Avto

Kraljica v športni opravi

Škoda octavia je nesporna kraljica svojega razreda, njena najzmogljivejša različica RS pa ta trenutek predstavlja eno najboljših kombinacij športnosti in družinske uporabnosti

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.12.2014 06:00
Čas branja: 5 min

IMG-0007-1.1418072273.jpg.n.960px.jpg

Škoda octavia je kraljica v prenekateri družini, čemur pritrjujejo tudi prodajne številke. V svojem razredu je tako pri nas na drugem mestu, kar že dlje časa ne preseneča nikogar več. Octavia namreč iz generacije v generacijo postaja večja, boljša, uglednejša in po želji tudi vse hitrejša.

IMG-0112.1418053723.jpg.s.960px.jpg

V to nas je prepričala najzmogljivejša 184-konjska turbodizelska različica combi RS, ki zna z zglednimi zmogljivostmi še kako potešiti dirkaške apetite očetov ter hkrati v kar 610-litrski prtljažnik pospraviti vse, kar na (hitri) poti potrebujejo žena in otroci.

IMG-9767.1418056490.jpg.c.960px.jpg

Ob tem ne trpi udobje, hkrati češka raketa za podoben znesek denarja ponuja precej več prostora kot VW golf GTD ter ob vidno višji ceni tudi večjo prepoznavnost kot jo premore Seat leon FR ST - pa še za provido vas lahko imajo, kar v posameznih situacijah prinaša določeno prednost.

IMG-9864-1.1418073001.jpg.n.960px.jpg

V Sloveniji se proda največ majhnih vozil, močno zastopan pa je tudi spodnji srednji razred, kjer letos z okoli 2.500 primerki kraljuje Volkswagen golf. Na njegovi osnovi so Čehi pred približno dvema letoma predstavili tretjo generacijo octavie (Spoznavali smo jo v Lizboni), ki je nemudoma začela svoj osvajalski pohod. Letos so jih pri nas prodali 1.800, prevladuje karavanska različica (Kaj smo o njej zapisali na prvi vožnji), nedvomno pa si bo svoj prostor pod soncem izborila tudi kraljica v športni opravi - Škoda octavia RS.

IMG-9845.1418054056.jpg.n.960px.jpg

Če sta nas petvratni VW golf GTD in trivratni Seat leon FR s svojimi zmogljivostmi in nizko porabo navdušila, nas je biserno bela karavanska Škoda octavia RS očarala - kljub njeni sramežljivosti ali pa nemara prav zato. Njena zunanja podoba je namreč sila zadržana.

IMG-9737.1418056004.jpg.c.960px.jpg

Športno odločnost na zunaj izdajajo zgolj številne oznake RS, standardni biksenonski žarometi, komaj opazni usmerjevalnik zraka na zadku, večje satovje v prednjem odbijaču, črna maska, izrazito poudarjena trapezoidna zaključka izpušnih cevi (pri dizlu je desni lažni), rdeče zavorne čeljusti ter orjaška in zelo privlačna opcijska 19-palčna aluminijasta platišča z nizkopresečnimi gumami.

IMG-0402.1418053837.jpg.n.960px.jpg

Tudi notranjost - germansko zgledno urejena - ne poka od športnosti. K temu napeljujejo le aluminijaste stopalke, odlični športni sedeži z integriranimi naslonjali, posamezne značke RS, trikraki usnjeni in na primernih mestih odebljeni volan (po želji je lahko spodaj tudi prisekan), imitacija ogljikovih vlaken v okolici prestavne ročice šeststopenjskega ročnega menjalnika, merilnik hitrosti s številko 280 km/h ter rdeči šivi.

IMG-0307.1418054772.jpg.c.960px.jpg

Ti poživijo volanski obroč, usnjeno manšeto okoli ročice menjalnika ter v alkantaro in usnje odete sedeže, ki v ovinkih ponujata dober oprijem telesa ter dovolj udobja tudi na daljših poteh. Prostora in udobja za potnike v octaviji RS je nasplošno veliko, nad pomanjkanjem se ne bodo pritoževali niti tisti zadaj.

IMG-0346.1418057954.jpg.n.960px.jpg

Octavia je sicer zasnovana na enaki modularni osnovi kot nemški in španski brat, od katerih ima za okoli šest centimetrov daljše medosje (2,69 metra) in za dobrih 26 (GTD, leon) oziroma 12 (leon ST) centimetrov daljšo karoserijo (4,66 metra). Zato ima na zadnji klopi še več prostora kot golf in leon, prtljažnik karavanske različice pa skupaj s predali pod dnom pogoltne 610 oziroma 1.740 litrov ob podrti zadnji klopi. Ob tem tehta dobrih sto kilogramov več od obeh oziroma 1.490 kg.

skoda-octavia-rs-3.1418059695.jpg.c.960px.jpg

Octavia RS je seveda na voljo tudi kot limuzina, lahko pa si jo omislite tudi s turbobencinskim motorjem, kakršen poganja golfa GTI - v tem primeru se kadi iz obeh izpušnih cevi - in dvosklopčnim samodejnim menjalnikom DSG.

IMG-0408.1418058306.jpg.n.960px.jpg

Pod motornim pokrovom se vrti enak dvolitrski turbodizel s 135 kilovati (184 konji) in 380 Nm največjega navora, kakršen poganja agilna Nemca in Španca. Na papirju v Čehinji sicer ne ponuja kakšnih dih jemajočih zmogljivosti, saj do stotice potrebuje 8,2 sekunde oziroma 0,7 sekunde več kot golf in leon, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 230 km/h. Octavia RS je kljub temu zabavna, za kar poskrbi obilica navora.

IMG-9723.1418055849.jpg.c.960px.jpg

Ob odločnem pritisku na plin tako voznika in potnike zgledno pritisne ob sedeže, za pospešek od 80-120 km/h denimo potrebuje 5,5 sekunde (golf in leon 5,2 sekunde), mero na cesti pa mimogrede vzame tudi takšnim, ki tega zaradi prestižnejše značke ali zmogljive konjenice tega ne pričakujejo. V višjih prestavah motor omogoča brezskrbno in lahkotno križarjenje ter sila ugodno porabo, v povprečju smo na sto kilometrov porabili 6,4 litra goriva.

skoda-octavia-rs-1.1418059338.jpg.c.960px.jpg

Na porabo vpliva tudi izbira voznega profila prek sistema Driving Mode Selection na osrednjem zaslonu na dotik, kakršnega poznamo iz golfa in leona. Z izbiro programa Normal, Sport, Eco in Individual lahko Čehinjo pripravite do ležerne vožnje in porabe okoli petih litrov, ta pa je lahko v vsakem trenutku pripravljena na raznorazne vragolije, ki porabo potisnejo v območje blizu osmih litrov. Z izbiro različnih programov voznik namreč vpliva na delovanje volanskega mehanizma, klimatske naprave in odzivnosti motorja na ukaze stopalke za plin.

skoda-octavia-rs-2.1418059546.jpg.c.960px.jpg

Sam motor je zelo uglajen in kultiviran, seveda pa ušesom ne prinaša tiste vznemirljive športnosti, s katerimi se ponašajo bencinski sorodniki. Inženirji so se zato poslužili razmeroma poceni trika in z izbiro športnega načina funkcija performance sound generator motor umetno oplemeniti z bolj globljim zvokom, rohnenje pa postane bolj izrazito - podobno kot pri golfu GTD in leonu FR.

IMG-0047.1418058515.jpg.s.960px.jpg

Octavia RS je za 15 milimetrov nižje tlom kot klasična octavia, podvozje v športnem načinu neravnine na cesti požira ravno še na meji udobja. Bolje je v načinu »Normal« in »Eco«, še bolje bi bilo z 18-palčnimi platišči. Trakcija in krmiljenje sicer navdušujeta, na suhi cesti gre octavia RS skozi ovinke točno tako, kot jo usmerimo.

IMG-9682.1418056673.jpg.n.960px.jpg

Športnico in njen zadek zlahka nadzorujemo po zaslugi na novo razvite večvodilne zadnje preme, za natančno krmiljenje pa poskrbita tudi progresivni servo, ki pri večjih hitrostih otrdi, in elektronska delna zapora diferenciala XDS. Ta družinsko prijazno ne trga volana iz roke, v sodelovanju s športnim programom sistema ESP pa vseeno ne zmore delati čudežev. A podkrmiljenje do izraza pride šele ob pretiravanju ali na spolzki cesti, ko je treba plin dodajati z več občutka, sicer začne nos kljub elektronski pomoči in posredovanju XDS siliti iz ovinka.

IMG-0064.1418058700.jpg.c.960px.jpg

Nabriti očka se bo s češko raketo na meji tako ali tako vozil sam, s sopotniki pa lahko užival tudi v vrhunskem zvočnem sistemu Canton in panoramskem strešnem oknu. Pot do cilja si bo tlakoval s pomočjo navigacijskega sistema Columbus, k večji varnosti pripomore do devet zračnih blazin, namesto kakšnega omenjenega sladkorčka pa si bo morebiti omislil DSG menjalnik. To bi ceno, ki v osnovi znaša 28 tisočakov ter mimogrede preseže 30 tisočakov, dvignilo še za 2.400 evrov. Škoda že dolgo ni cenena in neugledna znamka, ravno nasprotno, vendar zato tudi prav poceni ni več.

IMG-9631.1418057176.jpg.c.960px.jpg

Škoda octavia combi RS je nadpovprečno dober in prostoren avto, s športnimi voznimi lastnostmi in odličnim ter varčnim motorjem. Čeprav je na zunaj in znotraj diskretno dirkaška, posamezni drobci hitro prepričajo, da gre za posebno različico. Za približno 30 tisoč evrov vnaša mir v družine, kjer se v sicer umirjenem očetu kdaj pa kdaj zbudi pravi vrag.

IMG-9782.1418056241.jpg.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.