Avto

Volvo v Sloveniji pred novo prelomnico, usoda trgovcev v zraku

Prvega oktobra skrb za znamko Volvo v Sloveniji in državah bivše Jugoslavije prevzema VCAG, podjetje v lasti distributerja Kie.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.07.2014 08:49
Dopolnjeno: 06.07.2014 08:49
Čas branja: 2 min

Nove spremembe pri slovenskem Volvu zaskrbljujejo dolgoletne trgovce te znamke, vsem po vrsti se prvega oktobra izteče pogodba. Znamki se ne bodo odpovedali, saj imajo veliko zvestih strank.

volvo_polestar1.20131128103913.jpg.s.600px.jpg
Volvo bo oktobra pri nas postavil novo organizacijo. Znan je nov distributer, ljubljanska družba VCAG, dosedanjim trgovcem pa se pogodbe istočasno iztečejo.

Kaj se bo jeseni dejansko zgodilo s prodajno in servisno mrežo te švedske znamke pri nas, še ni znano. V ljubljanskem KMAG, distributerju Kie, v lasti Domna Habiča, ki je ustanovil novega distributerja Volva VCAG, sprememb ne komentirajo. Volvovi trenutni trgovci pa so obviseli v zraku, njihova pogodba za prodajo in servisiranje je veljavna le do prvega oktobra, ko z delom nastopi VCAG. V znamko Volvo so veliko vložili, v zalogo, prenovo salonov in šolanje osebja. Doslej pa so nazaj dobili bolj malo, saj jim proizvajalec v preteklosti ni zagotovil konkurenčnih cen in je premalo storil za dvig prepoznavnosti.

Dolgoletni trgovci brez pogodb, a se ne dajo

"Vztrajali bomo pri podaljšanju pogodbe, saj izpolnjujemo vse zahteve. Če ne bo drugače, bomo odnose urejali po pravni poti," je odločen direktor Interclassa Bojan Dovjak, ki že 20 let prodaja in servisira avtomobile te znamke. Avto Aktiv, ki je letos že izgubil posel s Chevroletom, ker je ta pač zapustil Evropski trg, situacije ne komentira. Oba trgovca pa sta si enotna, da ima Volvo pri nas že dolga leta slab odnos do trga in trgovcev. "Cene so previsoke, zato ne moremo dosegati boljših rezultatov, Kupci nam uhajajo v Italijo, saj so volvi tam bistveno cenejši, premalo je tudi marketinških aktivnosti," pravita.

Volvo vratolomno že v preteklosti

Ko pogledamo v zgodovino, opazimo, da se ta ponavlja. Volvo je imel resnega zastopnika le med leti 1995 in 2000, ko je zanj skrbel Revoz prek mreže renaultovih in dveh samostojnih trgovcev. "Leta 1999 smo prodali prek 500 vozil, trikrat toliko kot danes," se spominja takratni direktor prodaje in poprodaje Volva Igor Marinšek. Nato je Volvo globalno prevzel Ford, še isto leto pa je Revoz izgubil pogodbo za distribucijo, saj Renaultovi trgovci res ne morejo prodajati avtov, ki so v lasti konkurennega Forda. Po Marinškovih besedah pa je imel tudi Renault po zaključku petletne povezave z Volvom svoj načrt, pridobljeno bazo volvovih kupcev je želel leta 2001 preusmeriti na luksuzni renault vel satis, načrt se je izjalovil.

Leta 2001 je bil Volvo v Sloveniji brez skrbnika, leto kasneje pa je madžarski distributer v Ljubljani postavil pisarno, ki jo je vodil nekdanji župan Dolenjskih Toplic France Vovk. Vovk se je do leta 2005 med drugim boril proti uvozu novih in rabljenih volvov iz cenejše Italije.

Šef zadovoljen s slabimi rezultati

Leta 2005 so vajeti znamke prevzeli trgovci sami, Volvo pa je za komuniciranje in marketing zadolžil ljubljansko agencijo. Tudi ta sistem ni deloval, so potarnali trgovci in to dokazovali s skromno prodajo. Leta 2007 je bilo v Sloveniji prodanih 353 vozil, leta 2009 pa je prodaja ponovno upadla pod 200 vozil, lani na le 75. Letos je prodaja zrasla za 36 odstotkov, a je vseeno močno zaostala za nekdanjimi številkami. Medtem Volvo v svetu dosega rekordne številke, zadnjih 12 mesecev neprestano povečuje prodajo.

Vodstvo je sicer zadovoljno z rezultati, direktor znamke v Jugovhodni Evropi Loic Claude nam je pred dvema letoma zaupal da ne bi prodali niti enega avta več, če bi cene znižali za petino. Nemški tekmeci v času krize vseskozi dokazujejo nasprotno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

04.07.2014
05.12.2014
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.