"Joj, kako je srčkan, luštkan..." in podobno so bili znova tipični ženski komentarji ob srečanju z malim, nasmejanim in kričeče odetim Oplovim "čmrljem", spoznavanje od blizu pa je skorajda privedlo do prerivanja, katera mu bo prva padla v naročje. Ni kaj, Oplov urbani malček adam res zna z ženskami, odkrito všeč je otrokom, precej prikrito pa tudi moškim.
Ti so sicer bolj redki kupci tega precej netipičnega Opla, edinega, ki nosi moško ime in je s svojim ljubkim videzom ter "cute" notranjostjo v prvi vrsti namenjen nežnejšemu spolu, vendar pa se z njim vseeno radi zapeljejo in pokažejo. Pozornost je le pozornost pa čeprav je večinoma namenjena adamu, ki bolj kot s prostorom in zmogljivostmi razvaja z modnimi dodatki.
Oplovega adama smo pobliže sicer spoznali že lani, ko je skorajda kot meteor priletel na morda nekoliko spolzka tla trendovskih malčkov oziroma ikon sodobnega časa. Uveljavljena Fiat 500 in Mini ter v ozadju Citroen DS3 in Audi A1 so dobili konkurenta, ki je dodobra zaigral na emocije, individualnost posameznikov ter modne dodatke. Od takrat si ga je omislilo dobrih 80 tisoč kupcev, pri Oplu pa so tako zadovoljni, da v kratkem na trg prihaja v obleki mestnega terenca in snemljivo streho, pozneje pa tudi kot žepna raketa s 150 konji.
A že brez njih adam ponuja 61 tisoč različnih kombinacij, seznam dodatne opreme obsega pet na gosto tipkanih strani, vmes so zvezdnato nebo, "odbita" imena barv (james blond in I'll be black denimo), opreme in še kaj. Njegov konfigurator zlahka uporabite tudi kot zabavno igrico, kjer je prvak že vnaprej znan. Nemci so namreč poskrbeli za prvaka individualizacije, ki ob tem deluje dovolj posebno, da mnogi sprva niti ne vedo, da gre za Opla - sploh ob pogledu na cene, ki za 370 centimetrov dolgega malčka pač niso majhne.
Tako za 11.750 evrov dobite opremo selection z 1,2-litrskim motorjem s 70 konji, lani smo se v jamu za najmanj 13.250 evrov spopadali s 87-konjskim motorjem ter ugotovili, da je za slabih 1.200 kilogramov nekoliko podhranjen. Agilne voznice (in seveda vozniki) in tisti, ki se pogosteje znajdejo na avtocesti bodo tako morali pogledati po močnejšem agregatu. Tokrat nam je "vsakdanjost presegel" adam slam za začetnih 15 tisočakov - testni s popustom stane 14.250 evrov -, ki je ob petstopenjskem menjalniku ponudil 1,4-litrski stokonjski atmosferski motor s 130 Nm navora pri 4.000 vrtljajih v minuti. Rumeno-črni in dobrih 1.100 kilogramov težak brenčač naj bi do stotice pospešil v 11,5 sekunde ter dosegel najvišjo hitrost 185 km/h.
Glede na šibkejši 1,4-litrski motor prav velike razlike (razumljivo) ni. Tale sicer premore več kot dovolj moči za mestne avanture, kjer prijetno brbota, hkrati se pogumneje spopade z daljšimi avtocestnimi izleti. Srček naj bi mu v celoti bil nekoliko bolj športno, dobro se sicer razživi šele v višjih vrtljajih, ko se poveča tudi hrup, pri višjih hitrostih pa tudi zato začnemo pogrešati šesto prestavo. Atmosferski motor je zgledno odziven, vendar ga je treba nekoliko zbuditi z odločnim pritiskom na plin. Povprečna poraba na testu je dosegla 6,8 litra na sto prevoženih kilometrov.
Strupeno rumeni adam s črnimi nalepkami je v vmesnem času sicer postal že prava zvezda, oprijel se ga je tudi vzdevek »čebelica«, kot ga je oklicala hčerka novinarskega kolega. Tudi takšna opozorilna kombinacija je lahko zaščitni znak adama, ki ga še lažje prepoznaš v mestni gneči, na avtocesti ali iz domače gostilne ob magistralki.
Trivratna zasnova je posrečena, njegova majhnost spomni na kakšnega prikupnega psička. Ob tem adam deluje dinamično, kar še poudarijo velika 18-palčna platišča z nizkopresečnimi gumami ter streha, ki vizualno lebdi v zraku. Vrata so dolga, kar je manj priročno na ozkih slovenskih parkiriščih, odpirajo pa se pod kotom 80 stopinj. Vstop v notranjost adamov naključnemu potniku zlahka zbudi občutke ob odpiranju slovitega jajčka presenečenja - nikoli namreč ne veš, kaj te bo pričakalo znotraj.
Kupec lahko svojo osebnost namreč dodobra izrazi tudi v notranjosti, ta je mladostna in sveža, iz materialov pa zaveje vonj po prestižu. Tega je moč tudi potipati, na odebeljenem volanu, prestavni ročici in ročici ročne zavore je usnje, plastika je kvalitetna in z raznimi kombinacijami še oplemeniti notranjost. Številni drobni detajli lahko dodobra poživijo notranjost.
Naša je tokrat ponujala kombinacijo usnja in črne tkanine z opozorilno rumenimi toni, kakršne smo našli tudi na večfunkcijskem volanu, ob prestavni in zavorni ročici ter armaturki in stranskih oblogah. Voznik povprečnih in tudi nadpovprečnih mer se bo hitro znašel v svojem delovnem okolju. Sedeži so udobni in ponujajo dobro oporo telesu, hkrati dobro blažijo tresljaje s slovenskih cest, voznik in sovoznik si ga pri tem lahko nastavita po višini, globini in naklonu.
Raznorazne funkcije je moč upravljati prek zaslona na dotik, ki se sporazumeva tudi v slovenščini, kakovost zvoka iz radijskega sprejemnika ali USB ključka pa je na dokaj visoki ravni. Na sredini smo pogrešili naslonjalo za roke, zadaj pa je prostora kvečjemu za otroke ali za odrasle mazohiste.
Tudi prtljažnik - odpre se z elegantnim pritiskom na Oplov logo - ne ponuja razkošja, tja je moč spraviti 170 litrov, s podiranjem zadnje klopi se prostor poveča do 484 litrov. Adam ob tem ponuja več kot dovolj prostor(čk)ov za odlaganje drobnarij in pijače. Voznicam bo v mestu pomoč City funkcija, s katerim je obračanje še lahkotnejše, funkcija Eco zmanjša odzivnost motorja in pripomore k varčevanju, k večjemu udobju pozimi pa prispevata ogrevanje volana in sedežev.
Seznam dodatne opreme je zelo dolg, pri testnem avtu smo kljub temu pogrešili parkirna tipala na zadku, kar je za mestni avto skorajda nuja. Praktičen se zdi Oplov integriran prtljažnik za kolesa, ki se enostavno potegne iz zadka adama - o njem velja razmisliti prej kot o kakšnem drugem dodatku.
Foto: Matej Kačič