Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Fina jesenska prenova prestižnega prvaka

Mercedes B se v to jesen pelje previdno prenovljen, saj menda ni bilo pravega razloga za občuten poseg v karizmo avta, ki se zelo dobro prodaja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.10.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Enoprostorski mercedes razreda B v svojem razredu nima ali vsaj do nedavnega rojstva BMW serije 2 active tourerja ni imel resne konkurence. To verjetno (še) ni bil razlog za jesensko prenovo mercedesa B, ki je bila tokrat opravljena zelo previdno, skoraj fino.

IMG-2221.1414518457.jpg.o.600px.jpg
Prenovljeni mercedes B je dimenzijsko povsem enak, komaj prepoznavne so nekatere spremembe na prednjem in zadnjem delu. Boljši je količnik zračnega upora 0,25, karoserijska podoba pa ostaja konservativno čedna. Foto: Janez Kovačič

Mercedes B se vozi med kompaktnimi enoprostorci, kjer si je od leta 2005 pridobil več kot milijon kupcev. Številka, ki po svoje pojasnjuje razlog in hkrati filozofijo tokratne skromne prenove - ko se trg v takšnem obsegu navdušuje nad avtom, ga ne spreminjaš veliko oziroma le toliko, da lahko govoriš o osvežitvi. Zato je mercedes B navzven ohranil bistvo svoje podobe, dimenzijsko se ni nič poredil, povišal (155 centimetrov) ali morda podaljšal (439 centimetrov), ostal pri enaki medosni razdalji (269 centimetrov) notranji prostornosti in prostorninskem obsegu prtljažnega prostora (486 do 1.547 litrov). Imeti moraš mercedesovsko izurjeno oko, da opaziš vse spremembe, a si jih vendarle zlahka zapomniš: drugačna prednji in zadnji odbijač, spremenjena prednja maska, po novem so dnevne LED-luči vgrajene v prednja žarometa. Pika.

Notranjost enaka, večji le multimedijski zaslon

Notranjost ponuja že znano okolje, ki se ni nič ali skoraj nič spremenilo. Prostornost sedenja spredaj je prepričljiva, zadaj sedita dva dobro, tretji, še zlasti če in ko je na sredi, malce manj udobno. Preglednost je pričakovana, ni izjemna, prtljažnik ima dvojno dno, zadnja sedežna klop je deljiva v razmerju 60/40, toda brez pomika naprej ali nazaj, kar bi povečalo uporabnost avta, ki se šteje za družinskega. Materiali so dobri, gradnja prav tako, res pa je marsikaj na voljo le za doplačilo. No, povsem enaka notranjost le ni, kajti multifunkcijski zaslon, ki ponuja povezavo s svetom, pokliče na pomoč v primeru nesreče (Mercedes conncet me) in opravi še marsikaj drugega, je malenkost večji - v diagonalo meri kar velikih 20,3 centimetra. Škoda le, da ga ni mogoče potopiti v armaturo - konkurenca to pozna.

14C1196-013.1414518458.jpg.o.600px.jpg
V notranjosti so ohranili zdajšnji slog, ki kupcem očitno ugaja: dobri materiali, prepričljiva ergonomija, nekakšno neizrazito razkošje. Nov pa je multimedijski zaslon, ki je malce večji, kot je bil.

Pripravljena električna različica

23.450

evrov stane osveženi mercedes B 180, dizelski 160 CDi je za 350 evrov dražji.

Pogonska zasnova je seveda ostala enaka - motor spredaj, pogon prav tako, a so hkrati na seznamu štiri motorne izvedenke, pri katerih si je mogoče omisliti štirikolesni pogon 4Matic. Avtu in njegovim voznim lastnostim ta dobro dene, hkrati s to možnostjo potolče konkurenco, ki pa je v resnici precej skromna - vsaj ta hip in verjetno še nekaj časa. Motorjev je skupaj deset, polovica bencinskih, polovica dizelskih, pri nekaterih si je mogoče omisliti ob serijsko vgrajenem ročnem šeststopenjskem menjalniku še dvosklopčni sedemstopenjski 7G-DCT. Temu ukazuješ z obvolansko ročico, kar spominja na davne čase, a deluje tekoče in je že zaradi tega, ker se v avtu počne marsikaj, zelo priporočljiv. Podvozje je pričakovano - najprej udobno, a ne mehkužno, ker B tudi v prenovljeni obleki ni previsok, ni nekdaj tako značilnega enoprostorskega zibanja ali morda pokimavanja. Povsem verjetno je, da se bosta slovenskim kupcem tudi po novem še najbolj priljubili dve vstopni motorni varianti. Dizelski začetni 160 DCI s 66 kilovati je ob praznem vozilu soliden, seveda daleč od kakšne dinamičnosti, a se utegne izkazati s tovarniško porabo 4,1 litra, v resnici je vsaj dober liter večja. Več življenja pokaže začetna bencinska različica B 180 z 90 kilovati. Ceni osnovne dizelske in bencinske različice sta tako rekoč enaki - prva bo v drugi polovici novembra na voljo za 23.800, druga za 23.450 evrov. Najdražji bo bencinski B 250 4Matic s 155 kilovati in samodejnim menjalnikom, ki bo v domači garaži za 34.330 evrov, medtem ko je med dizli v cenovnem vrhu B 220 CDI s štirikolesnim pogonom in prestavno avtomatiko (34.160 evrov).

Končno tudi novi B na elektriko

In končno, res končno, je stuttgar­tska hiša postavila na cesto prenovljeni B v električni izvedbi (B electric drive). Tisto, kar ponuja, je prijetno, morda celo šokantno presenečenje: skoraj dirkaški pospešek 7,9 sekunde do 100 kilometrov na uro, sprejemljivo končno hitrost 160 kilometrov na uro in tovarniško napovedani doseg z enim polnjenjem baterije od 200 do 230 kilometrov. Zakaj presenečenje? Zato, ker to ni B sumljivo lahkotnih materialov, tankih in zvijajočih se sedežev in podobnih »prijemov«, s katerimi se »dokazujejo« nekateri električni avtomobili. Cena zanj še ni znana, a bo gotovo tudi ta premijska, ne more biti dvoma.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

07.12.2014
FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke 21

Davčni paket je v sklepni fazi priprave, veljati naj bi začel 1. januarja 2025; ali lahko spremembe pričakujete tudi sobodajalci?

FINANCE
IKT
Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI
IKT
BREZPLAČNI WEBINAR PODJETJA B2 BI
IKTPodpornik projekta Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI

Kako s preprostimi jezikovnimi ukazi do poglobljenih analiz in interaktivnih poročil

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.