München, srce Bavarske, so nekoliko neobičajno preplavile trikrake zvezde, ki sicer domujejo v Stuttgartu. Mesto je bilo namreč prepolno črnih potniških večnamenskih vozil viano, ki so tekom popoldneva množice z vsega sveta vozile v Olympiahalle. Napetost tam so dvigovale mične hostese, znani obrazi iz sveta mode in zabave, notranje zelo sodobni, razkošni in prilagodljivi še zamaskirani kombiji ter pestre delavnice, kjer je Mercedes predstavljal najsodobnejše tehnologije, vgrajene v njihovo novo zvezdo - razred V.
Naslednik večnamenskega in po svetu sila uspešnega modela viano - tega denimo srečate na letališčih, v taksi službah, pred hoteli, pri velikih družinah, v raznih podjetjih... - nas je dražil pod pokrivalom, zapisi glede njega so bili namreč skromni in fotografije niso ušle izpod nadzora. In zakaj München, ne Stuttgart, smo se spraševali, saj je znano, da je tukaj kralj BMW. Provokacija? Deloma zagotovo.
Dieter Zetsche, prvi mož Mercedesa, je namreč zadovoljen prišel konkurentom v njihov dom pokazat, česa nimajo v svoji ponudbi. Mercedes je sicer najhitreje rastoča premijska znamka in se ponaša z najmlajšo paleto modelov med neposrednimi tekmeci. Razredu osebnih vozil C, E in S se je zdaj pridružil še razred V, ki je palico med večnamenskimi vozili dvignil nivo višje. Združuje namreč najboljše iz dveh svetov: funkcionalnost običajnega kombija in tipične karakteristike Mercedesovih osebnih vozil. Takšna vozila pogosto služijo kot vizitka podjetja, saj so neredko prvi stik s strankami in poslovnimi partnerji.
Za Mercedes je razred V zelo pomemben, v posodobitev španske tovarne pa so vložili 200 milijonov evrov. "Mercedes V ni samo kvalitetno izdelan, je tudi lep, kar je pri večnamenskih vozilih prej izjema kot pravilo," je dodal Zetsche. Vozilo ob tem odlikujejo še razkošna in sodobno opremljena notranjost, ki spominja na tisto iz razreda C, po želji naravnanost k družinam, aktivnim posameznikom ali poslovnežem ter obilica najsodobnejše tehnologije, ki so jo pred časom vsadili v novi razred S. Novinca ob tem odlikujejo tudi številni varnostni elementi ter varčni motorji. "Zaradi vsega tega si zasluži, da ga postavimo v Mercedesovo abecedo. Tudi ustanovitelj podjetja Carl Benz bi najbrž vozil razred V, saj je imel pet otrok," je zaključil Zetsche.
Zastor se je končno dvignil in razred V se je pokazal svetovni javnosti, Zetsche in ekipa pa so se z velikim nasmeškom nastavljali fotoaparatom. Kako tudi ne, Mercedes V je dobil privlačen videz s prepoznavno hišno podobo, kakršna krasi osebna vozila, na njihovi ravni pa naj bi bila tudi vozniška izkušnja. Zbogom torej občutek, da voziš okorno veliko škatlo, parkiranje manj veščim pa bo olajšal zmogljiv elektronski pomočnik. V notranjosti razred V na 490, 514 ali 537 centimetrih dolžine in 1,88 metra višine (uporabnost v parkirnih hišah) ponuja prostor za do osem ljudi, tri motorje, nove dimenzije udobja in veliko opcijskih dodatkov, ki bodo vsako posamezno vozilo lahko individualizirali do te mere, da bo zadovoljil širok spekter kupcev.
Razred V bo tako privlačen za družine (ti bodo cenili notranje ozvočenje, ki olajša komunikacijo med ljudmi v vozilu, prilagodljivost prtljažnega prostora ter pametno klimo), ljudi, ki potrebujejo prostorno notranjost za svoje prostočasne dejavnosti (deljeno in elektronsko podprto odpiranje zadnjega stekla in prtljažnih vrat, zadnja klop, ki se preprosto spremeni v posteljo) ali pa za raznorazne poslovne aktivnosti (luksuzni posamični sedeži, pisarniška miza...).
V notranjosti ob tem najdemo udobne in razkošne sedeže ter obilico prostora. Že predhodnik se je na naši poti do Munchna izkazal za prostornega, novi razred V pa gre še korak dlje. K boljši vozniški izkušnji opcijsko pripomorejo tudi različne nastavitve delovanja vozila (economy, comfort, sport in manual), ki posežejo v vzmetenje, odzivnost pedala za plin, delovanje avtomatskega menjalnika in motorja. Za upravljanje sistemov v vozilu, navigacijo, zabavo,... poskrbi 7- ali 8,4-palčni osrednji zaslon, ki mu ukazujemo s pomočjo touchpada - tablice, kakršno poznamo iz C in S razreda.
Razvojniki so se pohvalili, da je v Mercedes V vgrajenih 11 inovativnih tehnologij, ki olajšajo vožnjo in izboljšajo varnost. Sistemi vključujejo kamere, radarje in ultrazvočne senzorje, kar je Mercedes v razredu E in S poimenoval z Intelligent Drive. V standardni opremi je tako pomočnik pri vožnji v močnem vetru, ki ob nenadnih in močnih sunkih poskrbi za stabilizacijo vozila s pomočjo ESP sistema - sliši se idealno za Vipavsko dolino. Serijski je tudi opozorilnik za utrujenost in nepozornost voznika, opcijsko pa je na voljo parkirni pomočnik. Ta spravi razred V v luknjo, ki je za vsaj meter daljša od dolžine vozila, voznik zgolj pritiska na plin in zavoro.
Za lažji pregled nad dogajanjem lahko poskrbi tudi 360-stopinjska kamera, ki na osrednjem prikazovalniku prikazuje sliko v ptičji perspektivi. Sistem Distronic plus samodejno uravnava hitrost na vozilo pred vami, tukaj je tudi sistem za preprečevanje trkov, sistem za prepoznavanje znakov, opozorilnik pred vozili v mrtvem kotu, pomočnik za vztrajanje na voznem pasu, pametne LED luči in pomočnik za dolge luči. Precej sistemov je prvič na voljo v tem segmentu vozil.
Razred V pod motornim pokrovom prinaša "zmogljivost šestvaljnika s porabo štirivaljnika". Vanj tako vgrajujejo 2,1-litrski štirivaljni turbodizel, ki je znan iz razredov A do S, ter je nekoliko dodelan za potrebe večnamenskega vozila. Osnovna različica V 200 zmore 100 kW (136 KM) in 330 Nm navora, močnejša V 220 CDI pa 120 kW (163 KM) in 380 Nm navora. Kombinirana poraba s tem motorjem naj bi dosegla 5,7 litra na sto kilometrov, kar je dva litra manj kot pri predhodniku. Euro 6 motor v zrak spusti 149 gramov škodljivih emisij na kilometer. Na vrhu ponudbe je V 250 BlueTEC, ki zmore 140 kW (190 KM) ter 440 Nm navora. Moč je takšna kot pri trilitrskem šestvaljniku. Poraba naj bi znašala šest litrov na sto kilometrov, kar je 28 odstotkov manj kot pri predhodniku, zmogljivosti pa so praktično enake. Pogon je speljan na zadnji kolesni par.
Mercedes bo razred V začel prodajati z majem, v Nemčiji se bodo cene začele pri 42.900 evrov. Prodaja pri nas steče junija, cene naj bi bile glede na viana višje za dva odstotka, a novinec ponuja več opreme. Lani so jih pri nas prodali 23. In še za Slovenijo pomembna stvar: nos Mercedesa V je dovolj nizek, da bo zanj potrebna cenejša vinjeta. Čista zmaga.
* - V za zmago