Avto

(foto in video) Pred našimi očmi so razbili volva XC90

V Göteborgu smo si v živo ogledali preizkusni trk, novi volvo XC90 je s ceste zapeljal v graben, poletel visoko v zrak in pristal na nosu; izsledki resničnega preizkusa so koristni za nadaljnje izboljšave varnosti

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.12.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Kratko pričakovanje ob odštevanju, nato bum in tresk, da te kar zaboli pri srcu. Volvo XC90 se je s hitrostjo 80 kilometrov na uro pognal iz hangarja, zapeljal s ceste v graben, poletel visoko v zrak in s truščem pristal na nosu. Vsega je bilo konec v nekaj sekundah, rezultat je zverižena pločevina, ki je hkrati raziskovalni laboratorij.

ror-ditch-dec04-13.1418331065.jpg.o.600px.jpg
Volvo XC90 se je s hitrostjo 80 kilometrov na uro pognal na teren, zapeljal s ceste v graben, poletel, s truščem pristal na nosu in se ustavil pred brežino. Na enakem preizkusu dan prej se je kljub enaki situaciji trk zaključil meter kasnej v brežini - tako nepredvidljive so realne situacije v prometu.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Preizkusni trki v realnem življenju, sicer znotraj ograj Volvovega preizkusnega centra v Göteborgu, so pri Volvu nekaj običajnega. Izvajajo jih že 45 let, v zadnjem desetletju, odkar so ob tovarni zgradili preizkusni center, pa to počnejo še bolj nadzirano in znajo iz razbitin pridobiti še več informacij, s katerimi izboljšajo varnost svojih avtomobilov. Preizkusni trki v živo dopolnjujejo računalniške simulacije trkov, njihova največja dodana vrednost pa je v tem, da dejansko simulirajo najpogostejše nesreče v prometu - denimo izlet s ceste v graben, kar je prikazal tokratni trk v živo.

PC040306.1418331067.jpg.o.600px.jpg
»Preizkusni trk v realnih pogojih nam omogoča odkrivanje tistih šibkih točk avtomobila na področju varnosti, ki jih z računalniško simulacijo ni mogoče predvideti,« pravi Thomas Broberg, višji tehnični svetovalec za varnost v Volvu. Foto: Miloš Milač

PC040290.1418331066.jpg.o.600px.jpg
Preizkusni volvo XC90 po trku s precejšnjimi poškodbami karoserije in manjšimi v kabini je pravi raziskovalni laboratorij, ki omogoča odpravo šibkih členov. Foto: Miloš Milač

Ko zapeljete s ceste, se zbudi elektronika

S pomočjo tovrstnih trkov so v Volvu razvili vsaj dve pomembni inovaciji, ki bosta vgrajeni v novega volva XC90, ki bo spomladi prihodnje leto zapeljal tudi na naš trg. Prvi je sistem run-off protection, ki zazna trenutek, ko avto zapelje s ceste in se v hipu odzove s številnimi majhnimi ukrepi, ki zaščitijo potnike. Sklop operacij zajema električni zategovalnik varnostnih pasov, ki se odzove hitreje kot klasičen pirotehnični, pedal zavore pa se samodejno pogrezne v tla in tako zmanjša možnost poškodb nog voznika. Drugi pa je kovinski del, vgrajen v pregib sprednjega sedeža med naslonskim in sedalnim delom, ki se ob trku sicer deformira, a hkrati tudi absorbira energijo in tako prepreči ali olajša poškodbe hrbtenice. Gibanje sedeža ob trku so v Volvu proučevali tudi s pomočjo posebne hidravlične roke robocoaster, ki s hitrimi gibi izpostavlja pripetega odsluženega robota in meri sile nanj.

Avto je namesto vas pozoren na pešce, kolesarje...

Sistem, ki so ga Volvovi inženirji prav tako razvili na podlagi proučevanj prometnih nesreč in dejanskih preizkusov, je collision avoidance, ki zaznava promet, pešce in kolesarje, ko avto zavije levo v križišču, voznik pa ne opazi drugih udeležencev. Sistem zazna nevarnost trka in na projekciji na vetrobransko steklo označi druge udeležence v prometu ter pred morebitnim trkom tudi samodejno zavira.

Volvova ambiciozna zaveza v letu 2020

Omenjeni sistemi pa so le delček v mozaiku varnostnih rešitev, ki jih pri Volvu postopoma razvijajo in v avtomobile vgrajujejo že od ustanovitve. Vodstvo si je ob tem za leto 2020 zadalo ambiciozen cilj, novi avtomobili, izdelani od tega datuma, morajo v celoti preprečiti smrt in težke poškodbe. To pa nameravajo doseči z že omenjenimi sistemi in drugimi rešitvami, denimo radarskim tempomatom in kamerami, ki v povezavi z elektroniko omogočajo povsem samostojno vožnjo brez poseganja voznika, ta hip se že deset preizkusnih volvov vozi po ulicah Göteborga. Drugi sistemi, ki bodo omogočali varnost voznikov po tem datumu, so še samodejno parkiranje, zaznavanje vseh ovir na cesti in komunikacija med vozili, ki bo preprečila, da bi se nesreča sploh zgodila.

Foto: Miloš Milač in Volvo

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

25.03.2015
FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 1

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.

FINANCE
Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela
Finance
Lana Dakić
Lana Dakić Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela 2

Pomembno je, da je delovnopravna zakonodaja v koraku s spremembami na trgu dela. A kot vidimo pri evidencah delovnega časa, je tudi pomembno, da so zakonodajne spremembe pametne, brez dodatnih birokratskih ovir in oteževanja življenja.

FINANCE
Po uspehu zdravil za hujšanje nastaja nov trg: odvajanje od teh