Avto

Mehiški El Dorado za nemške avtomobilske proizvajalce

Nemške proizvajalce avtomobilov višjega razreda vse bolj vabi Mehika. Tam svojo tovarno že gradita Audi in Daimler, za 750 milijonov evrov se jima bo pridružil še BMW

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.07.2014 09:51
Čas branja: 2 min

Mehika je trenutno El Dorado mednarodne avtomobilske industrije, saj koncerni tja usmerjajo vse več investicij. Tako naj bi bilo v letih 2013 in 2014 tja skupno za več kot sedem milijard evrov vlaganj, v avtomobilsko branžo pa številne upe polaga tudi država. Mehika je k sebi zvabila tudi Nemce, vabljivi se jim zdijo predvsem nizki stroški dela, dobra mreža dobaviteljev in številni sporazumi o prosti trgovini, piše Reuters.

Pred kratkim je tako svoje načrte za skupno tovarno s koncernom Renault Nissan v kraju Aguascalientes razkril Daimler, svoj glas za Mehiko pa je javno oznanil tudi BMW. Münchenski koncern želi v kraju San Luis Potosi v osrednji Mehiki proizvajati do 150.000 avtomobilov letno. V tovarno bodo vložili skoraj 750 milijonov evrov.

avtomobilska_tovarna.20140708094736.jpg.s.600px.jpg

Veliko razlogov, zakaj je Mehika priljubljena med proizvajalci

"Mehika je na področju avtomobilske industrije v zadnjih desetletjih dosegla precejšnji napredek, ki jih s svojo zadnjo investicijo prepoznava tudi BMW," je tako ob napovedi investicije poudaril mehiški gospodarski minister Ildefonso Guajardo. Predsednik Enrique Pena Nieto pa je izpostavil, da se je BMW odločil za Mehiko po analizi številnih potencialnih lokacij po vsem svetu.

V BMW so pojasnili, da so se za San Luis Potosi odločili iz več razlogov. "Usmeritev izobraževanja je dobra, mesto ima dobro infrastrukturo in veliko mrežo dobaviteljev," je o kraju povedal vodja proizvodnje v BMW Harald Krüger. Kot je še dodal, se regiji obeta visoka rast, BMW pa ima strategijo, v okviru katere proizvodnja sledi trgom.

Tovarna BMW v Mehiki pomeni, da bodo odslej v tej državi proizvajali prav vsi veliki nemški avtomobilski koncerni. Volkswagen je v državi prisoten že več desetletij, od leta 2016 pa bo tam stala tudi tovarna njegove hčerinske firme Audi. Mehika pa ni privlačna le za nemške proizvajalce. Tam so prisotni tudi drugi veliki koncerni, kot so Nissan, Genera Motors, Chrysler, Ford, Honda in Toyota.

Prostotrgovinski sporazumi s 40 državami

Avtomobilski koncerni pri Mehiki cenijo predvsem bližino pomembnega ameriškega trga, široko mrežo dobaviteljev in razmeroma nizke stroške dela. Zaradi lege Mehike v prostoru prisotnosti dolarja so manjša valutna tveganja, država pa ima sklenjene prostotrgovinske sporazume s 40 državami, kar podjetjem omogoča zelo ugoden izvoz na številne trge.

Avtomobilski sektor zaposluje 600 tisoč ljudi

Na drugi strani je za Mehiko avtomobilska industrija velikega pomena. Sektor zaposluje skoraj 600.000 ljudi, med letoma 2007 in 2012 pa se je število zaposlenih v tej branži zvišalo za 13 odstotkov. Država je glede na število proizvedenih avtomobilov osma najpomembnejša na svetu, že leta 2018 pa bi lahko iz tretjega mesta med največjimi izvozniki avtomobilov izpodrinila Nemčijo.

V minulem letu je bilo v Mehiki proizvedenih 2,9 milijona avtomobilov, avtomobilska industrija pa je k bruto domačemu proizvodu (BDP) prispevala štiri odstotke. Leta 2018 naj bi se ta delež povečal na osem odstotkov, s čimer bi se izenačil s prispevkom naftne industrije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

30.06.2014
FINANCE
V nadzorni svet Triglava prihaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar V nadzorni svet Triglava prihaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev
TOP Gradbeništvo
INŠPEKCIJE
TOP GradbeništvoTanja Smrekar Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev

Preverjali bodo vgrajene gradbene materiale, z delovno inšpekcijo pa bodo opravili akcijo na večjih gradbiščih.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu 8

Če ne dela javno zdravstvo ali dela malo, veliko delajo in za del pacientov poskrbijo vsaj zasebniki - koncesionarji

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.