Avto

Serijska Toyota na gorivne celice šele v 2015

Pri Toyoti so prihod serijskega vozila na gorivne celice oziroma vodik napovedali prestavili na prihodnje leto.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.01.2014 11:00
Čas branja: 1 min

Toyota je vodilna v proizvodnji hibridnih vozil, že dobrih deset let pa testira tudi koncepte na vodik, s katerimi so prevozili prek milijon in pol kilometrov v vseh podnebnih pogojih. Testiranja so bila kot kaže plodna, saj so na sejem CES pripeljali konceptni FCV (fuel cell vehicle), ki napoveduje serijsko proizvodnjo za prihodnje leto. Avto na gorivne celice naj bi sprva začeli prodajati v ZDA, štirivratna klasična limuzina pa za zdaj še nima imena.

toyota_fuelcell.20140108105438.jpg.s.600px.jpg

Pri Toyoti obljubljajo nič izpustov ter skoraj 500-kilometrski doseg. Rezervoar naj bi se na posebnih polnilnih postajah napolnil v treh do petih minutah. Kako se FCV pelje, smo preizkusili novembra lani na toyotinem razvojnem poligonu v Nagoji. Limuzina dolga 4,87 metra do stotice pospeši v približno desetih sekundah, moč motorja je 100 kilovatov, deluje pa lahko tudi kot agregat za električno energijo gospodinjstva. Z enim polnim tankom vodika bi družino v povprečnem stanovanju lahko z elektriko oskrbovali teden dni.

toyota_fcv_concept.20140108105601.jpg.c.600px.jpg

Razvoj tovrstnih vozil na gorivne celice so sicer precej zavirali visoki stroški proizvodnje ter pomanjkanje polnilnih postaj. Vsaj v ameriški zvezni državi Kalifornija bi se to lahko hitro spremenilo, saj bodo za 20 novih postaj do leta 2015 namenili okoli 150 milijonov evrov, do leta 2016 naj bi se število podvojilo, do leta 2024 pa bo številka narasla na 100 polnilnih postaj.

toyota_fcv_concept1.20140108105848.jpg.s.600px.jpg

Toyota sicer upa, da bo sprva prodala med pet in deset tisoč vozil na gorivne celice, cena (spodaj na fotografiji je prototip) pa naj bi se gibala med 37 in 75 tisoč evrov - koncept na fotografijah zgoraj je sicer stal 750 tisočakov.

toyota_fcv_prototip.20140108105904.jpg.c.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

28.11.2013
12.12.2013
20.11.2013
21.01.2014
FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.