Peugeot je tudi v model 508 RXH vgradil revolucionarni dizelski hibrid s štirikolesnim pogonom in z nekaj terenskega značaja. Pogon je učinkovit predvsem v mestu, kjer se izrazi električni motor, na odprti cesti so prihranki porabe majhni. Cena bo z okoli 42 tisočaki približno šest tisoč evrov višja od klasičnega 508 SW.
Tehnologija dizelskega motorja spredaj in električnega zadaj - hybrid4 - je enaka kot v februarja predstavljenem modelu 3008. Ima torej dvolitrski turbodizel s 120 kilovati (163 konjskimi močmi) in še elektromotor s 27 kilovati (37 konjskimi močmi) - torej skupaj 147 kilovati oziroma 200 konjskimi močmi. Motor poleg visoke moči obljublja tudi zelo majhno porabo goriva, le 4,1 litra plinskega olja na sto kilometrov in izpuste ogljikovega dioksida 107 gramov na kilometer. V Peugeotu res verjamejo v tak razvoj do okolja prijaznejših vozil, ki sicer še ne prinaša večjih ekoloških prednosti, zato so omenjeni tehnični sklop vgradili tudi v karavanskega 508 RXH.
Prestižnejši in težji od običajnih 508
Ta je nekoliko robustnejši od običajnega 508 SW, saj prinaša za pet centimetrov večjo oddaljenost od tal, spremenjeno masko, navpične dnevne luči v odbijačih in še nekaj drugih sprememb. Prinaša pa tudi dodatnih 200 kilogramov teže (primerljivo z modelom 508 SW 2.0 HDI s 120 kilovati oziroma za 110 kilogramov v primerjavi s 508 SW 2.2 HDI GT, ki ima podobne zmogljivosti kot RXH), za prirastek pa so krivi predvsem baterije in dodaten električni motor. Ob tem gre v prtljažnik RXH tudi 118 litrov manj (skupaj 400) prtljage kot v običajnega karavanskega 508 SW. Mere RXH pa so v vseh smereh za odtenek drugačne kot pri 508 SW, RXH je denimo za centimeter daljši, pet centimetrov višji ter centimeter in pol širši.
Športno je bolje
Hibridni sklop deluje zanimivo, ponuja pa štiri načine vožnje - samodejni, mestni z ničelnimi emisijami z zgolj električnim pogonom (ZEV - Zero Emission Vehicle), športni in štirikolesni. Zadnjega smo kot sopotniki - opazovalci - preizkusili na poligonu, kjer je 508 RXH dejansko plezal na do 60-stopinjske klance, seveda le, ko sta delovala dizelski in električni motor hkrati. Šeststopenjski samodejni menjalnik se v načinu »auto« odziva precej zapoznelo, kar pa se občutno - čeprav še vedno ne povsem izpopolnjeno - izboljša v športnem načinu.
Eko ni standard
V načinu ZEV dizelski zvok uspešno miri neslišen električni pogon, ki deluje kot balzam v mestnem hrupu, vendar le za največ štiri kilometre in ob vsaj za polovico polni bateriji. Takrat je poraba plinskega olja seveda ničelna. Prednost pogonskega sklopa 508 RXH je še v največji hitrosti elektropogona, saj v tem načinu doseže tudi do 60 kilometrov na uro.
Varčen le ob nežni desni nogi
Pod črto naj bi dizelski hibrid v ozračje spustil tudi 35 odstotkov manj izpustov ogljikovega dioksida kot primerljiv motor z notranjim izgorevanjem. Poraba je v praksi od predvidene precej večja, ob težki desni nogi je celo dosegla devet litrov - to je mamljivo, saj je 508 RXH zelo zmogljiv in zabaven avto (pospešek do sto kilometrov na uro traja 8,8 sekunde, največja hitrost je 213 kilometrov na uro). Ob zelo nežni vožnji pa se je približala tovarniškim obljubam.
Od septembra v šest slovenskih garaž
Pri Peugeotu Slovenija z novim 508 RXH ciljajo na petičnejše kupce, letos računajo, da bo takšnih 30. Te bo pri novincu zamikala tiha mestna vožnja, delno terenski značaj, ki jim bo prišel prav pri postavljanju in tudi pri težjih pogojih vožnje. Ti se najbrž ne bodo spraševali, ali se jim je splačalo odšteti okoli šest tisoč evrov več kot za zgolj dizelski 508 SW 2.2 HDI za tako malo priložnosti cestnega robinzonstva.