Avto

Kakšen je BMW, ki je razkuril pripadnike znamke?

Okornež med brati in BMW med enoprostorci 218i active tourer je posrečen kompromis med prostorom, uporabnostjo, dinamiko in užitki za volanom. Njegov nastop v množico je zaradi visoke cene 26.700 evrov vseeno preveč samozavesten.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.11.2014 22:30
Čas branja: 3 min

BMW na visokih nogah in s prednjim pogonom!? Huh, to je polomija, komentirajo goreči pripadniki znamke. A BMW serije 2 active tourer je vse prej kot to, skozi oči dinamičnega družinskega očeta je nekaj najboljšega, kar lahko kupi na trgu kompaktnih enoprostorcev. A ni brez napak in nikakor ne poceni.

bmw-tourer-018-jm.1416940540.jpg.o.600px.jpg
Razlog za širitev ponudbe BMW v množične razrede je preprost - z novimi avtomobili doseči visoke načrte rasti prodaje in dobička. Serija 2 active tourer je pomemben člen tega načrta. Foto: Jure Makovec

Vstop BMW v razred enoprostorcev in zasnova prednjega pogona imata seveda svoje poslovno ozadje. BMW je v množico vstopil, ker bi rad do leta 2020 prodajo povečal z 1,56 na dva milijona vozil na leto. Te rasti BMW ne bi dosegel z zdajšnjo ponudbo, zato mora zapeljati v množice. Bolj preprosti in cenejši modeli so ključni pri doseganju teh ciljev, serija 2 active tourer je le prvi v vrsti. Zakaj enoprostorec? Najbližji tekmec mercedes B je v dobrih treh letih prepričal več kot 300 tisoč kupcev.

Prostoren za BMW, utesnjen v primerjavi s tekmeci

26.700

evrov stane BMW 218 active tourer. Dizelski 216i je 300 evrov dražji, osnovni 214i pa bo stal okoli 24 tisoč evrov.

468

litrov v osnovi meri prtljažnik active tourerja, povečljiv je na 1.510 litrov.

Ta dejstva so oblikovalce in inženirje pripeljala do serije 2 active tourer, ki je jeseni začela pohod po evropskih trgih, tudi slovenskem. In kakšen je novi in drugačni BMW? Gledano z vidika oblike, je dvojka brez dvoma pravi BMW. Spredaj ima široke ledvičke, okrogle žaromete pod velikimi stekli, ki se zajedajo v blatnike, zadek z deljenimi žarometi in zavihkom prav tako ne pušča dvomov o izvoru. S strani je dvojka klasičen enoprostorec, resda z bolj poudarjenimi potezami na vratih in spojlerjem nad prtljažnikom. Gremo v kabino. Tu vas pričakajo prijetno in kakovostno okolje z armaturno ploščo s tipičnim nadstreškom, že znani merilniki, odlični (sicer doplačljivi) športni sedeži in široka sredinska konzola z informacijskim zaslonom na vrhu. Za to znamko se sedi precej visoko, v primerjavi s tekmeci pa nizko. A nižja je tudi streha, zato se bodo višjerasli vseeno počutili bolj utesnjeno kot v kakšnem renaultu scenicu ali citroënu C4 picassu. Bentili bodo tudi nad širokim A-stebričkom, ki pošteno ovira pogled na cesto.

Vse drugo je enako dobro ali bolje kot v tekmecih, od že omenjenih sedežev, zadostnega števila predalov do ergonomije stikal. Podobno je na zadnji klopi, kjer 2 active tourer ponuja dovolj prostora za kolena in glave dveh odraslih potnikov, prtljažnik pa pospravi od 468 do 1.510 litrov prtljage, solidno, a nikakor ne vrhunsko. Ena od glavnih odlik novinca naj bi bila prilagodljivost, a je ta zgolj povprečna. Podiranje zadnje klopi v razmerju 40: 20: 40 je klasika, ravno dno in predal pod njim prav tako. Je pa res, da je active tourer daleč najbolj uporaben avto serij 1 in 2. V primerjavi z novimi tekmeci pa mu manjka denimo vzdolžni pomik zadnje klopi, vzvod za podiranja sedežev iz prtljažnika in kakšen prostorninski liter.

bmw-tourer-010-jm.1416940538.jpg.o.600px.jpg
BMW 2 active tourer je oblikovno nezgrešljiv BMW, druge lastnosti pa razdvajajo. Foto: Jure Makovec

Če ga ne primerjamo z brati, se pelje odlično

Če vas avto doslej ni prepričal, se to utegne spremeniti ob vož­nji. Enoprostorski BMW je sicer resda višji od svojih bratov, zato ima višje težišče, se bolj nagiba in je manj natančen in uživaški med zavoji. Obenem pa je bolj lahkoten za upravljanje in bolj pregleden, kljub že omenjenemu stebričku. V primerjavi s spredaj gnanimi enoprostorskimi tekmeci pa je ravno obrnjeno. Natančen volan, res dober ročni šeststopenjski menjalnik s kratkimi in natančnimi hodi (takšnega v drugih BMW ne boste našli), čvrsto, morda kar malo preveč, nastavljeno podvozje in odličen 1,5-litrski trivaljni turbo s sto kilovati moči, odločno prož­nostjo, prijetno tihim brbotanjem in solidno povprečno porabo 6,8 litra bodo prinesli več užitka kot razredni tekmeci. Z dvojko boste zato tudi pogosto zavili med zavoje, jo vrteli v visoke vrtljaje in pri tem začutili tudi nekaj bavarskega športnega duha, a le, če se boste vanjo presedli iz kakšnega drugega enoprostorca.

BMW-2-active-tourer-mm.1416940539.jpg.o.600px.jpg
Kakovostno in ergonomsko zelo dobro okolje, odlični sedeži in vmesnik idrive. Zamerimo pa mu preveč zajeten A-stebriček in premalo enoprostorske zračnosti v kabini. Foto: Miloš Milač

Drag tudi v primerjavi z mercedesom

Še cena, 26.700 evrov za solidno opremljenega BMW 218i active tourer je znesek, ki za tri tisočake presega mercedes-benza B 180 ter za pet in več tisočakov druge tekmece. To je veliko, kljub dobrim lastnostim in brezplačnemu paketu zimskih pnevmatik, ki jih trgovci podarijo ob nakupu. Bencinski motor, čeprav je odličen, je slabost v razredu, kjer kupci želijo predvsem dizle. Zato bo morda enako velik turbodizel v 216d bolj pogosta izbira, a tudi ta ni poceni, saj stane 27.300 evrov. Gledano širše, pa active tourer pravzaprav ne preseneča, tudi s ceno ne. Vse zgoraj zapisano namreč velja tudi za druge BMW v primerjavi z bolj dostopnimi neprestižnimi tekmeci. Tudi ti za več denarja ponudijo manj prostora in prilagodljivosti, obenem pa tudi boljšo tehniko, materiale in precej več dinamike. Novi BMW tako sledi, čeprav drugače, smeri znamke.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

22.09.2014
20.07.2014
27.06.2014
06.06.2014
27.03.2014
07.03.2014
14.02.2014
11.02.2015
03.06.2015
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.