Prav vsak novi model avtomobila, ki zaide v Slovenijo, je po svoje poseben in pričakovan, a med množico majhnih, srednjih in velikih se vedno najde kakšen, ki na prav poseben način dvigne srčni utrip in vzbudi še težja pričakovanja. Med njimi je gotovo novi Volvo XC90, ki je po 12 letih in 636 tisoč prodanih primerkih lani dobil povsem novega naslednika, ta pa je zdaj tudi uradno začel svoj osvajalski pohod na sončni strani Alp. Švedi so na prestižnega XC90 lahko upravičeno ponosni, kot so ponosni na svojega kralja, Ikeo, tradicionalni dizajn ali svoje ženske.
Po prvih nekaj odpeljanih kilometrih z velikim športnim terencem (naenkrat zmore prepeljati do sedem potnikov) lahko rečemo, da si je za zdaj osem Slovencev omislilo zares izjemno vozilo, vseh 70 izborjenih vozil za našo regijo pa bo do konca leta gotovo našlo novega lastnika.
Trenutno so na volje trije dvolitrski štirivaljniki (dizelski D5 z 225 konji, bencinski T6 s 320 konji in priključni hibrid T8 s 408 konji, sledi šibkejši dizel D4 s 190 konji) ter tri stopnje opreme (Momentum, bogatejši Inscription ter športni R-design, pozneje pride še vstopna Kinetic). XC90 je v vsakem primeru opremljen z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.
Vonj po luksuzu in prestižu v XC90 vdahne že skrbno izdelan in do najmanjših podrobnosti dodelan ključ, velik vtis na opazovalca in mimoidoče pa naredi markantna zunanja podoba.
Mnogim deluje kot pravi tank, čvrsto držo podkrepi široka maska, za prepoznavnost na daleč pa poskrbijo LED dnevni žarometi v obliki ležeče črke T - ta naj bi predstavljala Thorovo kladivo, zaščitni znak tega nordijskega boga groma.
Navdušenje podkrepi skrbno izdelana notranjost, v kateri se lahko prepletajo usnje, aluminij, les, povsem digitalni merilniki, veliki in pokončno postavljeni osrednji zaslon na dotik (spominja na tablico, po hitrosti pa se lahko primerja z Applovimi izdelki), nekaj ročno izdelanih detajlov (diamantno brušene kontrole za glasnost in vžig ali v sedež všita švedska zastavica) ter samosvojih posebnosti - gumb za zagon motorja je tako treba zavrteti v desno. V različici T8 ob tem za dodatne vzdihe poskrbi kristalna prestavna ročica, delo priznanega švedskega steklarja Orrefors.
Zaslon na dotik na osrednji konzoli je srce novega avtomobilskega nadzornega sistema in velja za najsodobnejšega ta hip. Seveda zna slovensko, premore veliko funkcij in nastavitev, a se jih človek kaj hitro priuči. S »tablico« tako uravnavamo tudi delovanje štiripodročne klimatske naprave, navigacije, infotainmenta, ambientalne osvetlitve, prikaz merilnikov pred voznikom..., vse skupaj pa je precej enostavno za uporabo. Pri tem ušesa lahko boža tudi glasbeni sistem Bowers&Wilkins z 19 zvočniki.
Na grebenu je ob gumbu za zagon motorja še izbirnik za štiri načine vožnje oziroma delovanja motorja, samodejnega menjalnika in trdote volana (eco, comfort, dynamic in off-road), ki smo jih preizkusili na poti do posestva Pule in nazaj.
V off-road načinu elektronska pamet menjalnik dlje časa drži v prvi prestavi, za lažji spust skrbi pomočnik, vklopi se tudi elektronska zapora diferenciala. A podobno kot nemška trojica se tudi XC90 najbolje počuti na urejenih cestah, za vrhunsko udobje na še tako uničeni cesti pa za doplačilo poskrbi zračno vzmetenje z elektronskim nadzorom ter petimi nastavitvami blaženja oziroma oddaljenosti od tal.
Visoko inovativni izdelek švedskega proizvajalca temelji na novostih: platformi, tehnologijah, udobju in tudi dobrih voznih lastnostih. v ospredju je seveda še varnost, za XC90 švedi trdijo, da je najbolj varen Volvo do zdaj, morda celo najvarnjši avto na svetu. Z njim bodo skušali izpolniti cilj, do leta 2020 število smrtnih žrtev ali težko poškodovanih zmanjšati na nič. K temu bodo pripomogli tudi številni asistenčni sistemi, nekaj jih je v avtomobolizmu na voljo prvič. XC90 je na domači premieri dokazal, da je v vseh pogledih umetnina na štirih kolesih.
Foto: Matej Kačič