Smart forfour in twingo imata dober start, so zadovoljni slovenski dobavitelji. Prihodnje leto bo Revoz, če bodo tržne razmere ugodne, izdelal rekordnih 230 tisoč avtov, od tega okoli sto tisoč smartov.
Več o novih smartih fortwo in forfour
Sinoči, tik po koncu naše redakcije, je nemški Smart razkril novi model forfour, ki ga bo za ves svet izdeloval Revoz. Novi štirisedežnik si tehniko in veliko delov deli s twingom, njegove proizvodne količine pa bodo po oceni predsednika uprave TPV Vlada Bahča dosegle od 30 do 40 odstotkov skupne proizvodnje twinga in smarta forfourja v Revozu. Direktor družbe SEP Edmund Pal, ki za novinca izdeluje plastične posode za tekočino za pranje stekel in pripadajočo napeljavo, pa je dal natančnejše napovedi. »Revozu smo letos potrdili proizvodnjo delov za 60 tisoč novih modelov, od tega med 25 in 30 odstotki, torej med 15 in 18 tisoč smartov. V prihodnjem letu pa bo proizvodnja zrasla na 230 tisoč primerkov obeh modelov, delež smartov pa bo med 40 in 45 odstotki, torej med 92 in 103 tisoč vozil,« nam je zaupal Pal.
507 milijonov evrov prihodkov od prodaje bo Revoz prihodnje leto ustvaril s smartom forfourjem.
11 tisoč evrov bo cena osnovnega smarta forfour na našem trgu, twingo bo okoli tisočaka cenejši.
270 delavcev bo zaradi projekta Edison, novi twingo in smart, Revoz zaposlil do konca leta.
Revoz bo v letu 2015 lovil proizvodni rekord
Če Revoz doseže proizvodnjo 230 tisoč vozil, bo to nov proizvodni rekord. Doslej je Revoz največ vozil izdelal leta 2009 - prek 212 tisoč, napovedi za twinga in smarta pa v Novem mestu niso dali.
Novi smart forfour bo z Revozovih tekočih trakov potoval na večino trgov sveta, v ponudbi ne bo le v Severni Ameriki in Kanadi, medtem ko bo prodaja twinga osredotočena predvsem na Evropo.
Nemec v Novo mesto prinaša več kot pol milijarde evrov prihodkov
Če bo Revoz z omenjenima modeloma dosegal podobne prihodke od prodaje in kosmato maržo na avto kot v zadnjih štirih letih, bo novi smart k Revozovi bilanci po naših izračunih prihodnje leto prispeval vsaj 507 milijonov evrov prihodkov od prodaje in med 92 in 102 milijona evrov kosmate marže.
Polna proizvodnja smarta šele jeseni
V Revozu nemškega bratranca twinga, smarta forfourja, v tem hipu že izdelujejo, so nam potrdili, več informacij pa nam niso smeli razkriti. Po besedah predsednika uprave TPV Vlada Bahča, ki za smarta in twinga izdeluje dele sedežev, karoserije in šasije, pa bo proizvodnja v polnem zagonu stekla šele jeseni, medtem ko twingova že teče. Zamik potrjuje tudi načrtovani prihod na trg obeh modelov, twingo bo med kupce zapeljal septembra, prvi smarti forfour pa šele 22. novembra, čeprav bo slovenski Autocommerce, distributer znamke Smart, naročila zanje zbiral že od 31. julija.
Novi forfour bo prinašal dobiček, je prepričan šef Mercedes-Benza
Novi smart forfour je naslednik istoimenskega modela, ki ga je Smart zaradi negativnega poslovnega rezultata nehal izdelovati že po treh letih, leta 2006. Novinec bo dobičkonosen, je ob tem prepričan predsednik uprave Daimlerja, lastnika Smarta in Mercedes-Benza, Dieter Zetsche, saj bosta njegova proizvodnja in razvoj cenejša, forfour si namreč veliko delov deli s twingom, Revoz pa ga bo izdeloval na isti proizvodni liniji kot twinga. Tako smarta forfourja kot twinga bo poganjal trivaljni bencinski motor z 51 oziroma 66 kilovati, nameščen v zadnjem delu avta, prenos moči bo potekal prek ročnega ali robotiziranega samodejnega menjalnika, pogon pa bo speljan k zadnjemu kolesnemu paru. Kljub skupni osnovi bo smart oblikovno drugačen kot njegov francoski bratranec, različni pa bodo tudi nekateri drugi sestavni deli, so potrdili Revoz in dobavitelji Revozu.
Smart za tisočaka dražji kot twingo
Omenjene spremembe v obliki, delih in opremi pa bodo smartu omogočile višjo ceno na trgu, pri nas bo stal okoli 11 tisoč evrov, pravijo v Autocommerceu, medtem ko bo primerljiv twingo po neuradnih informacijah vsaj za tisočaka cenejši. Revoz je proizvodnjo twinga zagnal že maja letos. V novi projekt Edison, smart forfour in twingo, sta Renault in Smart (partnerja v projektu) vložila 450 milijonov evrov, 22,5 milijona evrov pa bo v obliki nepovratnih sredstev na podlagi sprotnih dokazil o investicijah prispevala slovenska vlada.
Do konca leta 270 novih delovnih mest
V Revozu bodo do konca leta zaposlili dodatnih 70 delavcev za nedoločen čas in še 200 za določen čas. Potrdili so, da bo v novega twinga vgrajenih okoli 30 odstotkov slovenskih delov, ta odstotek vključuje tudi strošek plač, ki se je v minulih štirih letih gibal od 33,8 do 51 milijonov evrov na leto. Delež je zaradi skupne proizvodnje in sestavnih delov podoben tudi pri smartu forfourju.