Novi audi A7: futurističen šov luči v tehnološko izpiljenem kupeju za direktorje Novi audi A7: futurističen šov luči v tehnološko izpiljenem kupeju za direktorje Audi A7 sportback v novi generaciji dobiva številne tehnologije, hibridni sistem in motor od večjega brata A8.
Par sedežev za veliko užitkov Par sedežev za veliko užitkov Smart ForTwo je genijalno spreten mestni malček, ki v različici cabrio par potnikov hitro in preprosto popelje do sonca in svežega zraka, prikupi pa se tudi z dovolj zmogljivim motorčkom in dvosklopčnim menjalnikom.
Šestnajst milijonov kupcev, pa mu še vedno ni dovolj Šestnajst milijonov kupcev, pa mu še vedno ni dovolj Polo je po novem notranje prostornejši in prtljažniško razsežnejši, serijsko precej dobro založen z različnimi asistenčnimi sistemi, pa prvič naprodaj tudi v varianti na stisnjeni zemeljski plin CNG, kar je nekaj povsem drugega kot napol dirkaški GTI.
Ko ti njegova ekscelenca poišče avtomobilsko razbitino v džungli Ko ti njegova ekscelenca poišče avtomobilsko razbitino v džungli V nemškem Augsburgu je na ogled edini Mazdin muzej, ki ni na Japonskem, in verjetno tudi edini, kjer zveš kakšno podrobnost, ki je uradna tovarniška zgodovina ne pozna.
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

Drugorazredne kolesarje ogroža tudi neurejena infrastruktura

03.08.2015  09:00
Kolesarji so ob pešcih najbolj ogrožena skupina v prometu, najbolj jih ogroža neurejena kolesarska infrastruktura

Število kolesarjev raste iz leta v leto, vzporedno s tem se povečuje tudi število primerov, ko so kolesarji udeleženi v prometnih nesrečah. Do konca julija letos je na slovenskih cestah umrlo že 13 kolesarjev, lani v enakem obdobju pa šest, navajajo na agenciji za varnost prometa. Kolesarji so ob pešcih sicer najbolj ogrožena skupina v prometu, v cestnem prometu pa so manj varni kot drugi udeleženci. Predvsem so slabše vidni, njihova vidnost pa je obratno sorazmerna s hitrostjo vožnje: hitrejši so, slabše so opazni.

kolesarjenje-ljubljana1-ih.1381860944.jpg.e.960px.jpg
Ugotovitve tujih študij kažejo, da je v povprečju pot s kolesom dolga med tri in pet kilometrov. Najpogosteje kolo uporabljajo mladi in starejši, v prometnih nesrečah pa so najpogosteje udeleženi starejši kolesarji, še posebej starejši od 65 let. Nošenje kolesarske čelade je sicer obvezno le za otroke, mlajše od 14 let, a bi bilo priporočljivo, če bi jih nosili vsi kolesarji.

Na agenciji za varnost prometa poudarjajo pomembnost tega, da pravila, ki veljajo za kolesarje, poznajo tudi drugi udeleženci v prometu. Ob tem navajajo, da je več kot 30 odstotkov kolesarjev v prometnih nesrečah umrlo zaradi neupoštevanja pravil o prednosti.

- Voznik motornega vozila, ki zavija desno, mora na primer dati prednost kolesarjem, ki vozijo ob njem v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi in vozijo naravnost ali zavijajo desno. To ne velja le v primeru, ko voznik motornega vozila zavija po z znakom označeni prednostni cesti. V tem primeru mora biti odvzeta prednost kolesarja posebej označena.

- Kolesarji lahko vozijo po označenih kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem do 50 kubičnih centimetrov prostornine, izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo biti pozorni, da vozijo čim bližje desnemu robu vozišča, ne smejo pa zavzeti več kot en meter od roba vozišča.

Slaba infrastruktura ogroža kolesarje

Kolesarje najbolj ogroža neurejena kolesarska infrastruktura, na primer pomanjkanje kolesarskih stez, neustrezno izvedene kolesarske steze z raznimi pentljami, ki povzročajo zmedo in voznike zavajajo, da bo kolesar zavil. Za kolesarje je nevarno tudi odpiranje vrat parkiranih avtomobilov, mimo katerih se vozijo.

Varnost kolesarjev v mestu bi se lahko izboljšala prav z ustrezno infrastrukturo - na primer z ustrezno izvedenimi kolesarskimi stezami, izven naselij pa z urejanjem kolesarskih poti, umaknjenih od cest. V zadnjem času se sicer na področju gradnje kolesarske infrastrukture veliko dogaja, a ta ni vedno najbolj primerna.

Ko se gradi ceste, se na kolesarje ne misli

V Ljubljanski kolesarski mreži opozarjajo na neustrezno obravnavo kolesarjev v naši družbi. "Kolesarji so še vedno obravnavani kot drugorazredni udeleženci v prometu," meni Luka Gabršček. Ko se gradi cestno infrastrukturo, se po njegovih besedah najprej naredi dovolj široko cesto z veliko voznimi pasovi, dolgimi zavijalnimi radiji in še čim, da bi se olajšalo in pospešilo vožnjo avtomobilov, za kolesarje pa se ponavadi uredi to, kar ostane. Kadar ni prostora za kolesarsko stezo, se kolesarja preprosto pusti na cesti ali pa se kolesarjenje celo prepove, pravi Gabršček.

Agencija za varnost prometa poudarja tudi pomen uporabe varnostne razdalje med kolesarji. Najmanjša varnostna razdalja med kolesarji je enaka dolžinam treh koles.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice AMZS poziva k varni vožnji 12

V manj kot mesecu dni so slovenske ceste zahtevale 19 življenj, lani v istem obdobju le dve

MANAGER
Manager
Manager Ženske noge so podcenjene, a kako dolgo še?

Žensko kolesarstvo, ugotavlja ljubljanska ekipa, postaja vse večji posel, pa tudi vse močnejše promocijsko orodje za mesto.

FINANCE
Članki
Članki Obvezno avtomobilsko zavarovanje počasi izumira 3

"Pametni avtomobili" se bodo še manj zaletavali

AVTO
Novice
Novice Vožnja v nasprotno smer vse prej kot redek pojav 7

Vožnja v nasprotno smer po avtocesti je tudi v Sloveniji eden izmed ključnih prometnih problemov, lani smo zabeležili okoli 200 takšnih...

MANAGER
Manager
Manager Tu so! Tako bomo živeli s samovozečimi avtomobili 7

Ste vedeli, da so v slovenskem start-upu NERVteh razvili takšen simulator vožnje, da se dogovarjajo o testiranju avtonomne vožnje za...

AVTO
Novosti
Novosti Prepričljivi Hyundai tucson že osvaja Slovence 10

Hyundaijev športni terenec tucson je bil pred leti dovolj znan in tržno uspešen v Evropi in Sloveniji. Nasledil ga je model ix35, zdaj...

AVTO
Novice
Novice Vroče tehnologije, ki spreminjajo vožnjo 9

Parkiranje in upravljanje avtomobila na daljavo prek pametnega telefona, komuniciranje med vozili in odklepanje kar z očmi so le nekatere...

AVTO
Motocikli
Motocikli Na dveh metrih pločevine v nebesa - ali v pekel 2

»Ferrarija« na dveh kolesih pogledajo celo ljudje, ki jim za motocikle drugače ni mar. Vsekakor pa ga ne morejo preslišati.