Avto

Nemka je seksi tudi v zrelih letih

Test: ford fiesta 1.0 ecoboost powershift titanium X; majhna in že nekoliko ostarela, a zaradi sodobne tehnike še vedno sveža in zabavna

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.01.2015 11:00
Čas branja: 3 min

Nekaterim damam, tudi pločevinastim, je usojeno, da se starajo počasneje kot druge. Mednje vsekakor sodi ford fiesta, ki je na trgu v tej obliki od jeseni 2008, predlani je doživela le prenovo, pa je še vedno v zelo dobri formi. To dokazujejo odlični rezultati, fiesta v Evropi sodi na prodajni vrh.

Stara, a učinkovita zasnova osvežena s sodobno tehniko

Razlog za uspeh pa ni le posrečena prvotna zasnova, ampak tudi sprotno vlaganje v tehniko, ki je v tem trenutku enako ali še bolj sodobna kot pri avtomobilih precej novejšega letnika. To je zelo dobro dokazovala preizkusna fiesta z dolgim imenom 1.0 ecoboost powershift titanium X in prav tako dolgim spiskom tehničnih inovacij, ki se skrivajo v tem avtomobilu. Vse kar je vgrajenega v fiesto sicer ni vrhunsko, a je vsekakor boljše od povprečja ki ga ponuja ta avtomobilski razred.

P7030012.1420809682.JPG.s.600px.jpg
Fiesta je danes že močno v letih, saj jo v tej obliki izdelujejo že od jeseni 2008. Predlanska oblikovna osvežitev, ki je najvidnejša po trapezoidni maski, pa jo je skupaj s sodobnim litrskim strojem močno osvežila in ji tudi v jeseni življenja zagotovila visoke prodajne številke.

Zelo prijeten litrski trivaljnik,...

V prvi vrsti med tehnične posebnosti sodi litrski trivaljni turbo motor 1.0 ecoboost, ki si je v preteklosti pridobil že veliko priznanj. Njegova posebnost je poleg zasnove tudi v tem, da je bil prvi tovrstni stroj na trgu. Iz manj kot litra prostornine so inženirji s pomočjo turbopolnilnika in neposrednega vbrizga potegnili 74 kilovatov (močnejše različice imajo 92 oziroma 103 kilovate) in 170 newtonmetrov navora pri le 1.400 vrtljajih v minuti. Hkrati so umirili tipično tresoč in glasen tek trivaljnika z namensko neuravnovešenim vztrajnikom in gredjo in poleg zmogljivosti klasičnega 1,6-litrskega bencinarja dosegli porabo dizla, ki v fiesti vsaj v teoriji seže med 4,3 in 4,9 litrov.

... ki se izkaže z zvokom, tihim tekom in prožnostjo

Praksa nikoli ni tako blesteča kot teorija, tako je tudi v primeru fieste 1.0 ecoboost powershift titanium X. Motor je v vožnji sicer res zelo prijeten, saj živahno pospešuje iz nizkih vrtljajev, se rad vrti in pri tem oddaja tih in zanimiv trivaljni zvok, ki kar vabi v priganjanju v višje vrtljaje. Do stotice skoči v 10,8 sekunde in doseže največjo hitrost 180 kilometrov na uro. Obilico navora pokaže na daljših poteh, ko ob nežnem dotikanju plina dovolj živahno potegne tudi v peti in šesti prestavi, predvsem pa se nikoli ne pritožuje nad prenizkimi ali s hrupom nad previsokimi vrtljaji. Preizkusna fiesta je bila opremljena še z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom powershift, ki omogoča tudi ročno pretikanje (žal le s prestavno ročico, ne pa tudi z uhlji ob volanom), ki ni povsem dorasel motorju ali izdelkom iz Skupine Volkswagen.

P7030037.1420811911.JPG.o.600px.jpg
Zadaj in s strani skorajda povsem enake poteze fieste, ki je po šestih letih še vedno sveža in prikupna.

Spodleti mu le pri izpolnjevanju obljub o porabi

Dokler motorja ne priganjate, menjalnik sodeluje z mehkimi in dovolj hitrimi prestavljanji. Ob priganjanju pa pride do izraza vsakokraten zamik, ki ni ravno značilnost tovrstnih izdelkov. Še poraba, to je dejansko edino področje, kjer se fiestina tehnika najbolj oddalji od tovarniških obljub. Zapisano porabo 4,9 litra smo dosegli le pri resnično nežni in umirjeni vožnji, v povprečju pa smo na daljši poti in ob dosledni previdnosti pri pritiskanju plina porabili natanko šest litrov bencina, kar je razmeroma veliko za tako sodoben stroj s tako visokimi obljubami. Ko smo jo pognali po avtocesti, zavili med zavoje, se pri tem zaradi natančnega podvozja in volana ter zelo zanesljive lege zelo zabavali, pa je presegla osem litrov. Hvalimo zavore, dobro nastavitev podvozja, ki ponuja pravo zmes čvrstosti in udobja, na tem področju je fiesta povsem dorasla novejšim tekmecem.

P7030051.1420810972.JPG.c.600px.jpg
Že malo ostarela potniška kabina z veliko stikali, a dobrimi sedeži in dobrim položajem za volanom.

Dobra ergonomija, veliko stikal, utesnjenost zadnje klopi

Ostale fiestine lastnosti so kljub letom vsaj povprečne, nekatere tudi zelo dobre. Denimo položaj za volanom prepriča z dobro ergonomijo, v udobnimi in oprijemljivimi sedeži in dovolj odlagalnimi površinami. Grajamo pa preveliko število stikal in majhen 3,5 palčni zaslon nad sredinsko konzolo, fiesta namreč ob prenovi ni bila deležna večjega posega v tem delu, pri focusu je drugače. Tekmeci se bolje izkažejo tudi pri prostornosti zadnje klopi, kjer v 3,97 metra dolgi fiesti hitro zmanjka prostora za kolena potnikov, prtljažnik s 295 litri je ob tem solidno velik.

P7030030.1420811700.JPG.o.600px.jpg

Dosegljiva tehnika, če ste bolj skromni z opremo

Cena fieste 1.0 ecoboost powershift titanium X se z 15.560 evri zdi visoka za avto tega razreda, a glede na res bogato opremljenost paketa titanium X in samodejni menjalnik, je še v razumnih mejah. Verjamemo pa, da bo marsikdo izbral kakšno od cenejših različic in si zagotovil še več užitkov za manj denarja. Enako opremljena fiesta z ročnim menjalnikom in močnejšim litrskim turbom z 92 kilovati (125 konjskimi močmi) stane 550 evrov manj od preizkusne, skromneje opremljena fiesta sport s tremi vrati in enakim strojem pa 13.360 evrov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.