi z le prednjim pride kar daleč.
RXH hybrid4 kot ga pozna večina ima štirikolesni pogon in v teoriji zvenečo hibridno tehnologijo, ki se je v praksi izkazala kot manj učinkovita, zato se poslavlja. Le prednje gnani RXH brez oznake hybrid4 pa ponuja bolj lahkotno vožnjo, več čeprav nikakor ne preveč dinamike, močnejši dizelski motor in boljše zmogljivosti (kljub manjši skupni moči kot RXH hybrid4), večji prtljažnik, bistveno boljši in predvsem pravi (ne robotizirani ročni) samodejni menjalnik, okoli 200 kilogramov manjšo maso in nižjo ceno. Pod črto to pomeni slabih 37.953 evrov oziroma manj kot 30* tisočakov, ko odbijemo vse popuste, ki jih ponujajo peugeotovi trgovci. To pa je zelo dobra ponudba ne le glede na videz, ampak tudi vsebino zaradi katere je 508 RXH BlueHDI 180 automatic za marsikoga tudi primeren dolgoletni partner, ne le afera za en dan ali vikend.
*Pri maksimalnem popustu, ki pomeni ceno 29.932 evrov, se je peugeotov distributer naredil Francoza, saj je kot pogoj zanjo vključil financiranje nakupa avtomobila z lizingom. Po besedah direktorja znamke Peugeot pri nas Adama Kavška to kupcev ne moti, saj 508 najpogosteje kupijo z lizingom.
Foto: Miloš Milač