Nove spremembe pri slovenskem Volvu zaskrbljujejo dolgoletne trgovce te znamke, vsem po vrsti se prvega oktobra izteče pogodba. Znamki se ne bodo odpovedali, saj imajo veliko zvestih strank.
Kaj se bo jeseni dejansko zgodilo s prodajno in servisno mrežo te švedske znamke pri nas, še ni znano. V ljubljanskem KMAG, distributerju Kie, v lasti Domna Habiča, ki je ustanovil novega distributerja Volva VCAG, sprememb ne komentirajo. Volvovi trenutni trgovci pa so obviseli v zraku, njihova pogodba za prodajo in servisiranje je veljavna le do prvega oktobra, ko z delom nastopi VCAG. V znamko Volvo so veliko vložili, v zalogo, prenovo salonov in šolanje osebja. Doslej pa so nazaj dobili bolj malo, saj jim proizvajalec v preteklosti ni zagotovil konkurenčnih cen in je premalo storil za dvig prepoznavnosti.
Dolgoletni trgovci brez pogodb, a se ne dajo
"Vztrajali bomo pri podaljšanju pogodbe, saj izpolnjujemo vse zahteve. Če ne bo drugače, bomo odnose urejali po pravni poti," je odločen direktor Interclassa Bojan Dovjak, ki že 20 let prodaja in servisira avtomobile te znamke. Avto Aktiv, ki je letos že izgubil posel s Chevroletom, ker je ta pač zapustil Evropski trg, situacije ne komentira. Oba trgovca pa sta si enotna, da ima Volvo pri nas že dolga leta slab odnos do trga in trgovcev. "Cene so previsoke, zato ne moremo dosegati boljših rezultatov, Kupci nam uhajajo v Italijo, saj so volvi tam bistveno cenejši, premalo je tudi marketinških aktivnosti," pravita.
Volvo vratolomno že v preteklosti
Ko pogledamo v zgodovino, opazimo, da se ta ponavlja. Volvo je imel resnega zastopnika le med leti 1995 in 2000, ko je zanj skrbel Revoz prek mreže renaultovih in dveh samostojnih trgovcev. "Leta 1999 smo prodali prek 500 vozil, trikrat toliko kot danes," se spominja takratni direktor prodaje in poprodaje Volva Igor Marinšek. Nato je Volvo globalno prevzel Ford, še isto leto pa je Revoz izgubil pogodbo za distribucijo, saj Renaultovi trgovci res ne morejo prodajati avtov, ki so v lasti konkurennega Forda. Po Marinškovih besedah pa je imel tudi Renault po zaključku petletne povezave z Volvom svoj načrt, pridobljeno bazo volvovih kupcev je želel leta 2001 preusmeriti na luksuzni renault vel satis, načrt se je izjalovil.
Leta 2001 je bil Volvo v Sloveniji brez skrbnika, leto kasneje pa je madžarski distributer v Ljubljani postavil pisarno, ki jo je vodil nekdanji župan Dolenjskih Toplic France Vovk. Vovk se je do leta 2005 med drugim boril proti uvozu novih in rabljenih volvov iz cenejše Italije.
Šef zadovoljen s slabimi rezultati
Leta 2005 so vajeti znamke prevzeli trgovci sami, Volvo pa je za komuniciranje in marketing zadolžil ljubljansko agencijo. Tudi ta sistem ni deloval, so potarnali trgovci in to dokazovali s skromno prodajo. Leta 2007 je bilo v Sloveniji prodanih 353 vozil, leta 2009 pa je prodaja ponovno upadla pod 200 vozil, lani na le 75. Letos je prodaja zrasla za 36 odstotkov, a je vseeno močno zaostala za nekdanjimi številkami. Medtem Volvo v svetu dosega rekordne številke, zadnjih 12 mesecev neprestano povečuje prodajo.
Vodstvo je sicer zadovoljno z rezultati, direktor znamke v Jugovhodni Evropi Loic Claude nam je pred dvema letoma zaupal da ne bi prodali niti enega avta več, če bi cene znižali za petino. Nemški tekmeci v času krize vseskozi dokazujejo nasprotno.