Avtomobilizem je ena od tistih panog v kateri proizvajalci stremijo k popolnosti, kupci pa postavljajo vse višje in nemogoče zahteve. Od štirikolesnika želijo, da izpolni karseda veliko želja hkrati. Zato se po cestah vozijo karavani, športni in luksuzni terenci, limuzinski kupeji, petvratni kupeji, športni enoprostorci, skratka kompromisni avtomobili, ki sicer uspešno igrajo srcu, a le redko izpolnijo vse tisto, kar obljubljajo. Veliki kombiji se med njimi izgubijo, niso trendovski, so le velikani z veliko prostora in nič več?
Za marsikoga je velik kombi edina rešitev
V osnovi drži, tu kompromisov ni kaj dosti, vsaj na prvi pogled. Pomemben je prostor in še enkrat prostor. Zato so karoserijski robovi potniških kombijev ostro odrezani, kabine preproste, trpežne in težje dostopne, motorji robati in predvsem varčni, oprema pa v osnovi skromna. Takšni kombiji z luksuzom nimajo kaj dosti skupnega, razen če iščemo luksuz prostora. V tem primeru so edina prava izbira za velike in aktivne družine, prevoze poslovnih partnerjev in druge namene, kjer prostor igra veliko vlogo. A marsikoga zmoti purizem velikih kombijev, njihova robatost in skromne zmogljivosti, uživa pa v prostoru, zračnosti kabine in razkošju, ko na sedeže posede vse člane velike družine, podre srednje ali pa stranske sedeže in v avto brez razstavljanja zapelje še kolesa, naloži ostalo prtljago in se nameni kamor si je tisti dan pač zamislil.
Je cena prostora za zahtevnega kupca previsoka, da bi se odrekel udobju limuzine ali karavana?
Za aktivne, ki res potrebujejo prostor
Avanturist z nekaj več denarja pod palcem si torej ne more kaj dosti pomagati s karavanom in športnim terencem, čeprav ga v to vseskozi nagovarjajo oglasi. Še manj si lahko pomaga z limuzino, tudi klasičen enoprostorec mu ne bo prišel prav, je premajhen za vse njegove želje in potrebe. Poseči mora po kombiju, takšnemu ki je bil izpeljan oziroma nadgrajen iz dostavnika. Pri tem se seveda mora odreči določenim lastnostim osebnih avtomobilov, pet metrov dolžine, skoraj dva metra višine in debeli dve toni teže zahtevajo svoj davek, ki je viden na vsakem koraku. Tudi pri mercedes-benzu razreda V, ki je sicer eden bolj uglajenih predstavnikov sodobnih potniških kombijev.
Še vedno kombi, a zelo blizu osebnemu avtu
V kabino razreda V boste še vedno plezali, po zadnjih vratih se boste stegovali in jih zaprli z močnejšim potiskom, sedeže ne boste sklapljali z gumbom, ampak z vzvodi in dodatno fizično pomočjo in med zavoji ter na avtocesti ne boste nikoli med prvimi. Vseeno boste navdušeni nad številnimi podrobnostmi, ki so jih mercedes-benzovi inženirji in oblikovalci pripravili v novem vianu, pardon razredu V in ga tako dejansko bolj kot katerikoli tekmec doslej približali kupcem osebnih avtov, predvsem poslovnih limuzin in karavanov.
Nezgrešljiv hišni videz
Oblika ima denimo jasen novodobni pečat, V je razred S ali C z drugačnimi razmerji stranic, predvsem kratkega in bolj navpičnega nosu, ki ga zahteva kombijevska zasnova. Prednji del krasita velika maska in ovalni žarometi z LED trakom v zgornjem delu, ki se zajedajo globoko v blatnike. Od običajnih kombijev ga ločijo še kromirane obrobe vrat, aluminijasti strešni nosilci in mehko zglajene, čeprav še vedno kombijevsko kvadratne poteze. Na zadku pa še orjaško steklo, ki izboljšuje preglednost. Če je V odet v elegantno modro barvo, se bo dobro počutil tudi zraven mercedes-benzovih limuzin, njegov voznik in potniki pa tudi. Še posebej glede na vse sladkorčke, ki ga čakajo v potniški kabini.
Prestižno okolje, ki bi pristajalo tudi limuzini
Ta je kombijevsko dvignjena, a do sedeža 1,88 metra visokega kombija vseeno ne vodijo klini. Če ima V opremo avantgarde, je lahko opremljen s kombinacijo črne in bele plastike, klavirskega laka na sredinski konzoli, velikega kosa lesa, ki natančno obkroža okrogle zračnike, dizajnerskim touchpadom in krmilnim gumbom pod njim, ki bi ga z lahkoto postavili v vitrino in še svetlim usnje na sedežih. V takšnem okolju na njegovo kombijevsko poreklo pozabite v hipu. Ozračje v kabini razreda V, ki z dodatno opremo sicer preseže ceno 62 tisoč evrov, je namreč bolj prestižno kot v marsikateri limuzini višjega srednjega razreda, tudi mercedes-benzovi, oprema pa prav tako skoraj v ničemer ne zaostaja za svetom osebnih vozil. V razredu V si lahko omislite radarski tempomat, parkirnega asistenta ki zna parkirati bočno in čelno in podobno. Škoda le, da oblikovalci v prednji del kabine niso vključili več odlagalnih mest, ki bi bili bližje rokam kot oddaljeni predali v vratih in pod sredinsko konzolo.
Dizel, ki se je naučil lepega vedenja
Podobno zadovoljstvo dajejo tudi druga področja, od udobnih in dovolj dolgih sedežev, mehkega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, izdelave, materialov,... Precej avtomobilske lastnosti pa V ponudi tudi v vožnji, kljub vsaj navidezni podhranjenosti le 2,1 litrskega turbodizla s 120 kilovati in 380 newtonmetri navora. Ta je star znanec, za vgradnjo v razred V pa je bil temeljito dodelan v prid varčnosti in tišjemu teku.
Obe obljubi tokrat nista ostali le na papirju, V 220 CDI kljub povprečnemu bremenu okoli 2,5 tone skupaj s potniki živahno pospešuje in tudi na avtocesti hitro doseže najvišjo dovoljeno hitrost. Motor se dobro počuti v širokem območju med 1.500 in skoraj štiri tisoč vrtljajev, predvsem pa ga je tudi veselje zavrteti, ker svojega porekla ne razglaša tako naglas kot smo tega vajeni iz starejših avtomobilov te znamke. Razveseljiva je tudi poraba, ki se je na preizkusu ustavila na 8,4 litra, z nekaj nežnosti na plinu pa je padla na sedem litrov.
Velikan, ki se ne boji zavojev
Vozne lastnosti pa so, upoštevaje težo in zasnovo, več kot dobre. Bočna opora sedežev, ki so za kombi precej nizko nameščeni, natančen volan, odziven motor in čvrsto, a še dovolj udobno vzmetenje, omogočajo celo nekaj vozniških užitkov. V se namreč ne ustraši zavojev, spelje jih mirno in suvereno, ESP v zelo redkih trenutkih poseže v vrtenje zadnjih koles, ob tem pa velikan še dovolj zgledno zavira. Užitki pa skoraj nikoli niso povezani s programi menjalnika, ki jih nastavljamo prek ličnega gumba agility na sredinski konzoli. Program sport motor drži v previsokih vrtljajih, eko v prenizkih, ob tem se predolgo obotavlja, zato je pravi program vselej srednji. Lahko tudi sami pretikate z obvolanskimi uhlji, a v športne namene po njih ne boste posegali.
Potovalnost bo dokazoval na poti v Ženevo
Prostor pa je tisti presežek, ki razred V dviguje nad osebne avtomobile. Na 5,14 metrih zunanje dolžine (v srednji medosni razdalji), ponuja osem enakovrednih sedežev, na njih pa dobro sedi osem potnikov, tudi v zadnji vrsti ki je v enoprostorcih ponavadi bolj za okras. Za zadnjo vrsto je še dobrih tisoč litrov prostora, če zadržite le pet sedežev, dobite majhno sobico veliko 4.630 litrov,... Kakšna je bivalnost v praksi, kako se V izkaže pri polni obtežitvi s sedmimi potniki in prtljago, pa bomo z nekoliko bolj skromno opremljenem V 220 CDI preizkusili v naslednjih treh dneh na dvatisočkilometrski preizkušnji do salonske Ženeve in nazaj.
Foto: Miloš Milač