Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Še ena lepo ohranjena dama

Čas branja: 4 min
26.01.2015  07:45
Test: opel meriva 1.6 CDTi cosmo; enoprostorec z zanimivim konceptom stranskih vrat, odličnim 1,6 litrskim turbodizlom in razredno neuvrščenostjo

Pretekli teden smo zapisali, kako dobro se po šestih letih drži ford fiesta, popolnoma enako pa velja za opel merivo s petimi leti na ramenih. Razlog za dobro kondicijo je pri obema Nemkama enak, močno osvežena tehnika ter v osnovi dobra zasnova.

P6290671.1422214920.JPG.c.600px.jpg
Mali enoprostorci se sicer umikajo športnim terencem, a meriva zna prepričati kupce predvsem s posebno zasnovo in razgibano obliko.

Razred ni več trendi, njena zasnova še vedno

Meriva se je v teh petih letih vsaj na prvi pogled znašla v nezavidljivem položaju, obkrožili so jo namreč mali športni terenci ki počasi prevzemajo vlogo majhnih enoprostorcev. Meriva je kljub temu zadržala dobro formo zaradi številnih podrobnosti, ki jo delajo posebno in po lanski prenovi tudi s precej sodobnejšo tehniko, v manjši meri tudi s skromno oblikovno prenovo.

Odpiranje vrat kot pri razkošnem rolls roycu

Če ponovimo osnove, meriva izstopa iz kroga tekmecev po široko odpirajočih se stranskih vratih pod kotom 84 stopinj, zadnji par se ob tem odpira v smeri vožnje, koncept pa omogoča lažji dostop do sedežev in dobršno mero ekskluzivnosti, podobno zasnovo ima denimo tudi 20 krat dražji rolls royce phantom. Posebnost merive so tudi njene mere, predvsem dolžina 4,3 metra jo uvršča na sredino med majhnimi in kompaktnimi enoprostorci. Njene notranje mere pa nakazujejo, da je meriva bližje manjšim, velik del karoserijskih centimetrov se namreč izgubi na bohotnem prednjem delu. Razkošna oblika pa nima le estetskega učinka, ampak svoj davek pobere na tehtnici, ki pri merivi 1.6 CDTi pokaže 1.518 kilogramov. S tem podatkom meriva vsekakor sodi med razred večje enoprostorce.

P6290602.1422214977.JPG.c.600px.jpg
Pri kotu odpiranja lovi smarta forfour, pri zasnovi vrat pa je v tem razredu še vedno posebna.

Sivina barv in svežine tehnike

Ostale njene lastnosti so vsaj solidne ali celo nadpovprečne. Prostornost kabine je solidna na prednjih sedežih in na zadnji klopi, prednja potnika pa bosta zelo zadovoljna z udobjem in oprijemom sedežev. Voznikovo okolje je preprosto, dobro izdelano in ergonomsko zelo dobro, zmotila vas bo le groba plastika in z gumbi posejana sredinska konzola. Ob prenovi ša je dobila sistem povezljivosti intellilink, ki omogoča popolno komunikacijo pametnega telefona z vozilom. Sestavljajo ga barvni zaslon velike ločljivosti, povezava Bluetooth za prostoročno upravljanje telefona, povezava za pretok avdio vsebin in dodatne možnosti povezave s priključkom USB.

P6290666.1422215122.JPG.o.600px.jpg
Dobra ergonomija, velik zaslon in še vedno preveč gumbov na sredinski konzoli.

Prilagodljivost v razmeroma majhni merivi

Zadnja klop kljub razmeroma skromni prostorski odmerjenosti razkriva zelo dobro prilagodljivost. Trije neenaki sedeži, srednji je ožji, omogočajo vzdolžni pomik in ločeno podiranje. Ko so zloženi skupaj s prtljažnikom tvorijo ravno dno, v osnovi skromnih 400 litrov prostornine pa povečajo na solidnih 1.500 litrov. Srednji sedež lahko služi tudi kot naslon za roke ali pa držalo za pločevinke. Kljub navidezno dobrem konceptu, pa naslon za roke ki je hkrati tudi predalnik moti s svojo masivnostjo, ki jemlje prostor.

P6290605.1422215271.JPG.o.600px.jpg
Kombinatorika sedežev omogoča veliko prilagodljivosti, moteč pa je zajeten sredinski naslon zadnje klopi.

Katere rešitve prinaša novi dizel

Ključna novost pa se nahaja pod motornim pokrovom, to je povsem novi 1,6 litrski turbodizel s sto kilovati, 320 newtonmetri največjega navora in tovarniško povprečno porabo 4,4 litra. Ponaša se s turbo polnilnikom z variabilno geometrijo (VGT) in visokotlačnim vbrizgom goriva preko skupnega voda. Injektorji zmorejo vbrizg goriva s tlakom do 2000 barov in 10 vbrizgov na delovni takt motorja. Vse to zagotavlja veliko moč, izboljšano razpršitev goriva in učinkovito mešanje hlapov goriva z zrakom. Izpušni sistem je opremljen s sistemom za prestrezanje dušikovih oksidov (NOx), ki z naknadnih čiščenjem izpušnih plinov prestreza in odstranjuje NOx brez aditivov.

P6290680.1422215748.JPG.o.600px.jpg
Nove zadnje luči in še vedno znane poteze najmanjšega enoprostorskega opla, ki bi rad tekmoval v dveh razredih hkrati, delno mu to tudi uspeva.

Močan in uglajen motor, dober menjalnik

V vožnji meriva sprva zmoti z majhno turbo luknjo, malo nad 1.500 vrtljaji pa že dobrovoljno in odločno vleče ter se z veseljem zavrti tudi prek štiri tisoč vrtljajev. Ko se ogreje, za ta razred deluje tiho in uglajeno, tudi v višjih prestavah ima dovolj moči, da je za dinamično vožnjo ni potrebno vrteti v višje vrtljaje, čeprav je rokovanje z novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom hitro in natančno. Velika zaloga moči omogoča sprotno izkoriščanje navora v nizkih vrtljajih in porabo le dobrih pet litrov na sto kilometrov, ob bolj težki desni nogi pa se bo žeja povzpela proti sedmim litrom.

Nemka od koles do strehe

Druge tehnične lastnosti merivo označujejo kot soliden in predvsem vozniški avto, kljub enoprostorski zasnovi in posledično nekaj višji karoseriji. Volan se dovolj natančno odziva na voznikov ukaze, podvozje dobro sprejema izzive med zavoji, na ostrino reagira z rahlim nagibanjem in zanesljivostjo, ob popuščanju plina tudi z nagajivim zadkom, ki ga hitro umiri stabilizacijski sistem. A meriva je v prvi vrsti enoprostorec, zaradi kompaktnih mer in močnega motorja sicer precej zabaven, a tudi čvrsto vzmeten in zato manj udoben kot bi od nje pričakovali.

P6290661.1422217668.JPG.c.600px.jpg

Če prostor ni najvišje na seznamu, je takšna meriva dobra izbira

Ni za ljubitelje francoske mehkobe torej, njen nemški značaj pa zna marsikumu ustrezati. Še cena, po ceniku meriva 1.6 CDTI z najgbogatejšo opremo seže do visokih 19.648 evrov, gotovinski popust v višini 2.250 evrov pa jo zniža na bolj razumnih 17.398 evrov. Kar veliko denarja za enoprostorec nižjega razreda, saj za podobno ceno dobite že razred večjega. Upoštevaje močan motor in preseganje povprečja z merami, zasnovo in opremo, je ponudba zanimiva. Njena majhnost je lahko tudi prednost za nekoga, ki išče ravno prav velik, a močan in bolje opremljen enoprostorec.

Foto: Miloš Milač

Preberite tudi:

24.06.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala

T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi...

AVTO
Novice
Novice Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti 1

V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa...

AVTO
Posel
Posel Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? 2

Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je...

AVTO
Posel
Posel Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček

Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen...

AVTO
Novosti
Novosti Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške 10

Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo...

AVTO
Novosti
Novosti Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus 3

Mazda je v Slovenijo pripeljala novo trojko, oblikovno in tehnično odličen avto za 20 tisočakov, ki se v bolje opremljenih različicah...

AVTO
Novosti
Novosti Bi imeli karavansko teslo model S?

To ni nova domislica Elona Muska, ampak unikatni izdelek nizozemske delavnice RemetzCar, ki je teslo model S na željo kupca spremenila v...

AVTO
Novice
Novice Dražji avti in naftni derivati, nov davek, pa še brexit je pred vrati

V tem tednu smo pisali predvsem o manj prijetnih premikih – analiziral sem cene avtomobilov v Sloveniji in ugotovil, da do tolikšne...

AVTO
Novosti
Novosti Honda s hibridnim CR-V dizle pošilja na smetišče zgodovine 14

Hondin družinski športni terenec CR-V je namesto dizla dobil pravo popestritev - hibridni pogonski sklop z dvema elektromotorjema, ki naj...

AVTO
Posel
Posel Volkswagen se bo krčil tudi s prodajo srebrnine

Dodatne prihranke bo dosegel s prodajo blagovnih znamk, iz te košare pa je izvzel Škodo in Porscheja

AVTO
Novice
Novice Razkrivamo, koliko vas bo stal dodaten davek na odjavljena vozila

Če ga ne boste uničili, boste dajatve za odjavljeni avto plačevali deset let!

AVTO
Novice
Novice SUV evforija ne pojenja, prodaja lani poskočila za tretjino

Prodaja športnih terencev oziroma SUV ne pojenja kljub ohlajanju prodaje. Lani je Evropi njihova prodaja poskočila za 18, v Sloveniji za...

AVTO
Posel
Posel Bo tudi Toyota zapustila Veliko Britanijo? 1

Po Hondini napovedi o zaprtju tovarne v britanskem Swindonu in Nissanovi odločitvi, da v Sunderlanu ne bo izdeloval novega modela, o umiku...

AVTO
Novice
Novice V zadnjem letu največja podražitev avtov doslej v Sloveniji; pojasnjujemo, zakaj 2

Lani so se avtomobili pri nas podražili za povprečno pet odstotkov, kar je največja podražitev doslej; cene bodo v prihodnje še rasle,...