France Vovk, direktor ljubljanske podružnice družbe Volvo Hungary, je zaskrbljen nad uvozom rabljenih avtomobilov znamke Volvo na naš trg, saj ta zadnji dve leti obsega več kot 40 odstotkov prodaje teh vozil. Uvoz, ki ga opravljajo celo pooblaščeni prodajalci volvov pri nas, bo zajezil z nadzorovanim uvozom rabljenih volvov, ki bodo ustrezali določenim merilom o kakovosti. Imeli bodo tudi garancijo.
V zadnjih nekaj letih je uvoz rabljenih avtomobilov znamke Volvo prav zacvetel ter lani in letos presegel 40-odstotni delež celotnega uvoza novih in rabljenih volvov. To je dobro za kupce teh vozil, saj velika ponudba rabljenih avtomobilov znižuje ceno na trgu. Slaba stran uvoza pa je, da kupec nikoli ne ve, za kakšen avtomobil je plačal nekaj milijonov tolarjev, saj je prevoženih kilometrov pri teh avtomobilih ponavadi precej več, kot zatrjuje merilnik. Zgodi se tudi, da je bil avtomobil teže karamboliran, pa so ga na servisu ustrezno popravili. Na zunaj lep avto pa bo v nekaj letih po nakupu začel močneje rjaveti. Pokazale se bodo tudi druge napake. Te bo lastnik moral odpraviti na svoje stroške. Vsi ti dejavniki avtomobilom volvo zmanjšujejo ugled na našem trgu in otežujejo prodajo novih avtomobilov te znamke. Za tri do štiri leta star volvo iz uvoza boste denimo odšteli pol toliko kot za novega. Nad tem pa se marsikateri kupec zamisli in si večkrat raje omisli rabljenega.
Ukrepi za zajezitev uvoza
Razmere na trgu vzbujajo skrbi predvsem družbi Volvo Hungary oziroma njeni podružnici v Ljubljani, katere direktor je France Vovk. Podružnica ima na skrbi izobraževanje trgovcev in serviserjev, trženje znamke Volvo v Sloveniji, posle z velikimi kupci in nadzor nad trgom. Vovk pravi, da bodo v družbi skušali zajeziti nenadzorovan uvoz rabljenih vozil, ki ga opravljajo celo pooblaščeni prodajalci volvov pri nas. "Uvoza ne moremo ustaviti, lahko pa ga nadzorujemo," napoveduje Vovk in dodaja, da so skupaj z Volvom Hungary zastavili politiko uvoza rabljenih vozil. Ta bodo na naš trg prihajala v nadzorovanih okoliščinah, iskali pa jih bodo v preostalih evropskih podružnicah ali predstavništvih. Avtomobili bodo ustrezali določenim merilom o številu prevoženih kilometrov in poškodbah (tistih, ki so bili teže poškodovani, ne bodo uvažali). Avtomobili bodo opremljeni tudi z garancijo, kupec pa bo tako zaščiten pred slabim nakupom. Cena teh vozil bo po Vovkovih besedah ustreznejša, kar seveda pomeni, da bo višja. Posledično se bo zmanjšal uvoz rabljenih in povečal uvoz novih volvov.