Avto

Mali zapeljivec z dobrim srcem

"Moje ime je Adam, Opel Adam," bi lahko v slogu slovitega vohuna in večnega šarmerja začel predstavo simpatični malček. Kako ne, saj se za njim redno obračajo pogledi, z močnejšim motorjem vzdigne tudi prah

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.06.2014 00:41
Čas branja: 4 min

IMG_1890.20140611224338.jpg.s.600px.jpg

"Joj, kako je srčkan, luštkan..." in podobno so bili znova tipični ženski komentarji ob srečanju z malim, nasmejanim in kričeče odetim Oplovim "čmrljem", spoznavanje od blizu pa je skorajda privedlo do prerivanja, katera mu bo prva padla v naročje. Ni kaj, Oplov urbani malček adam res zna z ženskami, odkrito všeč je otrokom, precej prikrito pa tudi moškim.

IMG_1894.20140611211828.jpg.n.600px.jpg

Ti so sicer bolj redki kupci tega precej netipičnega Opla, edinega, ki nosi moško ime in je s svojim ljubkim videzom ter "cute" notranjostjo v prvi vrsti namenjen nežnejšemu spolu, vendar pa se z njim vseeno radi zapeljejo in pokažejo. Pozornost je le pozornost pa čeprav je večinoma namenjena adamu, ki bolj kot s prostorom in zmogljivostmi razvaja z modnimi dodatki.

IMG_1907.20140611220150.jpg.c.600px.jpg

Oplovega adama smo pobliže sicer spoznali že lani, ko je skorajda kot meteor priletel na morda nekoliko spolzka tla trendovskih malčkov oziroma ikon sodobnega časa. Uveljavljena Fiat 500 in Mini ter v ozadju Citroen DS3 in Audi A1 so dobili konkurenta, ki je dodobra zaigral na emocije, individualnost posameznikov ter modne dodatke. Od takrat si ga je omislilo dobrih 80 tisoč kupcev, pri Oplu pa so tako zadovoljni, da v kratkem na trg prihaja v obleki mestnega terenca in snemljivo streho, pozneje pa tudi kot žepna raketa s 150 konji.

IMG_1867.20140611210618.jpg.n.600px.jpg

A že brez njih adam ponuja 61 tisoč različnih kombinacij, seznam dodatne opreme obsega pet na gosto tipkanih strani, vmes so zvezdnato nebo, "odbita" imena barv (james blond in I'll be black denimo), opreme in še kaj. Njegov konfigurator zlahka uporabite tudi kot zabavno igrico, kjer je prvak že vnaprej znan. Nemci so namreč poskrbeli za prvaka individualizacije, ki ob tem deluje dovolj posebno, da mnogi sprva niti ne vedo, da gre za Opla - sploh ob pogledu na cene, ki za 370 centimetrov dolgega malčka pač niso majhne.

IMG_1973.20140611205721.jpg.n.600px.jpg

IMG_2169.20140611221209.jpg.n.600px.jpg

IMG_1956

Tako za 11.750 evrov dobite opremo selection z 1,2-litrskim motorjem s 70 konji, lani smo se v jamu za najmanj 13.250 evrov spopadali s 87-konjskim motorjem ter ugotovili, da je za slabih 1.200 kilogramov nekoliko podhranjen. Agilne voznice (in seveda vozniki) in tisti, ki se pogosteje znajdejo na avtocesti bodo tako morali pogledati po močnejšem agregatu. Tokrat nam je "vsakdanjost presegel" adam slam za začetnih 15 tisočakov - testni s popustom stane 14.250 evrov -, ki je ob petstopenjskem menjalniku ponudil 1,4-litrski stokonjski atmosferski motor s 130 Nm navora pri 4.000 vrtljajih v minuti. Rumeno-črni in dobrih 1.100 kilogramov težak brenčač naj bi do stotice pospešil v 11,5 sekunde ter dosegel najvišjo hitrost 185 km/h.

IMG_2342.20140611205111.jpg.s.600px.jpg

Glede na šibkejši 1,4-litrski motor prav velike razlike (razumljivo) ni. Tale sicer premore več kot dovolj moči za mestne avanture, kjer prijetno brbota, hkrati se pogumneje spopade z daljšimi avtocestnimi izleti. Srček naj bi mu v celoti bil nekoliko bolj športno, dobro se sicer razživi šele v višjih vrtljajih, ko se poveča tudi hrup, pri višjih hitrostih pa tudi zato začnemo pogrešati šesto prestavo. Atmosferski motor je zgledno odziven, vendar ga je treba nekoliko zbuditi z odločnim pritiskom na plin. Povprečna poraba na testu je dosegla 6,8 litra na sto prevoženih kilometrov.

IMG_1937

IMG_2180.20140611220819.jpg.n.600px.jpg

Čeprav sam 1,4-litrski stokonjski atmosferski motor ni napačen, ga počasi načenjajo leta, zato se bo adamu nedvomno bolje podal sodobni litrski turbo trivaljnik. Ta je v celoti narejen iz aluminija, premore 85 kilovatov največje moči (115 konjev) ter šeststopenjski menjalnik. Inženirji obljubljajo nižjo raven tresljajev, več uglajenost in predvsem bolj prepričljivo dušenje hrupa. Novi motor - ta nastaja v Monoštru - je tudi precej uporabnejši, saj 166 Nm navora ponuja v razponu med 1800-4700 vrtljaji.

IMG_1725.20140611210046.jpg.c.600px.jpg

Strupeno rumeni adam s črnimi nalepkami je v vmesnem času sicer postal že prava zvezda, oprijel se ga je tudi vzdevek »čebelica«, kot ga je oklicala hčerka novinarskega kolega. Tudi takšna opozorilna kombinacija je lahko zaščitni znak adama, ki ga še lažje prepoznaš v mestni gneči, na avtocesti ali iz domače gostilne ob magistralki.

IMG_2261.20140611205909.jpg.c.600px.jpg

Trivratna zasnova je posrečena, njegova majhnost spomni na kakšnega prikupnega psička. Ob tem adam deluje dinamično, kar še poudarijo velika 18-palčna platišča z nizkopresečnimi gumami ter streha, ki vizualno lebdi v zraku. Vrata so dolga, kar je manj priročno na ozkih slovenskih parkiriščih, odpirajo pa se pod kotom 80 stopinj. Vstop v notranjost adamov naključnemu potniku zlahka zbudi občutke ob odpiranju slovitega jajčka presenečenja - nikoli namreč ne veš, kaj te bo pričakalo znotraj.

IMG_2364.20140611210901.jpg.s.600px.jpg

Kupec lahko svojo osebnost namreč dodobra izrazi tudi v notranjosti, ta je mladostna in sveža, iz materialov pa zaveje vonj po prestižu. Tega je moč tudi potipati, na odebeljenem volanu, prestavni ročici in ročici ročne zavore je usnje, plastika je kvalitetna in z raznimi kombinacijami še oplemeniti notranjost. Številni drobni detajli lahko dodobra poživijo notranjost.

Foto:

Naša je tokrat ponujala kombinacijo usnja in črne tkanine z opozorilno rumenimi toni, kakršne smo našli tudi na večfunkcijskem volanu, ob prestavni in zavorni ročici ter armaturki in stranskih oblogah. Voznik povprečnih in tudi nadpovprečnih mer se bo hitro znašel v svojem delovnem okolju. Sedeži so udobni in ponujajo dobro oporo telesu, hkrati dobro blažijo tresljaje s slovenskih cest, voznik in sovoznik si ga pri tem lahko nastavita po višini, globini in naklonu.

IMG_2351.20140611222709.jpg.s.600px.jpg

Raznorazne funkcije je moč upravljati prek zaslona na dotik, ki se sporazumeva tudi v slovenščini, kakovost zvoka iz radijskega sprejemnika ali USB ključka pa je na dokaj visoki ravni. Na sredini smo pogrešili naslonjalo za roke, zadaj pa je prostora kvečjemu za otroke ali za odrasle mazohiste.

IMG_2345.20140611222508.jpg.s.600px.jpg

Tudi prtljažnik - odpre se z elegantnim pritiskom na Oplov logo - ne ponuja razkošja, tja je moč spraviti 170 litrov, s podiranjem zadnje klopi se prostor poveča do 484 litrov. Adam ob tem ponuja več kot dovolj prostor(čk)ov za odlaganje drobnarij in pijače. Voznicam bo v mestu pomoč City funkcija, s katerim je obračanje še lahkotnejše, funkcija Eco zmanjša odzivnost motorja in pripomore k varčevanju, k večjemu udobju pozimi pa prispevata ogrevanje volana in sedežev.

opel_adam11_ih.20140611223928.jpg.o.600px.jpg
Foto: Irena Herak

Seznam dodatne opreme je zelo dolg, pri testnem avtu smo kljub temu pogrešili parkirna tipala na zadku, kar je za mestni avto skorajda nuja. Praktičen se zdi Oplov integriran prtljažnik za kolesa, ki se enostavno potegne iz zadka adama - o njem velja razmisliti prej kot o kakšnem drugem dodatku.

IMG_1765.20140611210345.jpg.s.600px.jpg

IMG_2097.20140611221528.jpg.s.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

20.08.2014
29.06.2015
FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 1

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.

FINANCE
Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela
Finance
Lana Dakić
Lana Dakić Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela 2

Pomembno je, da je delovnopravna zakonodaja v koraku s spremembami na trgu dela. A kot vidimo pri evidencah delovnega časa, je tudi pomembno, da so zakonodajne spremembe pametne, brez dodatnih birokratskih ovir in oteževanja življenja.

FINANCE
Po uspehu zdravil za hujšanje nastaja nov trg: odvajanje od teh