Dražbe so postale najbolj priljubljeno in tudi najučinkovitejše prodajno orodje za avtomobile s pedigrejem, katerih ceno je nemogoče matematično določiti. Vselej gre za avtomobile, ki so del življenja že pustili za seboj. Ponavadi so na svetu vsaj dve desetletji, najvišjo vrednost pa dosegajo tisti, izdelani med obema vojnama in tik po drugi svetovni vojni. Koliko je vreden ferrari GTO, letnik 1963, kaj pa talbot, letnik 1949, ali novodobna honda NSX, letnik 1992? Kaj pa, če si jo je lastil sloviti dirkač formule 1 Ayrton Senna, je takšna vredna kaj več?
Vrednost klasičnih avtov določa le trg
Na svetu ne obstaja tablica, ki bi določala vrednosti teh vozil. Obstajajo le izkušnje in podatki o cenah z dražb in iz zasebnih prodaj, ki določajo približno vrednost. Končno pa ustvari trg; avto domov odpelje kupec, ki je pripravljen zanj tisti hip odšteti največ. Na drugi strani mora biti prodajalec, ki se s to vrednostjo strinja. Takšni posli se najpogosteje zgodijo na dražbah, ki jih organizirajo slovite dražbene hiše po vsem svetu. Dražbe so primerno mesto, ker njihova odmevnost in prepoznavnost vselej dosežeta vse zainteresirane kupce in ker dražbeni sistem hkrati zagotavlja transparentnost posla in jamči za izplačilo. Prodajalec mora namreč položiti varščino, preden sploh da prvo ponudbo. Celoten posel pa nadzoruje dražbena hiša, od predaje vozil in dokumentov do izplačila kupnine. Dražbe so tudi odmevne, zato si predmeti, ki se znajdejo na njih, v tem primeru avtomobili, zagotovijo določen del medijske pozornosti, ki jim v prihodnosti morda tudi dvigne vrednost ali pa vsaj omogoči lažjo nadaljnjo prodajo.
Slovite dražbe s slovitimi avtomobili
Najimenitnejša dražbena hiša je, sodeč po vrednosti prodanih avtomobilov, ameriška Gooding & Company. Ta ima »na vesti« izvedbo številnih poslov vrtoglavih vrednosti. Na dražbi, ki je avgusta lani potekala v kalifornijskem Peeble Beachu, je novega lastnika za 14 milijonov evrov dobil mercedes-benz 540 K von krieger special roadster. Pred nekaj leti pa so na dražbah omenjene hiše le nekaj nižje vrednosti dosegli ferrari 330 testa rossa, letnik 1962, in 250 testa rossa, letnik 1957.
Honda Ayrtona Senne ...
Ljubitelji pločevinastih umetnin spremljajo tudi druge, manjše dražbe, ki ponujajo redke in cenjene modele iz avtomobilske preteklosti. Naslednje zbirališče za avtonostalgike bo dražba Race & Retro Classic angleške hiše Silverstone Auctions, potekala bo 22. in 23. februarja na istoimenskem dirkališču. Najbolj razvpit dražbeni predmet bo honda NSX, letnik 1992, črne barve, s 50 tisoč prevoženimi kilometri in predvsem slovitim prvim lastnikom - že preminulim dirkačem formule 1 Ayrtonom Senno. Senna je bil tudi osebno vključen v razvoj Hondinega športnega avtomobila. Takrat je dirkal za ekipo McLarna, tega pa so gnali Hondini motorji.
... vredna vsaj tri običajne
Dražbena hiša je za hondo NSX že napovedala izklicno ceno med 75 in 85 tisoč funti (med 90 in 102 tisoč evri). Kakšna bo končna vrednost, seveda še ni jasno. Brez dvoma pa prodajalec računa na slovito ime nekdanjega lastnika, ki je avto uporabljal le dve leti do tragične smrti na dirki formule 1 v Imoli leta 1994. Slaven prvi lastnik pa je tudi edini razlog za vrtoglavo izklicno ceno omenjene honde NSX, letnik 1992, ki sicer na trgu dosega vrednost med 25 in 35 tisoč evri.
Redek francoz za 180 tisočakov
Drug zanimiv, javnosti precej neznan avto pa bo 8. marca dražila angleška hiša Historics atBrooklands. To je talbot lago T26 record cabriolet, letnik izdelave 1949, opremljen s 4,5-litrskim šestvaljnikom s 125 kilovati moči. Klasični kabriolet že ugasle francoske znamke je po besedah organizatorjev odlično vzdrževan in restavriran s sestavnimi deli, ki so ustvarili videz in kakovost originala. Avto sodi med redke primerke, saj je Talbot izdeloval predvsem limuzinske različice omenjenega modela. Prvi kupec je bil iz ZDA, uporabljal ga je do sredine šestdesetih let prejšnjega stoletja. Po propadu zakona je pločevinasti francoz nekaj desetletij preždel v garaži. Kakšna je bila njegova vrednost leta 1949, ni znano. Vsekakor pa je bila nižja od izklicne cene na dražbi v Brooklandsu. Vrednost talbota lastnik ocenjuje med 144 in 180 tisoč evri, zanj pa bo seveda poskušal dobiti še kakšen evrov več.