Toyotin auris prve generacije je veljal za razmeroma lepo, vendar zelo racionalno vozilo, ki je le stežka ogrel srca evropskih kupcev. Ob tem so Japonci "pozabili" na karavana in dodatna škoda po zamenjavi imena za legendarno corollo je bila storjena. Pri Toyoti so se iz te zgodbe veliko naučili in med kupce je lani zapeljala druga generacija aurisa, ki je oblikovno precej drznejši, ob tem že od začetka ponuja hibridni sklop, za povrh pa je dobil še velik nahbrtnik. Toyota auris touring sports (TS) je privlačen, oblikovno dovolj atraktiven in športno drzen, da ga zagotovo ne boste spregledali, med vožnjo primerno udoben, ponuja praktičen in zajeten prtljažni prostor, ob tem so hibridi običajen in ne nišni del ponudbe.
S 456 centimetrov dolgim karavanskim aurisom (od petvratnega je daljši za 29 cm) smo se prvič spoznali na cestah Palma de Mallorce, na slovenski predstavitvi je uvoznik razgrnil načrte o prodaji - vsak peti auris naj bi bil karavan - nato pa smo v roke vzeli meter in v praksi ugotavljali, kako velik prtljažni prostor ponuja. Prtljažnik je namreč ena izmed vrlin aurisa TS, vase sprejme 530 litrov, po pravokotnih stranicah je dolg in širok slab meter, visok pa 80 centimetrov. Nakladalnega roba praktično ni, nizko dno olajša nakladanje, ob tem prtljažnik zaradi dvojnega dna ponuja dodaten prostor - tam je namreč plastično korito za odlaganje drobnarij.
Tovor lahko pritrdimo s pomočjo zank, k večji varnosti za potnike pa pripomore serijska zaščitna mreža, ki jo raztegnemo nad zadnjimi sedeži do stropa, ali pa za prednjimi sedeži. Z eno samo potezo sicer lahko zložimo zadnje sedeže, tako se prostor poveča na 1.658 litrov in ponuja povsem ravno dno. Naslonjalo sovoznikovega sedeža žal ni preklopno, tako da auris TS vase sprejme "le" dobra dva metra dolge predmete. Medosna razdalja znaša 260 centimetrov in tako ponuja dovolj prostora za tri potnike na zadnji klopi, potnike ob tem navduši precej odlagalnih površin.
Auris TS je pri nas na voljo z dvema bencinskima in turbodizelskima motorjema - šibkejšega 1,4 D-4D smo že preskusili - ter kot hibrid. Že pogled v tehnične podatke pokaže, da je hibridni auris TS značajsko povsem drugačen, kot morebiti nakazuje ali obljublja njegova zunanjost. Bencinskemu motorju VVT-i z 1,8 litra delovne prostornine pomaga še elektromotor, ki ga ženejo baterije nameščene pod zadnjo klop, skupna sistemska moč tako znaša 100 kW (136 KM) pri 5200 vrtljajev v minuti.
Ker nas je pred aurisom grelo športno srce in ker nas je zanesla njegova mladostna športna zunanjost, smo prve kilometre prevozili bolj dinamično. A "veselja" je bilo kaj kmalu konec, avto nas je s svojim značajem kar sam prisilil v povsem drugačen in bolj umirjen stil vožnje, ob vožnji v klanec in odločnejšemu priganjanju pa se je na trenutke prav zoprno drl - posledica CVT menjalnika. TS tako ni prava izbira za dinamične vožnje željne voznike, na cesti se sicer zanesljivo in povprečno pelje, občutek za volanom je dober, vendar njegov značaj kaže na bolj zelene vrline. Po tovarniških podatkih naj bi namreč porabil 3,7 litra na sto prevoženih kilometrov in izpustil le 85 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Tako smo z našim aurisom TS testne kilometre nabirali povsem umirjeno, z nežnim speljevanjem in pospeševanjem, pogosto rabo hibridnega sklopa in uporabo EV možnosti po mestnih in nakupovalnih središčih. Tipke PWR (moč) se skorajda nismo dotikali, le ko smo želeli čim prej napolniti baterijo - povsem prazno smo napolnili po 20 kilometrih. Na armaturni plošči smo ves čas lahko spremljali, kako auris trenutno deluje, saj se tam prikazuje proces uporabe elektro ali bencinskega motorja.
Ni kaj, hibridni auris TS se je v ljubljanskem BTC v predpraznični norišnici počutil kot doma. Med raznimi halami smo se premikali povsem neslišno, zgolj s pomočjo elektrike in brez kaplje goriva. Ob pogostem ustavljanju zaradi gneče nam je zelo prav prišel samodejni menjalnik, medtem ko so noge in roke ostalih voznikov skorajda garale pri neskončnih speljevanjih in ustavljanjih, smo mi lagodno in nič kaj stresno počivali v udobnem sedežu ter spremljali zgolj porabo baterije, za boljši občutek potnikov pa je skrbela steklena panoramska streha. Po dobrih dveh kilometrih električne vožnje do 50 km/h in ob solidnih pospeških se je baterija toliko spraznila, da je v delovanje občasno posegel motor, dodatna dva kilometra pa smo lahko prevozili še v običajnem hibridnem načinu. V tem primeru je treba biti pri speljevanju še posebej nežen z nogo, pri "pospeševanju" pa vas mimogrede prehiti kolo ali pa vas pospremi kakšna troblja voznikov za vami.
Tehnični podatki
Moč motorja: 100 kW (136 KM) @ 5200 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 3,7 l/100 km
Emisije CO2: 95 g/km
Največji navor: 142 Nm @ 4000 vrt/min
Testna poraba: 5,1 l/100 km
Cena osnovnega modela Luna 22.500 (z eko bonusom 20.500 evrov)
Cena testnega modela Sol 24.550 (z eko bonusom 22.550 evrov
S pomočjo elektromotorja se sicer lahko vozimo pri hitrostih vse tja do 80 km/h, edini pogoj je, da je cesta povsem ravna, noga pa čisto mirna - tempomat je pri tem precej v pomoč. Prednosti neslišnega hibridnega delovanja pridejo prav tudi pri vožnji po klancu navzdol, nadpovprečno tih pa je bil auris TS na ravninah, pri zmernem pospeševanju in prehitevanjih z veliko rezerve oziroma umirjeni vožnji. Kaj pa poraba? Na poti od Štanjela skozi kamniti spodnji Kras do vasic v furlanski nižini smo izmerili povprečno porabo 3,9 litra na sto kilometrov, nazaj smo se vračali po avtocesti, povprečna poraba je znašala 5,2 litra. Še malenkost nižjo porabo smo izmerili na vsakdanji poti v službo, gibala se je pod petimi litri.
Samodejni brezstopenjski CVT menjalnik 142 Nm največjega navora prenaša na prednja kolesa, ki pa ob močno pritisnjenem pedalu za plin rada zdrsnejo, a jih hitro umiri elektronika. Hibridni auris TS do stotice potrebuje 11,2 sekunde, števec pa pokaže največ 175 km/h. Ob odločnem pospeševanju, pri denimo prehitevanju na avtocesti, elektromotor precej pomaga pri zmogljivostih, občutki so takrat podobni, kot da bi avto gnal turbo motor.
Avto je na cesti bolj suveren kot predhodnik, manj se nagiba in bolje blaži, vendar še enkrat: športnik to nikakor ni. Je pa avto med vožnjo tudi sicer precej tih, k temu pripomore na novo nastavljeno podvozje, dobrih 1.400 kg težko vozilo pa ima tudi precej nizko težišče, celo najmanjšega v razredu.
S ceno od 20.500 evrov naprej je hibridni auris TS za 2.400 evrov dražji od 1,6-litrskega bencinca in za dobrih 1.400 evrov od šibkejšega 90-konjskega dizla z enako stopnjo opreme. Po tej plati je to bolj avto za umirjene, tehnološko zahtevne in ekološko ozaveščene kupce, katerih žep ni plitek. Po navedbah Toyote hibridi za 15 odstotkov bolje ohranjajo svojo ceno kot dizli in bencinarji, na daljši rok pa so stroški vzdrževanja manjši za 25 odstotkov. S tem ciljajo tudi na poslovne uporabnike in trgovske potnike, ki delajo veliko kilometrov.