Še vedno privlačne in uporabne petvratne Oplove astre zaradi njene uveljavljenosti na slovenskih cestah skorajda ne bi bilo treba podrobneje predstavljati, če ne bi bila v svoji jeseni na voljo tudi s povsem novim 1,6-litrskim turbodizlom, ki zmore 100 kilovatov oziroma 136 konjev.
Astra z njim skorajda šepeta - še posebej, ko si v spomin prikličemo robati in zelo glasni 1.7 CDTi motor, pri zagonu katerega si lahko tudi zbudil soseda ali na semaforju požel začudene poglede drugih voznikov. Postanki na črpalki so ob tem redkejši, vožnja pa zaradi prepričljivega dizla zelo prijetna.
Nemški Opel pod taktirko Karla-Thomasa Neumanna že dobri dve leti intenzivno uresničuje napovedano ofenzivo, ki med drugim vključuje predstavitev 13 novih motorjev do leta 2016, do 2018 pa 18. Med njimi je tudi avgusta 2013 predstavljeni 1,6-litrski CDTI motor, ki je s svojim prihodom nadomestil dva dizelska motorja - 1,7-litrski motor in nekatere izvedbe dvolitrskega motorja manjših zmogljivosti ter že našel mesto v zafiri, merivi (preberite si test), mokki in seveda v četrti generaciji astre.
Živahno rdeča petvratna Opel astra z opremo Active za ceno 21.460 tisoč evrov (upoštevan je popust v višini 3.000 evrov) se nam je tako ob našem srečanju zazdela že stara znanka. Takšna, ki te v dobro voljo spravi s splošnim vtisom, na svojih 442 centimetrih dolžine, 181 cm širine in 268 centimetrov medosja pa ponuja solidno veliko prostora za pet potnikov in povprečen zadek (370 litrov oziroma 1.235 litrov s podrto klopjo).
Ob dvoobmočni samodejni klimatski napravi, samodejnem prižiganju luči, tempomatu, 17-palčnim platiščem in tipalu za dež je testna astra prinesla tudi novodobni Oplov zabavno-informacijski sistem IntelliLink, ki omogoča popolno komunikacijo pametnega telefona z vozilom. Sestavljajo ga barvni zaslon velike ločljivosti, povezava Bluetooth za prostoročno upravljanje telefona, povezava za pretok avdio vsebin in dodatne možnosti povezave s priključkom USB.
Toliko raje smo se tako posvetili največji novosti, 1.6 CDTI motorju, ki so ga v tovarni označili za najčistejšega dizla v Oplovi zgodovini. Agregat namreč dosega stroga merila sestave izpušnih plinov Euro 6, ki bodo stopila v veljavo v prihodnosti - v zrak spusti 109 g CO2/km, kar ga uvršča ob bok bencinskim motorjem. Aluminijast blok motorja se odlikuje tudi z najboljšim razmerjem med maso in zmogljivostmi, poglavitni razvojni cilji motorja pa so bili uspešno dušenje hrupa, tresljajev in robustnosti, spodobna zaloga navora in moči ter nizka poraba goriva.
Motor doseže največjo moč 100 kilovatov (136 KM) med 3.500 in 4.000 vrtljaji ter največji navor 320 Nm pri 2.000 vrtljajih. V primerjavi s prejšnjim rodom 1,7-litrskega motorja to pomeni 4,4- oziroma 6,6-odstotno povečanje navora. Zmogljivosti so deloma rezultat povišanega tlaka v šobah, ki znaša 2.000 barov in je za 25 odstotkov višji kot pri prejšnjih Oplovih dizlih, turbina z variabilno geometrijo, ki prilagaja kot lopatic pa zrak v valje potiska z do 1,7 bara visokim polnilnim tlakom.
Tovarniško povprečna poraba goriva petvratne astre s sistemom Start&Stop uradno tako znaša 3,9 litra na sto prevoženih kilometrov (ECE 4,6/3,6/3,9 l/100 km), motor jo z mesta do 100 km/h požene v 10,3 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 200 km/h. Ker posoda za gorivo drži 56 litrov, bi v teoriji lahko z njo prevozili več kot 1.400 kilometrov.
Kako pa je v praksi? Motor je že ob zagonu uglajen in zgledno tih, šepeta resda ne čisto zares, a je napredek glede na 1,7-litrski agregat konkreten, s povišanim utripom ga opazuje tudi konkurenca. V kabino se prenaša občutno manj vibracij, sosedje bodo tudi v mrzlih jutrih brez dvoma mirno spali dalje.
Motor je zgledno prožen, med vožnjo ponuja veliko uporabnega navora v širokem razponu vrtljajev, pri čemer ne kaže znakov oklevanja ali popuščanja že od okoli tisoč vrtljajev naprej. Pri tej številki ohranja moč in hitrost tudi v šesti prestavi (tudi menjalnik je nov), dopušča precej lenarjenja s prestavno ročico ter brez vmesnega posega in lovljenja vrtljajev lahkotno zvozi marsikateri klanec.
Med vožnjo se motorja skorajda ne sliši, zagotovo gre za enega najtišjih dizlov v razredu, odlikuje se tudi z umirjenim tekom in gladkim delovanjem menjalnika. Za vsakodnevno vožnjo je motor več kot dovolj zmogljiv, z njim boste vse prej kot zadnji. Vožnja je tako večinoma lahkotna, prijetna, udobna ter po želji tudi poskočna in dinamična, k čemur pripomoreta dobra uglašenost in odzivnost podvozja. Številke o porabi na potovalnem računalniku so se v povprečju gibale med 4,5 in 6,5 litra dizla, testno povprečje pa smo sklenili pri 5,8 litra.
Številka je ugodna, a najbližja konkurenca (Ford focus, VW golf, Seat leon, Kia cee'd) zmore tudi do pol litra bolje - astro namreč tepe teža. Trud Oplovih inženirjev poplačan skozi številne dobre plati motorja pri astri tako deloma zasenči pogled na tehtnico. Ta ji pokaže okroglo tono in pol, kar je tudi do sto kilogramov več kot pri konkurentih.
Opel astra je kljub svojim letom vseeno privlačna, atraktivna in več kot solidna vsakodnevna spremljevalka, ki zna po novem tudi prijetno šepetati. S sprejemljivo ceno - trenutno se da iztržiti tri tisočake popusta - bo gotovo še privabljala kupce do svoje naslednice. Nemci namreč že pospešeno pripravljajo novo generacijo, kjer bodo odpravili sedanje pomanjkljivosti predvsem v notranjosti in jo olajšali za kar nekaj kilogramov. Motor pa je že danes dober in tih.
Foto: Matej Kačič