V začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja je bil Audijev paradni konj limuzina ali karavan 100 najpogosteje opremljen z 2,3-litrskim bencinskim petvaljnikom z 98 ali sto kilovati. Preproste in precej odsekane, a spretno zaobljene poteze zelo klasične limuzine, vzdržljiv motor s prijetno barvo glasu, ki je sicer pil deset litrov in več, a je znal brez večjih težav prevoziti tudi več kot pol milijona kilometrov, značilna kabina z odličnimi sedeži, veliko zračnosti in tipično polkrožno obliko armature in nekaj tiste ljudskosti, ki se je je Audi, da bi laže tekmoval s tekmecema Mercedes-Benzom in BMW, v poznejših modelih poskušal otresti.
Na zdaj že četrt stoletja staro stotico me je spomnil novi preizkusni A6 2.0 TDI 190, tokrat sicer z dvolitrskim turbodizlom, a precej asketsko opremo, temno kabino brez nepotrebnih in dragih ličil in spet preprosto, nič kaj izstopajočo obliko armaturne plošče kot daleč v preteklosti. Res je, da takšen danes stane dobrih 50 tisočakov, leta 1990 je bilo dovolj enaka vsota mark. V tem času se je sicer veliko spremenilo, Audi je ujel in na določenih trgih celo prehitel oba tekmeca, morda se je pri novem A6 zato nehal bahati s posebnimi oblikovnimi potezami, razkošno armaturo... prostor je ostal, občutek kakovosti je precej boljši kot takrat.
Ob zadnji prenovi je dobil serijske ksenonske, za doplačilo pa LED ali matrix LED-žaromete, ki smo jih spoznali že v audiju A8. Novi oziroma osveženi pa so tudi motorji. Meja navzgor ni, A6 si lahko zamislite tudi kot S6 ali RS6, a oba sodita med eksotiko. V realni čas pa sodi dvolitrski turbodizel s 110 ali še bolje 140 kilovati, ki je po prenovi postal še bolj tih in uglajen, ob nežni desni nogi tudi zelo varčen, saj ga je mogoče voziti s 5,5 do šestimi litri. Zelo harmoničen avto z malo pomanjkljivostmi.
Foto: Miloš Milač
50.410
evrov je tržna cena audija A6 2.0 TDI S-tronic business.
1.436
evrov je mesečni najem audija A6 2.0 TDI S-tronic business z vsemi vključenimi storitvami za tri leta in 90 tisoč kilometrov.
Vir: ALD Automotive
4,2
litra je povprečna poraba dvolitrskega turbodizla.