Ženske so prevzele vodilno vlogo pri reševanju nemškega Opla, operacijo na svetovni ravni vodi prva dama General Motorsa Mary Barra, v Nemčiji znamko preoblači Tina Müller, na TV-sprejemnikih pa jo spreminja Claudia Schiffer.
O nemškem Oplu je v zadnjih letih preteklo veliko črnila, zapisi pa so bili po navadi povezani z negativnim poslovnim rezultatom, neuspešno prodajo Magni International in zaprtjem tovarne v nemškem Bochumu. Vodstvo Opla ni obupalo predvsem zato, ker nad svojo evropsko srebrnino ni obupal lastnik General Motors. Ko je vajeti drugega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu prevzela prva dama Mary Barra, gradnje ugleda in odprave predsodkov o znamki na domačem nemškem trgu pa Tina Müller, se zdi, da Opel končno vozi v pravi smeri. Znamka je lani v Evropi prvič v zadnjih 13 letih povečala tržni delež, rast se nadaljuje tudi letos - v prvih dveh mesecih je Oplov tržni delež v primerjavi z istim obdobjem lani poskočil s sedem na 7,4 odstotka. Cilji so še precej višji, do leta 2016 želi znamka izplavati iz rdečih številk, ki jih v bilanci prikazuje že 14 let zapored. Do leta 2022 pa se želi povzpeti na drugo mesto v evropski prodaji, to trenutno drži francoska skupina PSA, na prvem mestu je nemški Volkswagen, Opel pa je tretji.
Oplu je na pomoč priskočil sestrski Chevrolet
Kako jim bo to uspelo, kakšno vlogo imajo pri tem Oplove dame in ne nazadnje kaj se dogaja s srcem znamke - avtomobili? Oplu je pot najprej tlakoval lastnik General Motors, ki je ob prelomu prejšnjega leta iz Evrope odpoklical znamko Chevrolet, ki se je zadnja leta za kupce bojevala tudi z Oplom. Uradno se Chevrolet umika šele leta 2015, a ukrepi v zadnjih dveh mesecih kažejo, da bo umik opravljen še hitreje. Odrešen interne konkurence bo Opel laže zadihal, so menili v podjetju. Podobno razmišljajo tudi v slovenskem Oplu.
Opel v Nemčiji zapira in vlaga
Nova prva dama General Motorsa Mary Barra je svojo evropsko znamko pospremila tudi s spodbudnimi besedami in ukrepi. Za razvoj Oplovih modelov in druge naložbe bodo Američani do leta 2016 namenili štiri milijarde evrov, rezultat bo 23 novih modelov in 13 novih motorjev do leta 2016. Že v zadnjih nekaj letih pa je bila znamka bolj agresivna kot v preteklosti, predstavila je prvi majhen športni terenec mokka in doživela uspeh - prek 200 tisoč naročil v letu dni. Med prestižne kabriolete je zavila s cascado, med prestižne malčke z adamom in nadaljevala uspešno pot s poslovno insignio, ki je ob prenovi dobila precej boljšo vsebino kot pred njo. Sočasno s preobrazbo znamke in na drugi strani naložb poteka tudi zapiranje tovarne v nemškem Bochumu. Z njo je Opel pohitel, zaprtje naj bi v celoti izpeljal že do konca tega leta, stala pa ga bo okoli pol milijarde evrov, napovedujejo poznavalci avtoindustrije.
Trženjski preobrat v Nemčiji
Lani je povelje Opla v Evropi prevzel Karl-Thomas Neumann in zagnal desetletni program Drive2022, ki naj bi Opel s tretjega postavil na drugo mesto v prodaji v Evropi. Neumann je ob tem prvič ločil funkciji prodaje in trženja. Na ta položaj je postavil nov obraz - Tino Müller, ki je v preteklosti zgradila kozmetično znamko Schwarzkopf. Müllerjeva je takoj ob prihodu obrnila ploščo in na nemškem trgu kmalu zagnala novo kampanjo Umparken im Kopf, ki sporoča spremembo v razmišljanju. Za preobrat je uporabila slogane, kot je »68 odstotkov moških meni, da so rdečelaske bolj strastne; 90 odstotkov ni spoznalo še nobene« ali »Belo vino odstrani madeže rdečega vina. Milijoni uničenih preprog se s tem ne strinjajo«. Sočasno je zapeljala v sponzoriranje nogometa in motošporta ter postavila nove ambasadorje znamke, kot so Claudia Schiffer, Bryan Adams, Valentino Rossi, Jürgen Klopf in še nekatere. Ko bo Oplu povrnila sijaj na domačem trgu, se bo lotila še drugih, tudi slovenskega.
Aktivnosti tudi v Sloveniji
Oplova slovenska ekipa sicer ni stala križem rok, loščenja znamke so se pošteno lotili že lani. »Da bi imeli natančne podatke, smo lani najprej opravili raziskavo o blagovni znamki, in sicer marca in novembra, da smo lahko pridobili tudi smernice spreminjanja po posameznih sklopih vprašanj. Izsledki druge raziskave so na primer pokazali, da je Opel druga najpogostejša prva izbira anketirancev (12,2 odstotka), kar je nekoliko več kot v prvi izvedbi raziskave marca (10,9 odstotka). Med argumenti, zakaj bi izbrali prav Opel, pa so pri lastnikih Oplov pozitivne izkušnje lastništva, všečnost, kakovost in zanesljivost, morebitnim kupcem pa so modeli všeč in menijo, da so Oplova vozila kakovostna,« je na naša vprašanja odgovorila Milica Kopanja iz slovenske pisarne Opla. V Ljubljani so pripravili tudi štiri večje partnerske projekte, s katerimi želijo znamko kupcem približati kot zabavno, aktivno in družinam prijazno.