Na začetku se je zdelo vse preprosto. Če se mladostni in navihani žepni Opel adam večinoma prepusti nežnim in čutnim ženskim rokam vseh starosti, potem se bo njegov možati in avanturistični brat dvojček z vzdevkom "rocks" gotovo večkrat znašel v družbi moških. Sploh ker ob njem prej kot na dobesedni prevod "skalovje" pomislimo na "biti zakon" oziroma preprosto "car" iz urbanega slovarja.
Moderni križanec adam rocks naj bi bil kot tisti pravi "car" iz resničnega življenja, s katerim greš podnevi s kolesom malce tekmovalno na Pance, zvečer ob promenado na pivo, pozneje še "v lajf", za vikend pa obvezno v hribe, na morje ali kar tako na potep izven urbanih središč. Za vse to se zdi adam rocks s svojo samozavestno pojavo kot nalašč - kot pravi moški prijatelj in zelo kul družba v vsakem primeru.
A moški so proti rocksu sprva pogledovali bolj izpod čela, skrivaj, kot da ne bi bil namenjen tudi njim. Smo se nemara zmotili v svoji oceni? Sploh ker je eden prvih odgovorov, komu je adam rocks primeren sopotnik, prišel zelo kmalu - točneje, ko so ga prvič opazila dekleta. Še zdaj ne vemo čisto točno, kako smo jih na koncu spravili ven iz avta, poleg obeh vrat in prtljažnika je tukaj namreč še ena možnost: skozi streho.
Rocks se od običajnega adama namreč loči po terenskih plastičnih zaščitah vsenaokrog, ki poskrbijo tudi za večjo širino pustolovca, kromani poudarki spredaj ter drugačne meglenke mu vdahnejo več šarma, ob tem je za pobeg z asfalta za centimeter in pol bolj oddaljen od tal, glede na razred pa ima tudi za palec ali dva večja platišča.
Poleg 18-palčnih z nizkopresečnimi pnevmatikami (254 evrov) pa se rocks od klasičnega urbanega brata konkretno loči tudi po platneni strehi, ki se v sedmih sekundah in pri hitrosti vse do 140 km/h s pomočjo elektrike v celoti odmakne nekam nad zadnjo klop ter v avto pošlje dodatno količino sončnih žarkov, vonj po pomladi, poletju in seveda pustolovščinah.
Oplov mestni adam je brez dvoma pravi lomilec ženskih src, majhen, prikupen in nadvse simpatičen jim hitro zleze pod kožo - o tem smo se prepričali tako s šibkejšim kot z močnejšim motorjem. Tudi po vozni plati so si punce z adamom hitro na "ti", svoje doda tudi tipka City ob volanu, s pomočjo katere je parkiranje in manevriranje še lažje. Pri Oplu so ob tem znani, da za majhno doplačilo (310 evrov) avtu dodajo še gretje sedežev in volana, kar še dodatno popiha na dušo nežnejšemu spolu.
S pustolovskim rocksom seveda ni prav nič drugače. Na 375 centimetrov dolžine (pet več od običajnega), 181 cm širine in 149 cm višine (za centimeter višji) ima vse, kar ima običajni adam in kar je všeč ženskam, obenem pa z robustno in bolj možato zasnovo v svojo družbo vendarle vabi tudi moško populacijo. Če k temu dodamo še dejstvo, da gre za prvega križanca v mini razredu, je to za fante morda adut več za nakup.
Za volanom se rocksova poudarjena ljubezen do slabše podlage in makadama sicer ne opazi, a ga tja zaradi plastičnih zaščit in višje oddaljenost od tal zapeljemo bolj suvereno in z lažjim srcem. Dostop do malce bolj odmaknjenih plaž tako ne predstavlja težav, s tem pa adam rocks vsaj malo upraviči svoj videz križanca. Streha mora biti pri tem seveda obvezno pomaknjena do konca nazaj, tudi takrat gre v prtljažnik sicer skromnih 170 litrov oziroma 633 s podrtima zadnjima sedežema.
Kogar zunanji videz še ne prepriča, se utegne odtajati ob pogledu v notranjost. Ta ob natančni izdelavi in bogati opremi prinaša izrazito športno noto, ki jo podkrepijo usnjen volan in prestavna ročica, kovinske stopalke (50 evrov) ter rjavo usnjeno oblazinjenje sedežev, ki voznika in sopotnika hkrati prav po športno objameta. Pred njima so tudi bele površine, ki jih presekajo raznobarvne dekorativne črte, v enako barvno kombinacijo pa je odet tudi rocksov ključ. Stilsko, brez dvoma.
Ugajajo tudi števci s podlago v imitaciji ogljikovih vlaken, informativni zaslon med njimi je pregleden in ponuja kopico informacij - a ker smo vmes videli corsino instrumentno ploščo, menimo, da bi se takšna elegantna različica adamu še bolje podala. Rocks je ob tem imel samodejno klimo (doplačilo 60 evrov), radio My media s povezavo Bluetooth ter vtičnico USB in AUX (290 evrov) in dodatno zatemnjena zadnja stekla (120 evrov), med opremo za skupaj 590 evrov pa so bili tudi pomočnik pri speljavanju v klanec, opozorilnik za mrtvi kot in parkirni sistem s senzorji.
Moški so večinoma ravnodušni ostali ob večbarvni ambientalni osvetlitvi, rdeči piki na konici kazalcev, dekorativnih črtah na oblogah in armaturki in še čem (jajčkasta oblika, majhnost), zato pa je toliko več navdušenja požel pogonski sklop z odličnim turbo trivaljnikom na čelu. Za motor, šeststopenjski ročni menjalnik in podvozje se namreč zdi, kot da so spisani povsem za moško dušo, saj omogočajo tudi zvrhano mero športnih užitkov.
Za to poskrbi tudi zmogljiv litrski trivaljni turbo, ki premore vse odlike štirivaljnika ter ponudi velik razpon uporabnega navora. Je tih, miren in kultiviran, z njim se je Oplu brez dvoma posrečil veliki met, saj imajo predvsem atmosferski trivaljniki povečini slabše karakteristike. Oplov zmore 85 kilovatov (115 KM) pri 5.200 vrtljajih v minuti, "mlinček" pa največji navor 170 Nm ponudi med 1.800 in 4.500 vrtljajev. Okoli 1.100 kilogramov težko vozilo tako z mesta do 100 km/h pospeši v 9,9 sekunde ter doseže največjo hitrost 196 km/h. Vozniške užitke ob tem nadgradi natančen in športno čvrst šeststopenjski ročni menjalnik.
Za trivaljnike značilnega grgranja v kabino skorajda ni slišati, obenem ga je možno brez težav voziti tudi v šesti prestavi in pod 1.300 vrtljaji. Ko voznik takrat pohodi plin, rocks odraslo pospešuje, obenem skorajda ni moč zaznati turbo luknje. Pri mestni in relacijski vožnji ga odlikuje nizka poraba - okoli 5,7 litra.
V rocksu s tem motorjem zlahka držimo tudi najvišjo dovoljeno hitrost na slovenskih avtocestah, pri cemer znakov pešanja ne kaže niti v vrhniški klanec. Majhna prostornina terja svoj davek na črpalki, saj se poraba takrat spogleduje s sedmimi litri, v povprečju pa smo shajali s porabo 6,3 litra na sto prevoženih kilometrov (tovarna 6,3/4,4/5,1).
Ob odličnem motorju in dobrem motorju so pravi recept za moški nasmešek do ušes še čvrsta karoserija, dobro podvozje, odzivnost in vodljivost, sploh ko rocksa zapeljemo skozi ovinke. Sistem ESP kot da čuti igrive želje voznika in njegovo bolj divjo plat, saj v posameznih primerih omogoča kar nekaj zabave, za katero se zdi, da je že zamrla v avtomobilih.
Volan je zelo neposreden, rocks recimo da je še kar udoben, vendar trše nastavljeno vzmetenje v kombinaciji z 18-palčnimi gumami le ni najboljša kombinacija za slabe slovenske ceste. Luknje kljub temu prevozi dokaj tiho in z ne preveč stresanja, ki so sicer značilni za majhne avte.
Opel adam rocks se je tako v celoti izkazal kot pravi prijatelj tako žensk kot tudi moških. Na koncu smo namreč družno ugotovili: adam res "rocks" oziroma tale adam je enostavno zakon, prav carski. Če k temu dodamo še dejstvo, da je pravzaprav brez konkurence - Fiat 500 ponuja platneno streho, vendar nima terenske obutve, mini countryman pa je občutno dražji in nima pomične strehe -, potem je na osnovno ceno 18.700 evrov treba gledati v drugačni luči. Upoštevaje še nešteto možnosti personalizacije - adamov katalog je obširen, igranje s konfiguratorjem pa vam vzame tudi ves dan -, je jasno, da znajo pri Oplu še kako čutiti želje kupcev po izstopanju.
Foto: Matej Kačič