Na vprašanje, kaj je na zgornji sliki, najbrž ne bi dobili zgolj suhoparnih odgovorov kot so "luč", "avtomobilski žaromet", "avto" ali "del avta" pač pa kar najboljšega možnega: "Nissan juke". Tako samosvoj in poseben je mali Nissanov križanec, ki ga je tudi po več letih od njegove predstavitve nemogoče zamenjati za karkoli drugega.
Njegovo ime s podobo pravilno povežejo tudi takšni, ki jim je za avtomobile prav malo mar. »Tole je pa Nissanov džuk a ne, tako poseben in neobičajen je, da sem si ga celo zapomnila« nas je tako med fotografiranjem blizu Barja presenetilo izza hrbta. Priletna ženica s kmečkim orodjem v obeh rokah je v pogovoru dodala, da nima izpita in jo z avtom le redko kam zapeljejo, nanje se nič ne spozna, po imenu pa prepozna zgolj peščico.
Da, juke izstopa v pločevinasti množici in tudi to je ljudem všeč. Seveda ne vsem, za nekatere je čisto preveč drugačen, sila čuden in grd, vendar prodajne številke govorijo zase - od začetka pa do danes so jih prodali kar pol milijona. Nissan je tako z avtom, kjer so proporce športnega terenca združili s prvinami kupejevske avtomobilske postave, osupnil avtomobilski svet in hkrati zadel v polno.
Čeprav uspeh juka tudi po štirih letih ostaja velik, so se pri Nissanu odločili za prenovo svojega urbanega posebneža, ki naj bi letno po svetu našel dobrih sto tisoč kupcev. Lepotna operacija je na zunaj skorajda filigranska, le takšna, da je juke zdaj ukrojen po zadnjih modnih smernicah in zapovedih, ki poudarek dajejo na značilnih LED dnevnih lučeh v obliki bumeranga in novih barvah.
Spremenjeni so tudi odbijači, prednja maska in zadnje luči, ogledala se ponašajo z LED smerniki, kupci si lahko omislijo še ksenonske žaromete in skoraj kvadratni meter veliko stekleno panoramsko streho, ki se v celoti odpre in tako še poveča občutek prostornosti in zračnosti. Cena se glede na predhodnika ni bistveno spremenila, na račun bogatejše opreme in izboljšav pa je celo privlačnejša.
Kljub le rahlim zunanjim korekturam in enakim meram (413,5 cm dolžine, 176,5 cm višine in 156,5 cm višine) se na cesti kaj hitro opazi, da je na juku nekaj svežega, še bolj očitno pa to postane ob srečanju s prvim modelom. Prenovi se seveda poda bogatejša oprema, v tovarni so tudi uslišali pripombe o skromnem prtljažniku in ga vidno povečali, uvedli so napredne tehnologije za zagotavljanje večje varnosti in udobja (sistem Safety Shield oz. elektronski ščit) in zabavno-informacijski sistem (Nissan Connect), pod motorni pokrov dodali nov motor (zdaj jih je pet) in menjalnik (samodejni brezstopenjski Xtronic), izboljšali vozne lastnosti ter za povrh dodali možnosti personalizacije, ki pomeni izbiro unikatnega okrasja po osebnem okusu kupca.
Z najmočnejšim bencinskim motorjem na voljo ostaja tudi odlični štirikolesni pogon. Juke je tako s prenovo še dodatno utrdil sloves robustnega posebneža, ki ob tem ne skriva niti športnih ambicij in se hkrati razume na sodobne trende v avtomobilski industriji.
Trenutno drugi najbolje prodajani Nissanov model v Evropi je v osveženi podobi pripeljal tudi v Slovenijo, kjer bo kupce nagovarjal z začetno ceno 15.040 evrov za osnovni model z 1,6-litrskim atmosferskim bencinarjem in osnovno opremo Visia.
Sami smo preizkusili priljubljeni 1,5-litrski turbodizel z 81 kilovati (110 konji), prednjim pogonom, srednjo stopnjo opreme Acenta (avtomatska klima, usnjen volan, Bluetooth in USB, prednje meglenke, zatemnjena stekla,...) ter za doplačilo sončno streho (900 evrov) in navigacijo (800 evrov), za kar bi kupec z upoštevanim popustom v višini 800 evrov za vozilo iz zaloge odštel 21.100 evrov.
Prenovljeni juke je med vožnjami nase privlekel kar nekaj pogledov, še posebej pozorno so ga po mestnih ulicah motrili tisti, ki že vozijo starega. Izstopajoči sijoči bumerangi spredaj naredijo svoje, zagotovo bi bil učinek še večji z drugačno barvo, denimo živo rumeno, v kakršno je bil obarvan prenovljeni juke med prvim spoznavanjem v okolici Lizbone.
Tisti radovedneži in znanci, ki se z jukom do zdaj še niso pobliže spoznali, so ugotavljali, da je prav po terensko oddaljen od tal. Drži, juke je ohranil 18-centimetrsko oddaljenost od tal, kar je dovolj za premagovanjem robnikov in potešitev nekaj pustolovskih apetitov zunaj urejenih cest. Sedi se visoko, zato je juke všeč tudi starejšim, ženskam pa vliva občutek varnosti. Preglednost okoli vozila v vse smeri je dobra, pri manevriranju (premer obračalnega kroga 10,7 metra) so nam spredaj lahko v pomoč izbočeni žarometi, zadaj pa po želji tudi vzvratna kamera.
Juke še vedno koga preseneti z dejstvom, da ima pet vrat, saj je kljuka zadnjih skrita v plastične obrobe. Dostop do zadnje klopi je tako precej olajšan, vseeno pa tam ne pričakujte razkošja za tri - dokaj udobno se bosta peljala zgolj dva odrasla potnika.
Medosna razdalja sicer znaša 253 cm, družinsko rabo pa v osveženi podobi najbolj povečuje za kar 40 odstotkov večji prtljažnik - zdaj je denimo dovolj globok in širok, da vanj brez težav spravimo otroški voziček z voznim ogrodjem. Prtljažnik je ob tem priročno deljen, vase spravi zadovoljivih 354 litrov, s podrto zadnjo klopjo pa 1.189 litrov. Nissan je tako dodobra uslišal glas ljudstva, v notranjosti (unikatna strehica nad števci, armaturna plošča, sedeži) večjih sprememb ni, še največ pa jih lahko prinese personalizacija notranjosti (320 evrov) in zunanjosti (550 evrov).
Pri Nissanu so se s prenovo juka zgledovali po premiumskih konkurentih, tudi terensko navdahnjenem Miniju. Kupcem so namreč ponudili možnost individualne izbire grafičnega okrasja v design studiu, kjer lahko voznik ob platiščih in karoseriji svoj osebni pečat pusti tudi na sedežih, sredinski konzoli, prestavni ročici, stranskih oblogah... s tem pa juke dobi nekaj osebne note kupca. V testnem primerku je bilo notranje okrasje v beli barvi, na voljo pa je še cel kup drugih kombinacij.
Juke je ohranil tipično azijsko postavitev stikala potovalnega računalnika za volanom, vendar pa je gumb z enako funkcijo pridobil tudi na volanskem obroču. Pohvalno, manj pohvalno pa je, da je volan še kar nastavljiv zgolj po višini, po globini pa ne. Nissanovci sicer vztrajno ponavljajo, da to povsem zadostuje in voznik s pomočjo nastavitev sedeža vedno lahko najde pravšnji položaj.
Manj zgovorni so, ko beseda nanese na zaslon na sredinski konzoli, ki lahko izmenično prikazuje nastavitve klimatske naprave ali pa sprotno dogajanje vozila (normal, eco in sport, razpoložljivi navor, varčno vožnjo, tudi G stranske pospeške). Podatki so sicer številčni in zanimivi, a kaj ko nanje med vožnjo ne vidiš, ne da bi pogleda povsem odvrnil s ceste - zabava, namenjena sopotnikom.
Avtomobil je sicer mestno udoben, občasno ga zaradi kratke medosne razdalje presenetijo neravnine in zna poskočiti, kljub višini pa se v ovinkih dobro drži ceste, dovolj suveren je tudi pri višjih hitrostih. Nissanovci so podvozje 1.300 kilogramov težkega vozila dobro ukrojili, motorna tehnika pa je sposojena pri Renaultu. Pričakovano dobro se tako odreže 1,5-litrski turbodizel, ki je morda malce manj uglajen, vendar za vsak dan dovolj zmogljiv, udobno prožen in dokaj varčen za potrebe povprečnega uporabnika. Na testu je v povprečju spil 6,2 litra na sto prevoženih kilometrov, z bolj nežno nogo pa se ga da peljati s pol litra manj.
Motor sicer zmore 81 kilovatov (110 KM) in 260 Nm navora med 1.750-2.500 vrtljajev v minuti, kar zadošča za doseganje najvišje hitrosti 175 km/h, z mesta do 100 km/h pa juke pospeši v 11,2 sekunde. V prostem teku se agregat izkaže z mirnim delovanjem, z vrtljaji pa se vidno povečuje raven hrupa - v novem qashqaiju je zvočna izolacija boljša. Motor je do 1.500 vrtljajev zelo neprožen in lenoben, nato se razživi, najbolje pa se počuti v območju med 2.000-4.000 vrtljaji. Šeststopenjski ročni menjalnik je solidno natančen, šesta prestava pa pripomore k varčevanju z gorivom na avtocesti.
Prenovljeni Nissan juke ni najbolj praktičen ali najbolj prostoren v razredu, je pa toliko bolj drugačen od ostalih. Njegova oblika prepriča mlade in tudi starejše, ob tem ga je v poplavi takšne in drugačne avtomobilske pločevine nemogoče zamenjati za karkoli drugega. S svojo pojavo izstopa iz množice in prav to je všeč številnim kupcem - sveža podoba je zgolj adut več.
Foto: Matej Kačič