Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

Drugorazredne kolesarje ogroža tudi neurejena infrastruktura

03.08.2015  09:00
Kolesarji so ob pešcih najbolj ogrožena skupina v prometu, najbolj jih ogroža neurejena kolesarska infrastruktura

Število kolesarjev raste iz leta v leto, vzporedno s tem se povečuje tudi število primerov, ko so kolesarji udeleženi v prometnih nesrečah. Do konca julija letos je na slovenskih cestah umrlo že 13 kolesarjev, lani v enakem obdobju pa šest, navajajo na agenciji za varnost prometa. Kolesarji so ob pešcih sicer najbolj ogrožena skupina v prometu, v cestnem prometu pa so manj varni kot drugi udeleženci. Predvsem so slabše vidni, njihova vidnost pa je obratno sorazmerna s hitrostjo vožnje: hitrejši so, slabše so opazni.

kolesarjenje-ljubljana1-ih.1381860944.jpg.e.960px.jpg
Ugotovitve tujih študij kažejo, da je v povprečju pot s kolesom dolga med tri in pet kilometrov. Najpogosteje kolo uporabljajo mladi in starejši, v prometnih nesrečah pa so najpogosteje udeleženi starejši kolesarji, še posebej starejši od 65 let. Nošenje kolesarske čelade je sicer obvezno le za otroke, mlajše od 14 let, a bi bilo priporočljivo, če bi jih nosili vsi kolesarji.

Na agenciji za varnost prometa poudarjajo pomembnost tega, da pravila, ki veljajo za kolesarje, poznajo tudi drugi udeleženci v prometu. Ob tem navajajo, da je več kot 30 odstotkov kolesarjev v prometnih nesrečah umrlo zaradi neupoštevanja pravil o prednosti.

- Voznik motornega vozila, ki zavija desno, mora na primer dati prednost kolesarjem, ki vozijo ob njem v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi in vozijo naravnost ali zavijajo desno. To ne velja le v primeru, ko voznik motornega vozila zavija po z znakom označeni prednostni cesti. V tem primeru mora biti odvzeta prednost kolesarja posebej označena.

- Kolesarji lahko vozijo po označenih kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem do 50 kubičnih centimetrov prostornine, izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo biti pozorni, da vozijo čim bližje desnemu robu vozišča, ne smejo pa zavzeti več kot en meter od roba vozišča.

Slaba infrastruktura ogroža kolesarje

Kolesarje najbolj ogroža neurejena kolesarska infrastruktura, na primer pomanjkanje kolesarskih stez, neustrezno izvedene kolesarske steze z raznimi pentljami, ki povzročajo zmedo in voznike zavajajo, da bo kolesar zavil. Za kolesarje je nevarno tudi odpiranje vrat parkiranih avtomobilov, mimo katerih se vozijo.

Varnost kolesarjev v mestu bi se lahko izboljšala prav z ustrezno infrastrukturo - na primer z ustrezno izvedenimi kolesarskimi stezami, izven naselij pa z urejanjem kolesarskih poti, umaknjenih od cest. V zadnjem času se sicer na področju gradnje kolesarske infrastrukture veliko dogaja, a ta ni vedno najbolj primerna.

Ko se gradi ceste, se na kolesarje ne misli

V Ljubljanski kolesarski mreži opozarjajo na neustrezno obravnavo kolesarjev v naši družbi. "Kolesarji so še vedno obravnavani kot drugorazredni udeleženci v prometu," meni Luka Gabršček. Ko se gradi cestno infrastrukturo, se po njegovih besedah najprej naredi dovolj široko cesto z veliko voznimi pasovi, dolgimi zavijalnimi radiji in še čim, da bi se olajšalo in pospešilo vožnjo avtomobilov, za kolesarje pa se ponavadi uredi to, kar ostane. Kadar ni prostora za kolesarsko stezo, se kolesarja preprosto pusti na cesti ali pa se kolesarjenje celo prepove, pravi Gabršček.

Agencija za varnost prometa poudarja tudi pomen uporabe varnostne razdalje med kolesarji. Najmanjša varnostna razdalja med kolesarji je enaka dolžinam treh koles.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice AMZS poziva k varni vožnji 12

V manj kot mesecu dni so slovenske ceste zahtevale 19 življenj, lani v istem obdobju le dve

OK & EN
Novice
Novice Prenos prometa s cest na železnice bo trd oreh

Težave bodo zaradi zastarele infrastrukture, topografije države ter neugodne poseljenosti prebivalstva

AVTO
Novice
Novice Vožnja v nasprotno smer vse prej kot redek pojav 7

Vožnja v nasprotno smer po avtocesti je tudi v Sloveniji eden izmed ključnih prometnih problemov, lani smo zabeležili okoli 200 takšnih...

AVTO
Novice
Novice Mladi Hrvati bodo lahko vozili avte z več kot 109 konji 4

Hrvaški vozniki, mlajši od 24 let, bodo znova lahko vozili avtomobile z več kot 80 kilovati moči motorja (109 konjskih moči), nekatere...

FINANCE
Članki
Članki Imate sup? Ste ga registrirali? 7

Še ena tipična slovenska birokratska blesarija ...

AVTO
Novice
Novice Cenejši dizel, rast avtotrga, 82-letni motorist in vroča jesen 2

Poletje je bilo vroče, tako ali drugače in tudi na dveh in štirih kolesih - jesen bo še bolj vroča, obljublja industrija

AVTO
Novice
Novice Slovenija, najboljša na področju prometne varnosti 21

Od leta 2001 se je število smrtnih žrtev na slovenskih cestah za 61 odstotkov

MANAGER
Manager
Manager Ženske noge so podcenjene, a kako dolgo še?

Žensko kolesarstvo, ugotavlja ljubljanska ekipa, postaja vse večji posel, pa tudi vse močnejše promocijsko orodje za mesto.