Avto

Če je avto vozil Senna, je trikratna cena

Za klasične avtomobile ne obstaja tablica, ki bi jim določala vrednost. Njihove cene vsakič znova določajo dražbe.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.02.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Dražbe so postale najbolj priljubljeno in tudi najučinkovitejše prodajno orodje za avtomobile s pedigrejem, katerih ceno je nemogoče matematično določiti. Vselej gre za avtomobile, ki so del življenja že pustili za seboj. Ponavadi so na svetu vsaj dve desetletji, najvišjo vrednost pa dosegajo tisti, izdelani med obema vojnama in tik po drugi svetovni vojni. Koliko je vreden ferrari GTO, letnik 1963, kaj pa talbot, letnik 1949, ali novodobna honda NSX, letnik 1992? Kaj pa, če si jo je lastil sloviti dirkač formule 1 Ayrton Senna, je takšna vredna kaj več?

alfa-oldtimer-xx.1391713584.jpg.o.600px.jpg
Alfa romeo giulia 1600 GT junior letnika 1975 sodi med dostopnejše sanjske klasike, v Silverstonu jo bodo dražili za 12 do 18 tisoč evrov.

Honda NSX letnika 1992 ima na trgu vrednost med 25 in 35 tisoč evrov. Če je bil njen prvi lastnik sloviti dirkač Ayrton Senna pa trikrat toliko.

Vrednost klasičnih avtov določa le trg

Na svetu ne obstaja tablica, ki bi določala vrednosti teh vozil. Obstajajo le izkušnje in podatki o cenah z dražb in iz zasebnih prodaj, ki določajo približno vrednost. Končno pa ustvari trg; avto domov odpelje kupec, ki je pripravljen zanj tisti hip odšteti največ. Na drugi strani mora biti prodajalec, ki se s to vrednostjo strinja. Takšni posli se najpogosteje zgodijo na dražbah, ki jih organizirajo slovite dražbene hiše po vsem svetu. Dražbe so primerno mesto, ker njihova odmevnost in prepoznavnost vselej dosežeta vse zainteresirane kupce in ker dražbeni sistem hkrati zagotavlja transparentnost posla in jamči za izplačilo. Prodajalec mora namreč položiti varščino, preden sploh da prvo ponudbo. Celoten posel pa nadzoruje dražbena hiša, od predaje vozil in dokumentov do izplačila kupnine. Dražbe so tudi odmevne, zato si predmeti, ki se znajdejo na njih, v tem primeru avtomobili, zagotovijo določen del medijske pozornosti, ki jim v prihodnosti morda tudi dvigne vrednost ali pa vsaj omogoči lažjo nadaljnjo prodajo.

Slovite dražbe s slovitimi avtomobili

Najimenitnejša dražbena hiša je, sodeč po vrednosti prodanih avtomobilov, ameriška Gooding & Company. Ta ima »na vesti« izvedbo številnih poslov vrtoglavih vrednosti. Na dražbi, ki je avgusta lani potekala v kalifornijskem Peeble Beachu, je novega lastnika za 14 milijonov evrov dobil mercedes-benz 540 K von krieger special roadster. Pred nekaj leti pa so na dražbah omenjene hiše le nekaj nižje vrednosti dosegli ferrari 330 testa rossa, letnik 1962, in 250 testa rossa, letnik 1957.

Honda-NSX.1391713582.jpg.o.600px.jpg
Za hondo NSX, letnik 1992, Ayrtona Senne bodo v Silverstonu poskušali iztržiti prek sto tisoč evrov.

Honda Ayrtona Senne ...

Ljubitelji pločevinastih umetnin spremljajo tudi druge, manjše dražbe, ki ponujajo redke in cenjene modele iz avtomobilske preteklosti. Naslednje zbirališče za avtonostalgike bo dražba Race & Retro Classic angleške hiše Silverstone Auctions, potekala bo 22. in 23. februarja na istoimenskem dirkališču. Najbolj razvpit dražbeni predmet bo honda NSX, letnik 1992, črne barve, s 50 tisoč prevoženimi kilometri in predvsem slovitim prvim lastnikom - že preminulim dirkačem formule 1 Ayrtonom Senno. Senna je bil tudi osebno vključen v razvoj Hondinega športnega avtomobila. Takrat je dirkal za ekipo McLarna, tega pa so gnali Hondini motorji.

... vredna vsaj tri običajne

Dražbena hiša je za hondo NSX že napovedala izklicno ceno med 75 in 85 tisoč funti (med 90 in 102 tisoč evri). Kakšna bo končna vrednost, seveda še ni jasno. Brez dvoma pa prodajalec računa na slovito ime nekdanjega lastnika, ki je avto uporabljal le dve leti do tragične smrti na dirki formule 1 v Imoli leta 1994. Slaven prvi lastnik pa je tudi edini razlog za vrtoglavo izklicno ceno omenjene honde NSX, letnik 1992, ki sicer na trgu dosega vrednost med 25 in 35 tisoč evri.

Talbot-lago1.1391713583.jpg.o.600px.jpg
Talbot lago T26 record cabriolet, letnik 1949, bo na dražbi v Brooklandsu poskušal preseči vrednost 180 tisoč evrov.

Talbot-lago2.1391713584.jpg.o.600px.jpg

Redek francoz za 180 tisočakov

Drug zanimiv, javnosti precej neznan avto pa bo 8. marca dražila angleška hiša Historics atBrooklands. To je talbot lago T26 record cabriolet, letnik izdelave 1949, opremljen s 4,5-litrskim šestvaljnikom s 125 kilovati moči. Klasični kabriolet že ugasle francoske znamke je po besedah organizatorjev odlično vzdrževan in restavriran s sestavnimi deli, ki so ustvarili videz in kakovost originala. Avto sodi med redke primerke, saj je Talbot izdeloval predvsem limuzinske različice omenjenega modela. Prvi kupec je bil iz ZDA, uporabljal ga je do sredine šestdesetih let prejšnjega stoletja. Po propadu zakona je pločevinasti francoz nekaj desetletij preždel v garaži. Kakšna je bila njegova vrednost leta 1949, ni znano. Vsekakor pa je bila nižja od izklicne cene na dražbi v Brooklandsu. Vrednost talbota lastnik ocenjuje med 144 in 180 tisoč evri, zanj pa bo seveda poskušal dobiti še kakšen evrov več.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

20.01.2015
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 2

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.