"Kako je lepa," se zasliši vzdih z ene, žvižg odobravanja z druge strani, za hrbtom pa zgovoren: "Seksi!" Da, pred očmi imamo izjemno vročo lepotico, ki nikogar ne pusti ravnodušnega. Že na prvi pogled prava manekenka, izzivalnih potez in zapeljivih oblin, z lepimi očkami, širokih bokov ter z zajetno seksi ritko, ki te ponoči s svojo opravo še dodatno zakuri. "Ciao bellissima!" kar privre iz nas... Takoj nas prime, da bi jo nežno pobožali, ali se je vsaj dotaknili, v njeni družbi pa bi se gotovo zabavali ure in ure. Sanje?
Tokrat so se nam uresničile, in to z dvojno porcijo! Za dobršno mero erotičnega naboja je poskrbel par Alfinih lepotičk po rahlih kozmetičnih popravkih in s privlačno ceno. Čeprav nobena ni bila "blond", sta se jima siva antracitna in seksapilna rdeča še kako podali, temnejša je imela ob tem še tatu z zeleno štiriperesno deteljico za srečo in zgovornim napisom "sportiva".
Športni paket ponudi razmeroma strupen karakter 1,4-litrskega turbo bencinskega motorja, ki iz sebe iztisne 170 "konjev" - rdečka je bila kilovatno najskromnejša v ponudbi, a kljub le 105 turbo konjičem zelo radoživa. Bolj kot z barvo pa nas je sportiva QV zakurila s sivimi platišči in rdečimi zavornimi čeljustmi, v notranjosti pa z aluminijastimi stopalkami, s privlačnimi usnjenimi sedeži z rebrastimi naslonjali in Alfinim emblemom ter rdečimi šivi na volanu, ob prestavni ročici in sedežih, ki še poudarijo njeno igrivost.
Močno privlačna in relativno umirjena rdečka je bila znotraj manj žlahtna, bolj konfekcijska in z ročnim uravnavanjem klimatske naprave, a smo se tudi v njenem preprostejšem naročju zelo dobro počutili. Tale njen rdeč videz,...mmmmm... Nedvomno odtaja še tako hladno srce! Armaturna plošča je pri obeh praktično enaka, vedno prefinjena in z uporabo aluminija. Ljubitelj milanskih krasotic jo je v močnejši nežno pobožal ter pospremil z besedo: "Erotika!", človek pa bi kar božal in božal tudi okrogel vrh prestavne ročice odličnega menjalnika. Naša roka se je tako pogosto znašla na krogli, jo nežno gladila, čeprav za dotikanje večino časa ni bilo nobene potrebe. Magična Alfa! Pohvalimo lahko tudi velika stikala klimatske naprave ter tista, s katerima prižgemo meglenke, zaklenemo vozilo ali izklopimo sistem start/stop, sedeži ponujajo povprečno bočno oporo in bi lahko bili bolj udobni, pogrešali pa smo več odlagalnih površin in več prostora na zadnji klopi.
Italijani ne bi bili Italijani, če ne bi v avto vdahnili nekaj posebnosti in romantike. Obe Juliji imata tako ob merilniku nivoja goriva in temperature vode napisano Benzina ter Acqua, posebnost obeh pa je sicer serijski izbirnik DNA pred prestavno ročico, ki odlično združuje udobje s športnostjo. Z njim namreč prilagajamo obnašanje vozila različnim razmeram na cesti in posameznim slogom vožnje ter s tem pokažemo tudi naše trenutno razpoloženje. Če sta obe Juliji v normalnem načinu (N) umirjeni in udobni, pri premiku v dinamični način (D) hipoma oživita in poskočita kot kak razuzdani vranec, saj se spremeni delovanje motorne elektronike, poveča odzivnost stopalke za plin, volan otrdi, stabilizacijski sistemi za večjo varnost (ASR in ESP) pa posredujejo z zamikom - pri izbiri za slabše vremenske pogoje (A) smo priča prav nasprotnemu.
Tehnični podatki 1,4 TB 170 sportiva QV
Moč motorja: 125 kW (170 KM) @ 5500 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 218 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 5,8 l/100 km
Emisije CO2: 134 g/km
Največji navor: 250 Nm @ 2500 vrt/min
Testna poraba: 10,4 l/100 km
Cena osnovnega modela s popustom: 21.590 evrov
Cena testnega modela s popustom: 22.300 evrov
Na papirju je med športno in vstopno različico krepka razlika, vendar pa je ta v praksi manjša oziroma manj občutna - obe sta sicer težki približno 1.300 kilogramov, dolgi 435 cm in med osema ponujata 263,4 cm prostora.
Pri močnejši smo pogrešali predvsem eksplozivnost, s kakršno nas je nekaj ur prej navduševal Seat leon ST z 1.4 TSI motorjem. K razliki sicer pripomore uglajenost turbo motorja športnejše Alfine giuliette, saj tam navor pri pospeševanju konstantno narašča, torej podobno kot pri atmosferskih motorjih - 250 Nm doseže pri 2.500 vrtljajev v minuti, največjo moč pa pri 5.500 vrtljajev, kamor prisika brez težav. Morda smo pričakovali (pre)več, čeprav je na nemških avtocestah z 218 km/h nadpovprečno urna, z mesta do stotice pa pospeši v zglednih 7,8 sekunde. Sama vožnja nas je vseeno malo potešila, saj se avto pelje odlično, med boljšimi sta volan in menjalnik, mehaniki pa se bodo morali v bodoče bolj potruditi pri zmanjšanju njene žeje. Povprečna poraba je namreč gladko presegla deset litrov, z bolj nežno nogo bi najbrž shajali z dobrimi osmimi litri, vendar bi deteljica ob tem najbrž uvela od žalosti.
Toliko bolj nas je po tej plati zadovoljila šibkejša rdečka, ki zmore 77 kW (105 KM) ter ponudi 206 Nm navora pri 1.750 vrtljajih. Pri nižjih hitrostih je tako pokazala precejšnjo živahnost in poskočnost, rada se je zavrtela v višje vrtljaje, stotico doseže v 10,6 sekunde, dokaj prepričljivo pospeševanje pa se je čutilo tudi v šesti prestavi. Za vsakdanje poti v službo in nazaj, po raznih opravkih in za morebitne izlete ter umirjena popotovanja več kot dovolj, ko se vam zahoče pa vas zadovolji tudi med hitreje odpeljanimi ovinki.
Tehnični podatki 1.4 TB 16V 105 Distinctive
Moč motorja: 77 kW (105 KM) @ 5000 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 186 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 6,4 l/100 km
Emisije CO2: 149 g/km
Največji navor: 206 Nm @ 1750 vrt/min
Testna poraba: 8,3 l/100 km
Cena osnovnega modela Distinctive s popustom: 17.790 evrov
Cena testnega modela s popustom: 19.420 evrov
Njeno šibkejše srce slabosti pokaže pri višjih (avtocestnih) hitrostih in prehitevanjih, kjer si je treba vzeti več rezerve, kot pri močnejši. Števec se ustavi pri 186 km/h. Nekoliko se odkupi se pri porabi, povprečna je znašala 8,3 litra, tovarna navaja dva litra nižjo. Ker se takšna giulietta zdi primerna za kakšno pravo Julijo - te so našo kot po tekočem traku radovedno opazovale - bi znali skupaj shajati s približno sedmimi litri. Ob tem prtljažnik ponuja povprečnih 350 litrov (1.045 litrov s podrto zadnjo klopjo), spredaj bi prav prišla še kakšna odlagalna površina, seveda pa bi lahko oblikovalci poskrbeli tudi za večji informativni zaslon(ček) med števci.
Seveda, so avtomobili, ki so noro lepi, zmogljivi in močno poželjivi ampak zaradi svoje cene so skoraj vedno le predmet sanj. Alfa Romeo giulietta zna izpolniti marsikatero takšno željo, saj prekipeva od temperamenta, ob tem pa ponuja veliko vozniških užitkov in veselja že z vstopnim motorjem. Med konkurenco, kjer vladajo znana imena astra, cee'd, focus, golf, megane,... ji ni lahko, a s svojimi aduti in atributi se lahko mirno kosa s prestižnejšim Audijem A3 ali BMW 1. Sploh če oko vržemo na cenik, kjer uvoznik pri obeh ponuja 2.400 evrov popusta. Šibkejša testna bencinarka tako stane dobrih 19 tisočakov, saj je obogatena z dodatno opremo v vrednosti dobrega tisočaka in pol. Povsem osnovna giulietta s 105-konjskim motorjem in osnovno opremo pride 15.750 evrov, močnejša testna QV sportiva pa stane okoli 22.300 evrov.