Sedemstopenjski samodejni menjalnik, dva tisoč kubičnih centimetrov, moč najmanj 170 kilovatov, parkpilot... Ne, ne gre za katalog volkswagna passata, ampak za javni razpis Elektra Primorska. »Te zahteve so nujne za učinkovito in varno vožnjo,« odgovarjajo v družbi. Morsov razpis je bolj pošten, a precej zahteven za izvajalca.
Pregledali smo dva javna razpisa, ki se sicer močno razlikujeta po obsegu, razpis Elektra Primorska ima rok oddaje ponudb do prihodnjega torka, predvideva najem le devetih vozil, s katerimi bodo zamenjali dotrajana. Morsov razpis pa je eden izmed večjih v zadnjih letih, saj bo ministrstvo za obrambo kupilo kar 272 vozil s sukcesivno dobavo v prihodnjih treh letih, zadnji rok za oddajo ponudb pa je čez dober mesec dni.
Javni razpis, ki ne skriva, da je pisan na kožo
Pri prvem razpisu elektropodjetja smo se za kratek čas vrnili v preteklost, ko so javna podjetja še očitno prirejala tehnične zahteve javnih razpisov tako, da je navadno ustrezal le en ponudnik. Na Elektru Primorska so bili v razpisnih pogojih namreč zelo jasni, saj so tehnične zahteve dobesedno prepisali iz Volkswagnovega kataloga, ob tem pa so še v naslovu vsakega razpisnega sklopa zapisali izbrani model, denimo volkswagen passat variant highline 2.0 TDI 4motion ali enakovredno. Enakovrednega vozila pa na trgu preprosto ni, saj v tem primeru nobeden od ponudnikov nima v ponudbi karavana z dizelskim motorjem prostornine največ dva tisoč kubičnih centimetrov, močjo najmanj 170 kilovatov, navorom med 450 in 500 newtonmetri in s parkirnim sistemom Parkpilot, ki je dejansko Volkswagnova blagovna znamka, ter prostornino prtljažnika od 650 do 1.750 litrov, ki ustreza le passatu karavanu.
Financira pa jih lahko kdorkoli, pravijo na Elektru Primorska
V javnem podjetju so si javno izbrali še pet passatov z nekoliko drugačno sestavo opreme in motorja, dva peugeota 508 in škodo octavio. Na naše vprašanje, kako pojasnjujejo izločevalna merila razpisa, so nam na Elektru Primorska odgovorili, da so pogoje oblikovali na podlagi pregleda možnih funkcionalnosti vozil v srednjem cenovnem razredu vozil, ter navedli tiste, za katere menijo, da so nujne, ter tudi nekatere, za katere menijo, da so koristne za učinkovito in hkrati varno vožnjo zaposlenih. V družbi so še pojasnili, da so predmet naročila storitve operativnega najema vozil, in ne nakup vozil, ponudbo pa lahko odda katerakoli lizinška hiša iz Slovenije ali tujine.
Morsov razpis odprt, a tudi velik zalogaj
Drug javni razpis je pred kratkim objavil Mors, gre pa za nakup 272 vozil, ki jih bo ponudnik dobavljal sukcesivno v prihodnjih treh letih, od tega 192 osebnih vozil, 40 dostavnih in 40 vojaških. Prebiranje 72-stranske razpisne dokumentacije dokazuje, da so se pri Morsu bolj resno lotili izbiranja vozil, saj so zapisali tudi formule, s katerimi bodo ocenjevali stroške uporabe in servisiranja vozila. Ob tem so v največjem sklopu 180 vozil zapisali odprte razpisne pogoje, pri prostornini motorja so postavili zgornjo mejo 1.600 kubičnih centimetrov, pri moči pa spodnjo mejo 77 kilovatov, ki daje možnost kandidature več ponudnikom. S tem so tudi izpolnili zahteve javnega naročanja. Posebnost Morsovega razpisa pa je v precejšnji zahtevnosti v več sklopih, denimo sprotne dobave vozil po potrebi naročnika v prihodnjih 36 mesecih in garancija cene za celotno obdobje dobav. Po besedah Roka Pirca iz družbe Summit Motors, Fordovega distributerja, je omenjeni razpis kar velik zalogaj, ki se ga ponudniki težko lotijo brez izdatne podpore tovarn, ki lahko jamčijo za sprotne dobave vozil in ceno. Ker gre za precejšnjo količino vozil, sukcesivne dobave lahko pomenijo tudi, da bi moral ponudnik vozila dalj časa imeti v zalogi, kar pomeni tudi finančno breme. Morsovemu razpisu se bodo kljub zahtevnosti posvetili, pričakujejo pa težak boj za posel.