Avto

Ford mondeo: zamudnik z razlogom

Novi ford mondeo se je ob prvem stisku roke zdel že skoraj pravi znanec, saj je na staro celino prišel po dveh letih neizogibnega mencanja. Naše druženje je pokazalo, da se je splačalo potrpeti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.11.2014 06:00
Čas branja: 3 min

Ford ima s svojim mondeom že od nekdaj dober posluh za poslovne potrebe, čemur pritrjujejo prodajne številke flotnim kupcem, od leta 1992 pa je zadovoljil tudi številne posameznike in družine. Tako ne preseneča, da so mnogi že nestrpno pričakovali naslednika uspešnega modela, še zlasti, ker so ga predstavili že leta 2012 in se čez lužo že nekaj časa prodaja pod imenom fusion. Mondeo je v Evropo zamujal zaradi zaprtja tovarne v belgijskem Genku, kjer so izdelovali prejšnje generacije, proizvodnjo pa so medtem premestili v špansko Valencio.

Ford-Mondeo-001.1415212883.jpg.o.600px.jpg
Novi mondeo v hišnem slogu z veliko in prepoznavno trapezoidno masko, tankimi in po želji povsem prilagodljivimi LED-žarometi s sedmimi programi kota osvetlitve in intenzivnosti svetlobe ter na več delov razdeljenim motornim pokrovom

Napredni prilagodljivi žarometi

Z novim mondeom smo se iz oči v oči prvič srečali blizu njegovega dvorišča v skoraj poletno vroči Andaluziji, in čeprav je bilo mogoče pričakovati nekaj podobnosti s predhodnikom, je v živo deloval še neprimerno bolje kot na fotografijah. Podobnega mnenja so bili številni novinarski kolegi, Fordov paradni konj tako preseneti že ob prvem stiku. K temu pripomore v hišnem slogu oblikovan prednji del, ki prinaša veliko in prepoznavno trapezoidno masko, tanke in po želji povsem prilagodljive LED-žaromete s sedmimi programi kota osvetlitve in intenzivnosti svetlobe ter na več delov razdeljen motorni pokrov, kar še poudari dinamičnost. Prav takšna je tudi za štiri centimetre nižja bočna linija, zadek pa v spomin kaj hitro prikliče predhodnika - luči so seveda nove, spremenjene in predvsem ožje. Karoserijske različice so znova tri, štirivratna limuzina, petvratna kombilimuzina in karavan.

FordMondeo-5Door-Wagon-01.1415222130.jpg.s.960px.jpg

Prepričal naj bi tudi z bogato opremo

Mondeo na evropski trg morda prihaja prepozno in v precej težjih razmerah, saj je skoraj sočasno novega aduta pokazal tudi Volkswagen. Pri Fordu se bodo kljub temu poskušali vmešati v boj za vrh, za kar naj bi v začetku prihodnjega leta poskrbeli s konkurenčno ceno, vzporedno ali nižjo od passata. Kupce bodo poskušali ob skoraj enakih merah glede na predhodnika (4,87 metra dolžine, 1,85 metra višine, 2,85 metra med­osja) prepričati s povsem novo notranjostjo, kakovostnejšo izdelavo, bogato serijsko opremo, prostornostjo, naprednim glasovnim upravljanjem sync2 in sodobno multimedijo v sodelovanju s Sonyjem. Asa v rokavu pomenijo še vsestranska izbira dizelskih in bencinskih turbomotorjev (kmalu tudi z večkrat nagrajenim litrskim ecoboo­stom) z močmi od 85 do 177 kilovatov - v ponudbi bo tudi hibrid s sistemsko močjo 138 kilovatov -, možnost štirikolesnega pogona in samodejnega menjalnika (tudi z dvojno sklopko) ter številni najsodobnejši varnostni pripomočki.

FordMondeo-Wagon-21.1415222961.jpg.n.960px.jpg

Na novo ukrojena notranjost

Med prvo vožnjo smo hvalili elegantno in prečiščeno notranjost. Oblikovalci so namreč z »lebdeče« sredinske konzole odstranili številne nepotrebne gumbe, njihove funkcije pa uspešno preselili na osempalčni zaslon, občutljiv za dotik. Voznika pred očmi pričakajo modni in všečni digitalno-analogni merilniki, zvok lahko prihaja iz do 12 zvočnikov, armaturna plošča je mehka na otip in skrbno obdelana. Sedeži so na novo oblikovani in tanjši, ponujajo blagodejno masažo sedalnega in ledvenega dela, glede na dinamičen ugled znamke pa bi lahko ponudili več bočne opore.

FordMondeo-5Door-27.1415222342.jpg.c.960px.jpg

Prva izbira Slovencev bo dizel

Bencinski 1,5-litrski ecoboost s 160 »konji« je navdušil z močjo in veseljem do vrtenja v višje vrtljaje, dobro se je tudi kosal z 1,5 tone suhe mase karavana, na 150-kilometrski poti pa smo porabili okoli devet litrov goriva. Lega med ovinki je dobra, za kar gredo zasluge prenovljeni večvodilni zadnji premi, podvozje pa je bilo za evropski okus morda preveč ameriško udobno. Dizelski 2,0-litrski TDCi s 180 »konji« je zbudil simpatije predvsem s tihim delovanjem in prožnostjo, kar 400 newtonmetrov navora je na voljo od dva tisoč vrtljajev, vozilo pa je bilo opremljeno z aktivnim in v treh stopnjah nastavljivim vzmetenjem. S tršo izbiro je ponudil, kar smo pričakovali, in dokazal, da je po vozni dinamiki in vozniškem počutju v svojem razredu v samem vrhu.

FordMondeo-5Door-24.1415222485.jpg.c.960px.jpg

Zadnja pasova kot zračna vreča

»Novi mondeo je tehnološko najnaprednejši Fordov model, kar jih je bilo kdaj na voljo v Evropi,« smo lahko slišali na predstavitvi. Približno 300 evrov vredna napihljiva varnostna pasova na zadnjih sedežih tako ob trku zadržita energijo na petkratni površini običajnih pasov in s tem dodatno ublažita posledice nesreče, Fordova pomoč pri preprečevanju trkov pa s kamero zaznava tudi pešce in v mejnih primerih samodejno zavira.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Gre za sila dobrodošel pripomoček v mestnem vrvežu, vožnjo ob tem lajšajo še izpopolnjen sistem samodejnega parkiranja, opozorilnik na nenadno menjavo voznega pasu in na oviro pred nami. Mondeo je izdelan večinoma iz lahkih, a izjemno trdnih materia­lov, skupna neto masa vozila je v primerjavi s predhodnikom manjša za sto kilogramov.

4,87 metra je dolg novi ford mondeo ne glede na karoserijsko različico, devet centimetrov več od limuzinskega in tri več od petvratnega in karavanskega predhodnika.

FordMondeo-Wagon-12.1415222276.jpg.c.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

04.12.2014
12.03.2015
12.05.2015
FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
V nadzorni svet Triglava prihaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar V nadzorni svet Triglava prihaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev
TOP Gradbeništvo
INŠPEKCIJE
TOP GradbeništvoTanja Smrekar Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev

Preverjali bodo vgrajene gradbene materiale, z delovno inšpekcijo pa bodo opravili akcijo na večjih gradbiščih.

FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu 8

Če ne dela javno zdravstvo ali dela malo, veliko delajo in za del pacientov poskrbijo vsaj zasebniki - koncesionarji