Lepota, strast, ljubezen, poželenje...vse to naj bi predstavljala starogrška boginja lepote Afrodita, ki je tudi "posodila" ime afrodiziaku, substanci, ki se uporablja z namenom povečevanja spolnega poželenja. Čeprav so avtomobili splošno gledano le kup pločevine, plastike in blaga na štirih kolesih, je med njimi tudi nekaj takšnih primerkov, ki iz človeka zmamijo občudovanje, v njem zbudijo strast ter mu preprosto in zelo hitro zlezejo pod kožo.
Takšnih plehnatih primerkov, zaradi katerih ti v glavi mimogrede naredi klik, v trebuhu skorajda začutiš metuljčke, po koncu „seanse" pa prepoten kaj hitro občutiš tresavico kot posledico abstinenčne krize. Takrat komaj čakaš da se znova vrneš nazaj, ga morda nežno pobožaš in se predvsem zapelješ z njim. Kar tako, brez razloga. No, morda nekaj "slučajno" potrebuješ prav iz celovške Ikeje, nedeljski izlet "na morje" mimogrede potegneš ob obali do Pule, za skok iz horjulske v poljansko dolino pa si izbereš pot skozi Idrijo in Cerkno sopotnikom rekoč: "Sem mislil, da se gre tukaj."
Sliši se kar malce neverjetno, pravljično. Da da, magične obline, strupena moč, zvok, šarm, image,... vse to praviloma stane več deset tisočakov. Prave ljubezni so tako ali tako tragične? No, k sreči ni povsem tako. V zadnjem času smo preizkusili kar nekaj zelo opojnih primerkov, ki so dostopni za zmeren oziroma razumljiv denar. Denimo strupeni Renault megane RS, Oplova OPC "zvezda" ter seveda agilni dvojček GTI/GTD iz Wolfsburga, tu je tudi njuna češka sestrična vRS pa mali nabriti Mini GP. Vsi ti igrajo predvsem na športno plat, na čustveno pa zna zelo dobro zabrenkati seksi Alfina giulietta. Svoje čase so se s čustvi na sredozemski način poigravali tudi Španci, ki so Seata dolga leta predstavljali s sloganom Auto Emoción, zdaj pa jim je v ospredju nekakšen inženiring užitkov.
Seat torej. Na prvo žogo bi se človek morda udaril po glavi, le kaj je tem Špancem, ko pa jih vsi povezujejo z vročimi ritmi in temperamentnim značajem, ki znajo še kako podžgati čustva ter zmešati glavo. No brez skrbi, tudi "enjoyneering" te še kako hitro prebudi in kmalu zasvoji - kot kak afrodiziak. Seat leon z 2,0-litrskim turbodizlom v nosu se je namreč pokazal za prav takšnega, čudežni napoj pa je še dodatno začinila športno začinjena oprema FR, kupejevski videz z enim parom bočnih vrat, mična steklena streha ter seveda strastna rdeča barva. Zelo težko ga je spregledati, še težje neprikrito občudovati, saj je res poln šarma in stila. Za to poskrbijo tudi markantni sprednji žarometi z značilno podobo dnevnih luči ter po želji LED-tehnologijo, satovje v mreži hladilnika, značajske linije ob strani ter 18-palčna platišča.
Bližnja znanka, za katero je območje zunaj ljubljanskega obroča že skorajda tretji svet, je ob pogledu na leona takoj dejala: "S temle lepotcem grem pa tudi na konec sveta!" Mimo zapeljivca nikakor ni mogel niti korejski turist, ki je sicer občudoval puljsko areno. "Zares lep avto," nam je navrgel med navdušenim fotografiranjem Španca pred amfiteatrom in kar malce žalostno pobesil pogled ob informaciji, da takšnega modela doma žal ne bo mogel občudovati. Ob skupnih druženjih smo neredko videvali ljudi, ki so za trenutek postali ter pozornost radovedno usmerili na živordečega leona, vse pa je o njem z zgovornim "To je to!" po daljši vožnji na sopotnikovem sedežu povedal glede avtov sicer zelo izbirčni znanec.
Leon se je na novo prebudil lani, postavljen na koncernski prilagodljivi platformi MQB, z bolj oglatimi linijami, koničastimi stranskimi ogledali, prečiščeno notranjostjo, k vozniku obrnjeno sredinsko konzolo z zaslonom na dotik, pestro motorno paleto ter različnimi paketi opreme. Približno 423 cm dolga mešanica Španca in Nemca nam je bila všeč, saj združuje nemško perfekcijo in tehnologijo ter špansko strast in čustva. Nekakšen VW golf za alternativce.
A ker ima golf športne različice, tudi dizelsko GTD, se takšna razumljivo poda tudi vročemu Špancu. Formula Racing seveda! Podkrepili so jo trikraki in spodaj športno prisekan volanski obroč (lahko bi bil debelejši), z rdečimi šivi prežeta usnjena notranjost, školjkasti sedeži z odlično oporo telesu, ter šeststopenjski ročni menjalnik, čigar ročica se idealno poda desnici. Domala vedno zaželenega dvosklopčnega DSG tokrat nismo pogrešali, menjalnik je namreč brezhibno natančen in športno hiter, dodaten razlog pa se skriva pod motornim pokrovom.
Naša čustva je povsem prebudil, nas dodobra ogrel ter zasvojil že iz golfa GTD poznani 2,0-litrski turbodizel s 135 kw (184 KM), ki ponudi 380 Nm največjega navora med 1750-3000 vrtljaji v minuti. Tehnični podatki povedo, da tak 1.350 kg težak leon do stotice pospeši v 7,6 sekunde, nelinearni števec merilca hitrosti pa se ustavi pri 228 km/h. Navduši predvsem prožnost motorja, saj vleče že "iz kleti", njegovo veselje do vrtenja in sunki v hrbet pri pospeševanju ob polnem plinu pa so takšni, da voznika vse skupaj kaj kmalu zasvoji. Voznika tako pogosto prežame občutek, da je leona nemogoče voziti počasi, a karakter motorja zlahka omogoča tudi to - nobena težava namreč ni ležerno oziroma družinsko voziti skozi naselje v 5. ali 6. prestavi z nekaj nad tisoč vrtljajih v minuti. Sploh ko veš, da že odločnejši pritisk na plin konjenico kaj hitro spravi v dir - brez posega v menjalnik!
Vozniku je na voljo tudi sistem Seat Drive Profile, s katerim si lahko izbere način vožnje, ki je primeren za njegovo pot (Normal, Eco, Sport) ali pa si povsem po svoje (Individual) prilagodi delovanje avtomobila, naj gre za krmiljenje električnega servovolana ali odzivnost motorja. Sami smo kaj hitro izbrali Sport in bili tudi zaradi ojačanega športnega zvoka motorja "pečeni" za večji del preizkušanja, sploh ko smo z leonom zavili med ovinke. H krepki dozi užitka in izzivi med zavoji je pripomogla tudi večvodilna zadnja prema, za 15 milimetrov znižano in trše podvozje, elektronska zapora diferenciala XDS, odlična trakcija in lega na cesti ter učinkovite zavore, k večji romantiki ponoči pa rdeča ambientalna osvetlitev. Sistem za nadzor stabilnosti vozila je ob tem prek menija na osrednjem zaslonu moč prilagoditi športni vožnji (ESC Sport), povsem izklopiti pa se ga ne da.
Po skoraj 700 uživaško odpeljanih kilometrih obvezno pride tudi račun za zapitek, ampak naftni trgovci se vas v tem primeru ne bodo razveselili. Tudi sami smo prvič kar trikrat preverili, ali je tank zares poln, nejeverno gledali v stanje kilometrov in znova preračunavali, ali smo se nemara kje zmotili. Nismo se! Povprečna poraba je kljub nič kaj zmerni vožnji znašala 6,7 litra na sto kilometrov, pri čemer bi se po nekaj tisoč prevoženih kilometrov bržkone ustalila pri dobrih šestih litrih, z bolj nežno nogo pa bi jo brez težav spravili v območje petih litrov. Leon z najmočnejšim turbodizlom je tako odličen kompromis med dinamiko vožnje in varčnostjo.
Če se vam do tu morda zdi vse skupaj že kar malo prelepo, da bi bilo res, kot protiutež gotovo pričakujete zasoljeno ceno. A pravljica se tukaj ne konča, takšen Seat leon SC FR namreč stane 23.800 evrov. Zelo zelo razumna cena za vse, kar lahko ponudi. Ob tem so nam bile na nočnih popotovanjih zelo v pomoč prednje luči z LED tehnologijo, skozi električno krmiljeno stekleno streho pa nas je še dodatno grelo toplo pomladno sonce. Prve so na voljo za doplačilo v višini tisočaka, streha pa je del design paketa FR, ki stane 750 evrov.
Ob uživaški vožnji z leonom so nam misli občasno uhajale k uglednejšemu VW golfu GTD. Ta si vsekakor zasluži obilo spoštovanja, tudi v njem so športni užitki še kako zagotovljeni, počutje pa je še za odtenek boljše. Golfovi materiali v kabini so namreč prestižnejši, ob tem ponuja nekaj več serijske opreme ter sistem, ki med vožnjo prilagaja delovanje blažilnikov razmeram na cesti (DCC), prtljažnik s 380 litri pa je pri obeh enako velik. Osnovni GTD stane 26 tisočakov, z nekaj dodatne opreme se povzpne v območje 30 tisoč evrov, zaradi njegovega slovesa pa lahko ob prodaji zanj iztržite več denarja. Odločitev je vaša. Seat leon SC FR 2.0 TDI se sicer ponuja kot zelo zanimiva izbira za bolj drzne ljudi, ki želijo izstopati iz povprečja in biti drugačni, hkrati pa prisegajo na preverjeno in zanesljivo tehniko.
Foto: Matej Kačič